آشنایی با برند لیوایز؛ پیدایش شلوارهای جین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برند لیوایز که نام تجاری شرکت LEVI STRAUSS & CO، یک شرکت آمریکایی فراوری پوشاک در دنیا است، یکی از محبوب ترین برند های پوشاک در بین جوانان دنیا است. شرکت LEVI STRAUSS & CO در سال 1873 توسط لوی اشتراوس بنیان گذاری شد. این برند فراوری کننده اولین شلوار های جین امروزی است.

آشنایی با برند لیوایز؛ پیدایش شلوارهای جین

برند لیوایز که نام تجاری شرکت LEVI STRAUSS & CO است از بزرگترین شرکت های فراوری پوشاک در دنیاست. این برند آمریکایی به دلیل فراوری شلوارهای جین آبی با کیفیت در دنیا مشهور است. شرکت LEVI STRAUSS & CO علاوه بر لیوایز سه زیرمجموعه دیگر به نام های dockers، signature، denizen نیز دارد.

تاریخچه شکل گیری LEVI STRAUSS & CO

لوی اشتراوس مالک برند تجاری لیوایز متولد آلمان است خانواده لوی اشتراوس در سال 1853 زمانی که تب کشف طلا در آمریکا بسیار داغ بود به مناطق طلا خیز سانفرانسیکو مهاجرت کردند و یک مغازه فروش خشکبار و لوازم مورد احتیاج معدن چیان را تاسیس نمودند. لوی اشتراوس پس از کسب شهروندی آمریکا به شهر نیویورک رفت و خود یک مغازه خوار و بار فروشی باز کرد.

در سال 1872 یک خیاط به نام ژاکوب دیویس که به فراوری لباس های کار مردانه مشغول بود طرحی را برای افزایش دوام و کیفیت لباس های کار ارائه داد ولی به دلیل این که توانایی اقتصادی پرداخت ثبت این طرح را نداشت از لوی اشتراوس یاری خواست. به این ترتیب لوی و دیویس برای فراوری لباس های کار شریک شدند. این دو در سال 1873 شرکت تجاری لیوایس اشتراوس و کمپانی را ثبت کردند.

در این سال شرکت مشترک لوی و دیویس فراوری لباس های کار با پارچه های اصل دنیم (denim) را آغاز کرد (پارچه دنیم در واقع پارچه ای است که شلوارهای جین از آن دوخته می گردد). این سال را می توان سال تولد اولین شلوارهای جین نامید. شرکت اشتراوس و ژاکوب با خرید کارخانه نساجی Amoskeag آغاز به فراوری اولین سری شلوارهای جین XX کردند. در سال 1890 نام تجاری شلوارهای کمپانی اشتراوس از XX به لیوایز 501 تغییر کرد. این عنوان از شلوارهای لیوایز هنوز هم فراوری می گردد.

اولین لوگوی شرکت لویس استراویس و کمپانی: اولین لوگوی شرکت لویس استراویس در سال 1886 طراحی شد که به لوگوی دو اسب معروف است که در واقع دوام و ماندگاری باورنکردنی شلوارهای جین لیوایز را به رخ می کشد.

در سال 1902 لوی اشتراوس درگذشت و اداره کمپانی او به دست 4 برادرزاده اش افتاد.

حق انحصاری فراوری شلوارهای جین تا بیست سال متعلق به شرکت اشتراوس بود و بعد از اتمام این 20 سال کارخانجات پوشاک آغاز به کپی برداری از این محصول پررفدار نمودند.

در سال 1908 برند لیوایز دنیای شد، در این سال برند تجاری این شرکت در ژاپن به ثبت رسید و صادرات محصولات لیوایز به استرالیا و آفریقای جنوبی آغاز شد.

سال 1912 کمپانی LEVI STRAUSS & CO آغاز فراوری لباس های بچگانه در کمپانی اشتراوس بود و در سال 1918 این کمپانی آمریکایی اولین لباس های زنانه خود را فراوری کرد.

در سال 1928 کمپانی LEVI STRAUSS & CO نام لیوایز (Levis) را به عنوان نام تجاری خود انتخاب نمود و به این ترتیب برند لیوایز ایجاد شد.

در سال 1934 زیرمجموعه LADY LEVIS که به طور تخصصی به فراوری لباس های زنانه می پرداخت به لیوایز اضافه شد.

کمپانی LEVI STRAUSS & CO لباس های ورزشکاران آمریکایی را در المپیک سال های 1980 و 1984 فراوری نموده است. برند لیوایز با این کار به تبلیغ شلوارهای جین 501 خود پرداخت و محبوبیت زیادی به دست آورد. به این ترییب موفقیت های کمپانی LEVI STRAUSS & CO ادامه یافت و لیوایز به شهرت دنیای رسید. در طی این سال ها سهام کمپانی شرکت LEVI STRAUSS & CO در انحصار خانواده اشتراوس بوده است و یک شرکت خصوصی و خانوادگی به جامانده است. و اکنون توسط نوادگان لوی اشتراوس اداره می گردد.

بیشتر بخوانید: پیشینه کوتاه برند گپ، غول آمریکایی فراوری کننده پوشاک

همکاری نایکی و لیوایز

از سال 2012 برند لیوایز و برند نایکی برای فراوری کفش های مخصوص اسکیت آغاز به همکاری نمودند. این همکاری به فراوری کفش های مخصوص اسکیت ختم نشد و اکنون نتیجه این همکاری علاوه بر فراوری کفش، فراوری لباس های مخصوص اسکیت نیز هست.

محبوبیت لیوایز در بین بازیگران سینما

بازیگران زیادی علاقمند به پوشیدن لباس هایی با مارک لیوایز بودند که از جمله آن ها می توان به کری گرانت، کلاینت ایستوود، مارلون براندو اشاره کرد. این بازیگران به ستایش لباس های برند لیوایز می پرداختند. مارک همیل بازیگر نقش لوک اسکای واکر در اولین قسمت از فیلم های سینمایی جنگ ستارگان، شلوارهای برند لیوایز را می پوشید. محصولات لیوایز علاوه بر بازیگران سینما مورد توجه خوانندگان راک و پاپ نیز هست، و این باعث افزایش محبوبیت آن در بین جوانان شده است.

قدیمی ترین و گرانترین شلوار جین دنیا

قدیمی ترین شلوار جین دنیا، شلوار جینی است که در سال 1879 توسط کمپانی LEVI STRAUSS & CO فراوری شده است در واقع این شلوار جین جز اولین فراوریات این کمپانی محسوب می گردد.

و اما لقب گرانترین شلوار جین دنیا، مربوط به شلوار جینی است که در یک معدن قدیمی در نوادای آمریکا کشف شده است و لیوایز در یک حراج خصوصی در eBay این شلوار را به قیمت بیش از 46 هزار دلار خریداری نمود. این شلوار در سال 1880 فراوری شده است.

برند لیوایز از محبوب ترین برندهای پوشاک در دنیا است. این برند آمریکایی که توسط لوی اشتراوس آلمانی تاسیس شد به دلیل فراوری شلوارهای جین آبی در دنیا مشهور شده است اما امروزه به فراوری انواع پوشاک برای همه رده های سنی مشغول است.

منابع:

levi

fa.wikipedia

complex

poolnews

گروه مد و پوشاک خبرنگاران

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: setare.com
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47963

به "آشنایی با برند لیوایز؛ پیدایش شلوارهای جین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برند لیوایز؛ پیدایش شلوارهای جین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید