جاذبه های گردشگری بانکوک، دیدنی های تراز اول تایلند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بانکوک هر چیزی است که از پایتخت تایلند انتظار خواهید داشت: این شهر شلوغ، پر سر و صدا، رنگارنگ، هیجان انگیز، پریشان و در حال لبخند است. جاذبه های دیدنی بانکوک کم نیست. این شهر دارای مکان های باستانی برای بازدید کنندگان و گردشگری و مراکز مدرن خریدی است که محیطی فوق العاده و عامیانه دارند. بانکوک می تواند همچون بوسه حیات بر روی صورت شما، غافلگیر کننده باشد اما این شهر جذاب با کشمکش جنوب شرقی آسیا، بین دنیا توسعه یافته و در حال توسعه تعریف می گردد. بانکوک همچنین دروازه ای است برای رفتن به سایر مناطق تایلند. از اینجا، شما می توانید با یک پرواز بسیار کوتاه به مقصد پوکت، چیانگ مای و جزیره ساموی حرکت کنید. شما همچنین می توانید با قطار یا اتوبوس یک سفر کوتاه و بسیار ارزان، برای دیدن گنجینه های ملی تایلند و دیدنی های بانکوک مانند آیوتایا، لوپبوری و سایر مناطق این کشور بی نظیر، داشته باشید. پس با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید برای بازدید از جاذبه های گردشگری بانکوک...

جاذبه های گردشگری بانکوک، دیدنی های تراز اول تایلند

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

قصر بزرگ

اگر شما فقط میخواهید از جاذبه های دیدنی بانکوک و مهم دیدن کنید، این یکی از آنها است. محوطه سلطنتی هنوز هم با همین نام زنده است؛ این قصر معماری بی نظیر و دیدنی دارد که احساس شرم را به پادشاهان مدرن رو به انحطاط القا خواهد نمود. این مکان همچنین خانه Wat Phra Kaeo از دیدنی های بانکوک است، که خانه زمرد یا یشمی بودا هم می باشد.

این قصر در سال 1782 ساخته شده و همچنین برای اقامت خاندان سلطنتی طراحی شده است؛ این قصر هنوز هم در حال حاضر برای مراسم مهم و اقامت مقامات رسمی کشور و منطقه استفاده می شود. برای ورود به این قصر بزرگ باید لباس فروتنی به تن کنید که به معنی این است که باید بازو ها و پاهای خودتان را بپوشانید و از پوشیدن هر لباس در هم و بر همی خود داری کنید.

برای جلوگیری از هر زحمتی و اطمینان از بازدید این مکان حتما راهنمای تور قصر بزرگ و Wat Phra Kaew را بخوانید. بازدید از این مکان به اندازه یک نصف روز وقت می گیرد؛ چه صبح و چه بعد از ظهر، حتما از هتل اقامت تان درخواست یک راهنما کنید تا بتوانید به درستی مکان را بازدید کنید و مفاهیم عمارت را درک و از مسائل احتمالی جلوگیری کنید. بدون یک راهنما، ممکن است مهمترین ویژگی های این عمارت را نبینید یا به درستی نفهمید که آنچه می بینید چگونه با هم مرتبط هستن و چه معنایی دارند؛ همچنین هتل می تواند این تجربه را برای شما آسان تر و دلنشین تر کند.

ساعت بازدید: روزانه از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 3:30 بعد از ظهر

مکان: Na Phra Lan Road, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon

Wat Pho

Wat Pho از جاذبه های گردشگری بانکوک، مکانی نزدیک به قصر بزرگ که در سمت جنوبی آن است، می تواند یک ضمیمه عالی به تورتان باشد؛ پاهای خود را برای یک پیاده روی حسابی آماده کنید. این مکان همچنین به نام Wat Chetuphon نیز شناخته می شود که توسط پادشاه Rama اول ساخته شده و قدیمی ترین عمارت در بانکوک است. مدت های طولانی باور به این می باشد که این مکان شفا بخش است و سالهاست که برای داروخانه اش مشهور است، همچنین این مکان نخستین دانشگاه تایلند است که هر دو این ها توسط پادشاه Rama سوم ساخته شده است. شما می توانید یک ماساژ تایلندی که به عنوان Thai مشهور است را در این مدرسه پزشکی سنتی دریافت کنید، اما قیمتش به طور قابل توجه ای بالا است؛ همچنین می توانید سالن های ماساژ متعددی در سرتاسر شهر پیدا کنید و از آنها بهره مند شوید.

امروزه Wat Pho بیشتر به خاطر معبد تکیه گاه بودا شناخته شده است که از دیدنی های بانکوک به شمار می آید، جایی که شما می توانید یک مجسمه بزرگ با ابعاد 45 متر عرض و 15 متر ارتفاع پیدا کنید؛ نمی توان به طور کلی آن را مشاهده کرد تنها می توان ابعاد بخشی از آن را درک کرد. کف زمین که با هزاران سنگ قیمتی تزئین شده همراه با 108 نشانه ایمان واقعی، بسیار جذاب هستند. همچنین به قسمت بزرگ لاله یا نرمی گوش دقت کنید که نشانه تولد نجیبانه است و شکل جوانه درخت سدر در کف دست که نماد خلوص و زیبایی است.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر

هزینه ورود: 100 بات (واحد پول تایلند)

آدرس: 2 Sanamchai Road, Grand Palace Subdistrict, Pranakorn District

Wat Arun

Wat Arun در واقع یک مجموعه پیروزی از برترین جاذبه های گردشگری بانکوک است که زمانش به جنگ باستانی بین امپراتوری سیام سابق و برمه بر می شود. هنگامی که آیوتایا به دست برمه ای ها افتاد، به خاکستر و خاک مبدل گشت. اما ژنرال Taksin و افراد باقی مانده دیگر عهد کردن که تا برآمدن مجدد خورشید و ساخت یک معبد در آنجا از پا ننشینند. Wat Arun معبد سپیده دم بود. پس از آن در این مکان پادشاه جدید تایلند یک مکان سلطنتی به علاوه یک کلیسا خصوصی ساخت.

اگر شما از این مکان سرگردان قبل از غروب خورشید بالا بروید، منظره ای پیش بینی نشدنی از خورشید غوطه ور در رودخانه چائو فرایا خواهید دید که بسیار زیبا و مشعوف نماینده است. حتی اگه هیچ برنامه ای برای بالا رفتن ندارید، غروب خورشید واقعا در این مکان به تمام شکوه انجام می شود. از برترین جاذبه های دیدنی بانکوک است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

ساعت بازدید: هر روزه از ساعت 8:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر

هزینه ورود: 20 بات

مکان: Arun Amarin Rd

وات تریمر، معبد مجسمه طلایی بودا

خوشبختی مطلق این جاذبه های دیدنی بانکوک را خاص نموده است. طی سالهای 1950 میلادی یک شرکت آسیای شرقی، سرزمین های اطراف این معبد را خریداری کرد. شرط خرید این بود که مجسمه گچی بودا حذف شود اما مجسمه برای حمل با جرثقیل بسیار سنگین بود. در هنگام جابه جایی کابل پاره شد و پیکر رها شد و همچنین یک نفر در این سانحه کشته شد. این اتفاق در یک فصل پر باران رخ داد و صبح روز بعد هنگامی که راهبان معبد به پیاده روی مشغول بودن متوجه یک درخشش خیره نماینده طلایی از درون مجسمه گچی شدند. پوشش جدا شد و یک مجسمه 3.5 متری بودا که از جنس طلای خالص ساخته شده بود و 5.5 تن وزن داشت، آشکار شد.

همه کوشش ها برای یافتن منشا این مجسمه بی ارزش تا الان شکست خورده اند، اما فرض بر این است که این مجسمه از دوران سوکوتای است می باشد؛ زمانی که مهاجمان، کشور و گنجینه های آن را تهدید می کردند بهترین راه برای پنهان کردن چهره های ارزشمند بودا استفاده از پوشش گچ بود. هیچ کسی نمی داند این مجسمه چگونه به بانکوک آمده است اما در حال حاضر این مجسمه برای تحسین بازدید نمایندگانی از سرتاسر دنیا و از جاذبه های گردشگری بانکوک، در دسترس عموم واقع شده است.

Wat Suthat

Wat Suthat از دیدنی های بانکوک دقیقا در مجاورت آونگ بزرگ است که یکی از قدیمی ترین و زیباترین معبدهای بودایی بانکوک می باشد. سه پادشاه در ساخت این عمارت دست داشته اند: ساخت آن تقریبا بعد از تاجگذاری Rama اول (از شاهان سلسله Chakri) در سال 1782 آغاز شد و با همت Rama دوم ادامه یافت و در دهه های آینده توسط Rama سوم تکمیل شد. جدا از لذت بخش بودن سبک معماری آن، معبد دارای نقاشی های دیواری فوق العاده جذاب منحصر به فردی است. Wat Suthat نسبت به مجموعه معابد دیگر در سطح شهر کمتر محبوب است، پس شما می توانید از این مکان در آرامشی تمام و صمیمیتی ویژه لذت ببرید.

ساعت بازدید: هر روزه از ساعت 8:30 صبح تا 9 شب

هزینه ورود: 20 بات

مکان: Bamrung Muang Road, Sao Chingcha, Phra Nakhon

آونگ بزرگ

در مرکز شلوغ ترین میدان شهر یکی از جاذبه های گردشگری بانکوک، دقیقا در مقابل معبد Wat Suthat یکی از مناظر چشم نواز بانکوک ایستاده است، با 27 متر ارتفاع و اسکلتی از جنس چوب ساج، آونگ بزرگ نامیده می شود. این آونگ برای تمرکز بر روی مراسم مذهبی استفاده می شود که هر ساله در ماه دسامبر پس از برداشت برنج، برگزار می شود. تیم های سه نفره تعادل خود را روی یک تخته باریک خطرناک حفظ می نمایند و حدود 25 متر بالاتر از سطح زمین تاب میخورند؛ در نقطه ای دیگر آنها کوشش می نمایند که یک کیسه پر از سکه های نقره را با دندان هایشان گرفته و حمل نمایند. پس از رخ دادن چند تصادف مرگبار، پادشاه Rama هفتم این مسابقه را در سال 1932 ممنوع نمود.

موزه ملی و کاخ Wang Na

معمولا دوست داران تاریخ، حداقل نیمی از گشت و گذار روزانه را به دیدن موزه ملی تایلند و یکی از دیدنی های بانکوک اختصاص خواهند داد. تا اواسط سال 1970 میلادی، این تنها موزه تایلند بود که شرح خوبی برای وسعت زیاد آن است. خوشبختانه، برای همه نمایشگاه ها، برچسب گذاری تایلندی و انگلیسی وجود دارد و همچنین راهنماهای تور نیز به انگلیسی مسلط هستند، پس شما به هیچ عنوان نباید تاریخ باستانی و معاصر جذاب تایلند را از دست بدهید.

کاخ قدیمی Wang Na توسط پادشاه Rama اول ساخته شده و همچنان ساخت و ساز ادامه داد، همچنین این کاخ به عنوان سابقه تاریخی تایلند در نظر گرفته می شود. بازدید نمایندگان می توانند از امتیازات سلطنتی، صنایع دستی تشریفاتی و مذهبی، سرامیک ها، بازی ها، تسلیحات نظامی، آلات موسیقی و تخت نائب السلطنه و همچنین مجموعه چشمگیر پیکره های بودا مطابق با دوره ساخت آنها، بازدید نمایند.

مکان: Na Phra That Road, بانکوک

بازار Chatuchak

بازار گسترده آخر هفته بانکوک یکی از بزرگترین بازار های دنیا و از جاذبه های دیدنی بانکوک است. در اینجا خریداران می توانند هرچیزی از جواهرات و وسایل مذهبی گرفته تا حیوانات و غذاهای خوشمزه خیابانی را پیدا نمایند. این بازار 15,000 غرفه دارد، یعنی هر چیزی را که تصورش را بکنید می توانید پیدا کنید. این بازار یک مکان عالی برای ممزوج شدن با مردم محلی و غوطه ور شدن در زندگی روزمره تایلندی است، پس خیلی زود به این بازار بروید و برنامه خود را از زمان استراحت خالی کنید تا بتوانید همه این بازار را از روی فرصت مشاهده کنید.

مکان: در مجاورت ایستگاه مترو منطقه Kamphaengpecth، حدود 5 دقیقه پیاده روی از ایستگاه Mochit قطار هوایی و ایستگاه Suan Chatuchak (پارک Chatuchak)

بازار شناور Damnoen Saduak

برای تجرب کردن یک بازار خارق العاده، می توانید یک تور به بازارDamnoen Saduak ترتیب دهید؛ یک بازار شناور مشهور که در منطقه راتچابوری واقع است، این منطقه حدود 1.5 با بانکوک فاصله دارد اما از جذاب ترین دیدنی های بانکوک است. محبوب ترین بازار شناور که در نزدیکی بانکوک واقع شده است و به ونیز شرق معروف است؛ به یاد داشته باشید که این بازار در حال حاضر به یک مکان توریستی تبدیل شده است، پس انتظار نداشته باشید که صبح زود بتوانید چیزی از قایق های روی آب بخرید. اما خواهید توانست غذاهای تازه و خوشمزه ای را تهیه کنید و با مردمان محلی به طور صحیح و قابل قبولی ارتباط بر قرار کنید.

بهترین گزینه، تور Floating Markets Cruise Day Trip from بانکوک است که حدود شش ساعت طول می کشد و شما را از هتل تان سوار می نماید و دارای یک مربی بسیار خوب برای حمل و نقل در آنجاست. این تور گارانتی کمترین قیمت را دارد.

ساعت بازدید: هر روزه از 6 صبح

خیابان Khao San

این خیابان یکی از بدنام ترین مناطق کوله پشت گردی اما از جاذبه های دیدنی بانکوک است، همچنین بسیار شلوغ به همراه مهمان خانه ها، فروشگاه های مواد غذایی، فروشندگان لباس و مسافران از هر نقطه ای در دنیا، می باشد. لازم خواهد بود که کمی صبرتان را موقعی که در اینجا متحیر می شود، افزایش دهید چون با وجود اینکه اینجا رنگارنگ و هیجان انگیز است، ازدحام جمعیت، رایحه های مختلف و موسیقی های پریشان می تواند روح آرام تان را بهم بریزد. اما اینجا یک مکان عالی برای انتخاب کردن چند جفت شلوار ماهیگیری کیسه ای و دیدن نمایشگاه های دائمی از قفسه های کوله پشت گردی است موقعی که می خواهید پیاده تایلند را طی کنید؛ همچنین اینجا می توانید نمایشی از گنجینه های کتاب های استفاده شده را ببینید و به جست و جوی غذای خوشمزه هندی در یک رستوران محلی بروید.

عمارت Jim Thompson

این عمارت از دیدنی های بانکوک، خانه تاریخی یک کار آفرین خود ساخته آمریکایی است، کسی که در سفری به مالزی ناپدید شد و در حال حاضر این اثر از زمان های دور از او باقی مانده است. Jim Thompson پس از گذراندن زمانی در جنگ دنیای دوم به عنوان یک نظامی، در تایلند مستقر شد. او یک شخصیت برجسته در صنعت ابریشم تایلند بود و جایزه فیل سفید را برد؛ این افتخار بزرگی برای یک خارجی، که در پیشرفت تایلند مشارکت نموده است، می باشد. خانه تامپسون از جاذبه های دیدنی بانکوک به یک موزه تبدیل شده است که بینش او در کسب و کار و زندگی را به نمایش می گذارد؛ مانند تاریخ شهر و صنعت ابریشم تایلند.

ساعت بازدید: روزانه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر، (آخرین تور های اجباری بعد از ساعت 5 بعد از ظهر)

هزینه ورود: بزرگسالان 100 بات؛ دانشجویان و دانش آموزان 50 بات

آدرس: 6 Soi Kasemsan 2, Rama 1 Road

پارک Lumpini

پارک Lumpini برای بازدیدنمایندگان یک واحه سبز رنگ در میان ترافیک و هرج و مرج بانکوک فراهم می نماید. روی چمن های سر سبز دراز بکشید و نفسی تازه کنید، از یک معبد چینی لذت ببرید و یک قایق برای گشت و گذار در دریاچه قرض بگیرید. پارک Lumpini یک مکان عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر لذت بخش با آرامش تمام است؛ همچنین آسمان خراش هایی که در اطراف آن سر به فلک کشیده اند، مناظر زیبایی را فراهم می نمایند. توجه کنید این پارک از جاذبه های گردشگری بانکوک است که در گذشته در آنجا تظاهرات ضد دولتی زیادی انجام گرفته است، به همین دلیل قبل از بازدید حتما از شرایط موجود در آنجا مطمئن شود.

ساعت بازدید: 5 صبح تا 9 شب

هزینه ورود: رایگان

مکان: Rama IV Road, between Ratchadamri and Witthayu (Wireless) roads, with entrance gates on all sides

ترمینال 21

نام این مکان ممکن است شما را به یاد یک ایستگاه مسافربری سرگرم نماینده بیندازد، در صورتی که اینجا یک مرکز خرید فوق العاده و یکی جاذبه های دیدنی بانکوک است. و ممکنه شما تعجب کنید که چرا باید بخواهم از یک مرکز خرید برای یک سفر سریع، بازدید کنم! خب، ترمینال 21 یک خصیصه ویژه دارد، حتی با استاندارد های خرید تایلند. هر یکی از طبقات این مرکز خرید قالب و ظاهری متفاوت از شهرهای بین المللی دارند. در طبقه ورودی که دارای ایستگاه BTS هم هست، شما در پاریس خواهید بود، طبقه بالاتر در توکیو؛ در طبقه بعد شما به غرفه های تلفن های همراه قرمز لندن نگاه می کنید. Caribbean، سان فرانسیسکو و استانبول جایگاهی نیز در این طراحی دارند.

دیگر مراکز خرید قابل توجه بازار سطح بالا Siam Paragon، در مجاورتSiam Discovery که دارای فروشگاه های زنجیره ای با قیمت های مناسب و کافه های جذاب است (یکی از این کافه ها با خرس های teddy و سربازان اسباب بازی تزئین شده است).

غذاهای خیابانی

به منظور تجربه کردن بانکوک، حتما باید غذای محلی آن را بچشید. شما مسئله ای در پیدا کردن دست فروش هایی ندارید که شما را به خوردن چیزی لذت بخش وسوسه نمایند؛ بدون اینکه ماهی، گوشت کبابی، سوپ، میوه های تازه و غذا های بی شمار دیگر فوق العاده را بچشید، نمی توانید شهر را ترک کنید. این یکی از تجربه های مهمی است که باید در تایلند انجام دهید، به طرف وعده های غذایی خوشمزه بروید که در قلب شهر و شلوغی ها یافت می شوند.

برای گشت و گذار در بانکوک، کجا اقامت کنیم

بانکوک شهر بسیار بزرگی است و دارای مناطق مختلفی می باشد که بازدید نمایندگان می توانند در آنجا اقامت نمایند و دسترسی خوبی به جاذبه های دیدنی بانکوک، مراکز خرید و رستوران ها و کافه های فوق العاده داشته باشند. بیشتر هتل های سطح بالا در منطقه تاریخی در کنار رودخانه می باشند. با کمی فاصله از این منطقه، مسافرین و کوه نوردانی که بودجه محدودی دارند، اغلب در منطقه Khao San اقامت می نمایند؛ پیرامون منطقه Khao San مکان های مهمی در نزدیکی هم قرار دارند، شامل کاخ بزرگ، Wat Phra، Wat Pho و موزه. سوخومویت یک منطقه مدرن با مراکز خرید عالی و دسترسی راحت به سایر بخش های مهم شهر از طریق قطار سریع السیر می باشد. این منطقه خوبی برای پیدا کردن هتل های متوسط است. در زیر هتل های مشهور این مناطق کلیدی ذکر شده است.

هتل های لوکس: یکی از بهترین هتل های بانکوک هتل فوق مجلل Mandarin Oriental در کنار رودخانه و جذاب ترین جاذبه های گردشگری بانکوک است؛ به همراه یک مکان عالی، استخر های زیبا و چندین رستوران و همچنین دارای یک تراس عالی مشرف به رودخانه چائو فرایا. همچنین در کنار رودخانه و با قیمتی معقولانه تر هتل Chatrium Hotel Riverside واقع شده است با دیدی مشرف به رودخانه. این هتل یک استخر بی نهایت زیبا و چندین رستوران دارد. برای یک اقامت لوکس در سوخومویت، هتل مجلل و محبوب Ariyasomvilla یک انتخاب خوب با اتاق هایی با سبک های مختلف و دکوراسیون با مزه است. این یک هتل مدرن با افسون و سحر دنیای قدیم در محیطی آرام است با یک استخر و حیاطی عاشقانه!

هتل های متوسط: در سطح بالای هتل های متوسط هتل Sofitel So بانکوک واقع شده است که با اتاق هایی عالی و امکانات رفاهی محبوبی ارائه می شود. هتل Park Plaza بانکوک Soi 18 یک هتل مدرن در منطقه سوخومویت است که بیشتر به خاطر قیمت خوبش شناخته می شود. همچنین هتل محبوب Glow Pratunam نیز با قیمت و مکانی مناسب به مشتریان خود خدمات می دهد. همه این هتل ها دارای استخر نیز می باشند.

هتل های ارزان قیمت: برای مکان، هرگز نمی توانید به هتل Adamaz House خرده بگیرید چون که تنها یک پیاده روی کوتاه تا خیابان Khao San فاصله دارد و تقریبا نزدیک به تمامی جاذبه های گردشگری بانکوکر نیز می باشد. هتل سطح ابتدایی دارد ولی دارای اتاق هایی تمیز است. هتل Phranakorn-Nornlen یکی از هتل های ارزان قیمت در بانکوک است که موقعیت مکانی خوبی دارد و با صبحانه و تخت خواب خود احساس خوبی در شما ایجاد می نماید. در منطقه سوخومویت هتل Smart Suites با کیفیتی قابل قبول و قیمتی ارزان در دسترس است.

هدایت و تاکتیک ها

حتما در شهر یک تور هدایت برای خودتان بگیرید. برای از بین بردن مشکل چانه زنی برای همه چیز، کوشش کنید که یک تاکسی پیدا کنید که شما را به هرجایی که میخواهید و قصد دارید ببرد؛ بجای اینکه آنها احساس نمایند که شما یک گردشگر هستید و می توانند سرتان را کلاه بگذارند، معمولا تور گزینه ای بهتری است. همچنین در این صورت زمان تان نیز کمتر هدر می رود و می توانید بیشترین جاذبه های گردشگری بانکوک را بازدید کنید. برای دیدن اغلب معبد های مشهور، شامل معبدهای بودا و Wat Pho، یک راهنمای خصوصی گردشگری معبد را استخدام کنید.

همچنین برنامه ای برای سفر های روزانه خارج از شهر نیز داشته باشید. اغلب مناطق هیجان انگیز و جذاب که همراه با تجربه های خاصی است، در فاصله کمی از بانکوک قابل دسترسی است و شما می توانید به راحتی به آنجا سفر کنید. برای سوار شدن به یک فیل و گشت و گذار در جنگل، حتما یک گاو نر و گاری را اجاره کنید و به سمت مزرعه های برنج بروید؛ در جست و جوی حیات وحش به پارک ملی Khao Yai و فیل سواری روزانه که از بانکوک آغاز می شود، بروید. به یک تور ملحق شوید و از پایتخت باستانی امپراتوری سیام که شامل یک سفر رودخانه ای نیز می شود، دیدن کنید؛ برای دیدن معبدهای پادشاهی آیوتایا و مناطق اطراف رود چائو فرایا، تور Ayutthaya Temples and River Cruise Tour را انتخاب کنید. این یکی از مشهورترین سفر های روزانه از جاذبه های گردشگری بانکوک است؛ با انتخاب و نظارت هتل.

آمادگی برای خرید کردن و چانه زدن. این کار مانند تاکسی سوار شدن یا خرید کردن از یک مرکز خرید است و قطعا بیشتر نیست. رانندگان تاکسی در بانکوک بیش از اندازه بدنام هستند، بنابراین حتما قبل از سوار شدن به تاکسی سر قیمت با راننده با توافق برسید. یا اینکه اصرار کنید تا از یک تاکسی متر استفاده نمایند.

مزیت استفاده از حمل و نقل عمومی. حتی با وجود یک رانده تاکسی صداق نیز، رفت و آمد در خیابان های شلوغ و ترافیک بانکوک می تواند خیلی گران تمام شود. بانکوک یک سامانه حمل و نقل عمومی عالی دارد، با سامانه های روی زمین و زیر زمینی شامل مترو که در تمام سطح شهر ایستگاه های مناسبی دارد. اتوبوس های می توانند خیلی زمان بر باشند و یکی از نقاط ضعف آنها این است که در ترافیک وحشتناک بانکوک گیر می افتند اما قطارها یک راه سریع، راحت و ارزان به دور بانکوک و تماشای جاذبه های دیدنی بانکوک را برای شما فراهم می نمایند. این سیستم خیلی کاربر محور است و شما می توانید به سرعت با آن ارتباط برقرار کنید؛ این یکی از مزیت های بانکوک است و زمانی که در شهر هستید حتما از این مزیت بهره ببرید.

مراقب کلاه برداری باشید. به مواردی که با آنها سروکار دارید توجه کنید؛ رانندگان تاکسی اغلب کوشش می نمایند که از شما پول بیشتری بگیرند و اصرار دارند که از تاکسی متر استفاده ننمایند. از انصاف خود بهره ببرید و از کسی که هیچ اعتمادی نمی شود به آن کرد، دوری کنید. از این مدل رانندگان تاکسی در بانکوک زیاد هستند؛ هر گاه با این موضوع رو به رو شدید حتما به سراغ تاکسی بعدی بروید. کلاه برداری های دیگری که در کنار رانندگان تاکسی ممکن است اتفاق بیفتد، راهنماهای تورها هستند؛ آنها موافقت می نمایند که شما را به مکان دلخواه شما ببرند اما در طی راه این کار را متوقف می نمایند که معمولا در فروشگاه طلا و جواهرات این اتفاق می افتد. آنها کمیسیون خود را هنگامی که گردشگران را می آورند، می گیرند اما بیشتر این مکان ها بالاتر از قیمت راهنمای تور قابل بازدید هستند. اصرار کنید که رانندگان شما راه به مکان های اصلی ببرند یا بگویند که شما را ترک نخواهند کرد. این شیوه معمولا همه چیز را در جهت درست می نماید، اما اگر دوباره عملی نشد، شما خواهید توانست بدون صرف هیچ هزینه ای یک راننده تاکسی یا راهنمای دیگر بگیرید.

منبع: همگردی
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13515

به "جاذبه های گردشگری بانکوک، دیدنی های تراز اول تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های گردشگری بانکوک، دیدنی های تراز اول تایلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بانکوک، دیدنی های تراز اول تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید