آلمان: چین و روسیه در تحریم های نفتی کره شمالی کارشکنی می نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آلمان مدعی است که روسیه و چین مانع از تصمیم گیری کمیته شورای امنیت درباره اتهام کره شمالی مبنی بر تخطی از سقف مجاز واردات سوخت می شوند.

آلمان: چین و روسیه در تحریم های نفتی کره شمالی کارشکنی می نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

شورای امنیت در سال 2006 تحریم هایی را علیه کره شمالی اعمال کرد تا منابع مالی این کشور را برای پیگیری برنامه هسته ایش به شدت کاهش دهد. در سال 2017 نیز، شورای امنیت سقف مجاز واردات محصولات نفتی به کره شمالی را 500 هزار بشکه در سال بیان کرد.

روسیه و چین تنها کشورهایی هستند که شورای امنیت را از ارسال محموله های پالایشگاهی خود به کره شمالی آگاه نموده اند حال آنکه آنها به جای واحد بشکه از واحد تُن برای جابجایی خود استفاده می نمایند.

اکنون، آلمان مدعی است اعمال چنین تغییری موجب شده که کمیته ویژه شورای امنیت قادر به معادل سازی و تطبیق داده ها نباشد. به این ترتیب، نمی توان تشخیص داد که آیا سوخت وارداتی به کره شمالی از سقف مجاز بیشتر بوده یا خیر.

کریستوف هویسجن نماینده آلمان در شورای امنیت مدعی است که روسیه و چین به بهانه حصول توافق درباره نرخ معادل سازی، بیش از سه سال است که تصمیم گیری در این خصوص را به تعویق انداخته اند.

البته این نخستین بار نیست که چنین اتهاماتی که رنگ و بوی دور زدن تحریم ها را دارد علیه پیونگ یانگ و شرکای بین المللی اش مطرح می گردد. جابجایی نفت به وسیله انتقال کشتی به کشتی و همچنین فروش زغال سنگ کره شمالی به چین از دیگر اتهام های مطرح شده علیه این کشورها است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45230

به "آلمان: چین و روسیه در تحریم های نفتی کره شمالی کارشکنی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: چین و روسیه در تحریم های نفتی کره شمالی کارشکنی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید