آستان قدس می تواند به احیای هنرهای مرتبط با چوب کمک کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود می تواند در حوزه احیای هنرهای سنتی و هنرهای صنایع دستی مرتبط با چوب، نقش مهمی را داشته باشد.

آستان قدس می تواند به احیای هنرهای مرتبط با چوب کمک کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر هم زمان با روز دنیای صنایع دستی در بازدید از مجموعه شرکت کارخانجات چوب رضوی اظهار کرد: آستان قدس برای گسترش، حفظ و احیای این هنر باید یک مرکز پژوهشی هنرهای سنتی و کاربردی جهت خلق ایده ها ایجاد کند.

وی هم چنین برگزاری استارت آپ، برای دریافت و پرورش ایده های جدید در صنعت چوب با هدف احیای هنر چوب و صنایع دستی و هنرهای سنتی را پیشنهاد کرد.

مکرمی فر با اشاره به توانمندی های این مجموعه اظهار کرد: کیفیت و ظرفیت هایی اعم از نیروهای کارآمد و هم چنین امکانات کمی از نقاط قوت صنایع چوب رضوی است و عدم بهره وری و بهره مندی کامل از ظرفیت های موجود از نقاط ضعف این مجموعه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های آستان قدس رضوی درباره دنیای کردن این هنر گفت: باید این توانمندی ها، در فرصت هایی عرضه و به دنیا معرفی شود که حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و نمایشگاه های انفرادی از جمله راهکارهایی است که باید صنایع چوب رضوی دنبال کند.

مکرمی فر با بیان اینکه استفاده از صنعت چوب سابقه ای دیرینه دارد و از دوران کهن در ایران و خراسان مورد استفاده بوده است، افزود: میراث فرهنگی در بخش تزئینات مرتبط با چوب در بناهای تاریخی از جمله پنجره ها و گره چینی ها و هم چنین تلفیق تولیدات هنرهای سنتی با چوبی می تواند از ظرفیت صنایع چوب آستان قدس بهره مند شود و تعامل و همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: هم چنین در بخش گردشگری و هتل ها نیز می توانند برای توسعه و تجهیز از محصولات صنایع چوب رضوی که نوآورانه است، استفاده کنند.

مکرمی فر درباره راهکارهای حمایتی از هنرمندان فعال در این زمینه گفت: تحت پوشش بیمه قرار دریافت هنرمندان و شریک کردن آن ها در سهام کارخانه، می تواند در کمیت و کیفیت تولید محصولات نقش مهمی ایفا کند.

در این بازدید محمد مطیع، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و محمد رکنی، مدیر موزه بزرگ خراسان نیز حضور داشتند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9432

به "آستان قدس می تواند به احیای هنرهای مرتبط با چوب کمک کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آستان قدس می تواند به احیای هنرهای مرتبط با چوب کمک کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید