آشفتگی در طرح های آموزشی بر کیفیت کار تأثیر می گذارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، نشست شورای آموزش و پرورش قروه شامگاه شنبه با محوریت آنالیز آسیب های اجتماعی در مدارس در حالی برگزار گردید که فرماندار قروه از سیاست های اجرایی وزارت آموزش و پرورش نسبت به این مسئله و در واقع نداشتن یک برنامه واحد انتقاد کرد.

آشفتگی در طرح های آموزشی بر کیفیت کار تأثیر می گذارد

در این نشست اعضا از برگزاری کارگاه ها و اجرای طرح های مختلفی گفتند. طرح هایی به دلیل پراکندگی سطحی کار می شوند نه عمقی و در این میان هیچ گونه نقطه تماسی میان دانش آموزان و مشاوران مدارس برای آنالیز آسیب ها وجود ندارد.

هرچند این طرح ها هرکدام به طور جداگانه توسط یک ارگان اجرا می گردد اما به گفته موحد امان اللهی طوری نباشد که تنها برای برطرف تکلیف صورت گیرد.

او با تأکید بر اینکه اجرای طرح ها باید همراه با بازخورد مثبت باشد، گفت: مشکل اصلی این است که هرچه طرح اجرا می گردد همه پایلوت بوده و به قولی قروه آزمایشگاه شده و همین امر نتیجه کار را نامشخص می نماید.

امان اللهی پراکندگی در کار را باعث سردرگمی دانست و توضیح داد: باید یک بسته واحد برای آموزش داشته باشیم نه اینکه همچنان در آزمون و خطا به سر ببریم و در واقع این مسئله بر کیفیت آموزش تأثیر گذاشته و آن را پایین می آورد.

مطابق اظهارات رئیس شورای آموزش و پرورش قروه احتیاج است هرگونه آموزش لازم در کتب درسی گنجانده گردد تا دیگر اینگونه آشفتگی در کار به وجود نیاید.

موحد امان اللهی در ادامه به تأثیر نقش والدین در آموزش فرزندان پرداخت و اضافه کرد: فردی که به جهان می آید از همان ابتدا رفتار پدر و مادر بر او تأثیر می گذارد و در واقع 7 سال اول شخصیت یک انسان که به عنوان دوران طلایی شناخته می گردد در خانواده شکل می گیرد.

او توجه اولیا بر نحوه آموزش و تربیت صحیح را ضرورتی مهم خواند و بر تفکیک آسیب های اجتماعی برای آنالیز در شورا در نشست های بعدی تأکید کرد و دستور برگزاری کارگاه آموزش مهارت های ده گانه برای اعضای شورا به همراه خانواده را داد.

همچنین امان اللهی از اینکه عده ای از اعضای شورا تنها برای اینکه در جلسه باشند بدون هیچ گونه آمادگی حضور می یابند انتقاد کرد و خواهان حضور با آگاهی و مطالعه کافی در جلسات شد.

او در ادامه در خصوص برگزاری یادواره شهدا در مدارس به مشارکت دانش آموزان برای این مسئله اشاره نمود و مطالعه وصیت نامه و زندگینامه شهدا با تحلیل توسط دانش آموزان را مهم دانست.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2681

به "آشفتگی در طرح های آموزشی بر کیفیت کار تأثیر می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشفتگی در طرح های آموزشی بر کیفیت کار تأثیر می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید