آمار درخشان ستاره تیم ملی کاراته ایران، کسب چهار طلا در 40 روز

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، شکست برابر بنجامین ریوست کانادایی آن هم با قضاوت ضعیف داوران در هفتم آبان ماه 96 و روی تاتامی رقابتهای دنیای تنریف، سکوی پرتابی برای صالح اباذری کاراته کای 20 ساله اراکی بود تا اکنون و بعد از گذشت هشت ماه یکی از بهترین های ایران و دنیا لقب گیرد.

آمار درخشان ستاره تیم ملی کاراته ایران، کسب چهار طلا در 40 روز

صالح بعد از آن شکست خیلی زود خود را پیدا نموده و از لیگ دنیای اوکیناوا تا همین دنیای دانشجویان در کوبه ژاپن هر میدانی را با دست پر ترک کرد. وی در هفت میدان مهم و سخت پیروز به کسب هفت مدال، شامل 5 طلا، یک نقره و یک برنز شده است.

وی فقط در همین چهل روز گذشته 4 طلا و یک نقره به نام خود ثبت نموده، یعنی هر 10 روز یک طلا که آماری درخشان برای جوانی 20 ساله با فیزیک بدنی مناسب و تکنیک بالا می باشد. طلای لیگ دنیای ترکیه، دو طلای انفرادی و تیمی آسیا، طلا و نقره انفرادی و تیمی دانشجویان دنیا بهترین عملکرد برای یک کاراته کای سنگین وزن است. ضمن اینکه تنها چند هفته بعد از بازگشت از تنریف در اوکیناوا طلا و سپس در لیگ دنیای فرانسه به نشان برنز دست یافت.

وقتی در فینال وزن 84+ کیلوگرم قهرمانی آسیا کاگاوا ستاره تیم ملی ژاپن را با هیکلی تنومند و سفره افتخاراتی پربار، آن چنان مقهور قدرت و تکنیک خود می نماید باید اذعان داشت که راه را خوب تشخیص داده و روند رو به رشد خود را به بهترین شکل ممکن ادامه می دهد.

اگر امروز جوانی با اراده و آینده دار در کاراته ایران خود را به عنوان یکی از بهترینهای دنیا معرفی می نماید باید عوامل مختلفی را جستجو کرد که می تواند با نگاهی دقیق تر سرلوحه کار خیلی از فدراسیونهای رزمی و مربیان تیم های ملی قرار گیرد. مهمترین عامل آن سرمربی جوان و جسور تیم ملی است که ضمن میدان دادن به جوانان، با ایجاد محیطی امن و آرام در اردوهای آماده سازی زمینه ساز رقابتی محبت آمیز در بین اعضای تیم ملی شده است.

در واقع کاراته ایران به یمن حضور سجاد گنج زاده 26 ساله به عنوان نفر دوم رنکینگ دنیای با کوله باری از مدالهای دنیای و قاره ای و همین صالح اباذری، دست پری در سنگین وزن دارد. اگر امروز صالح ستاره درخشان کاراته ایران است بدون شک مهمترین عامل آن حضور کاراته کایی چون سجاد گنج زاده است.

البته در اردوی تیم ملی از این دست زوج ها بازهم وجود دارد. حضور نفراتی چون میرزایی، آسیابری، خدابخشی، عسگری، پورشیب، مهدیزاده، حسن نیا و ... باعث شده تا هم کاراته کاهای با تجربه به پیشرفت جوانان یاری نمایند و هم جوانان محرک مناسبی برای با تجربه باشند. رقابت هایی دونفره در اردوی تیم ملی که در نهایت برنده آنها کاراته ایران خواهد بود و بس.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16436

به "آمار درخشان ستاره تیم ملی کاراته ایران، کسب چهار طلا در 40 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار درخشان ستاره تیم ملی کاراته ایران، کسب چهار طلا در 40 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید