آموزش 16 ماسک موی طبیعی برای موهای آسیب دیده و خشک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ما همواره به مسائل مو دچار می شویم، خواه آسیب، خشکی، پوسته پوسته شدن، وز شدن مو یا ریزش آن باشد. تغییر فصل، آفتاب، شرایط طبیعی و تجهیزات زیبایی حرارتی تنها چند عامل هستند که ممکن است چنین تغییراتی را موجب شوند. خوشبختانه، شما مجبور نیستید به فروشگاه بروید یا کالای آرایش دیگری به سبد خرید خود برای ترمیم موهای آسیب دیده تان اضافه کنید. شما می توانید محصولات روزانه که استفاده می کنید را به یک ماسک موی درمانی برای موهای آسیب دیده تبدیل کنید.

آموزش 16 ماسک موی طبیعی برای موهای آسیب دیده و خشک

ماسک مو برای موهای آسیب دیده و خشک

1. ماسک دارچین و روغن نارگیل

اگر موهایتان بلند نمی گردد ماسک مبتنی بر دارچین را امتحان کنید. این ادویه ضد میکروبی گردش خون را افزایش می دهد و رشد و قدرت مو را تشویق می نماید.

مواد لازم: دارچین و روغن نارگیل در اندازه های مشابه.

دستورالعمل: مواد را به خوبی مخلوط کنید. ماسک را به ریشه ها و بخشی از ساقه بزنید، سپس مالش دهید. به آن استراحت دهید، سپس 30 تا 45 دقیقه بعد بشویید. به دنبال این باشید که این ماسک را حداقل هفته ای یک بار تکرار کنید.

2. ماسک روغن نارگیل، شکر و روغن ضروری

اگر با کاهش دما پوست سر شما پوسته پوسته می گردد، دلیل این امر این است که فشار محیط خانه شما بیشتر شده و پوست شما خشک می گردد. این کرم لایه بردار طبیعی به شما در این امر یاری می نماید و به صورت یک اسکراب کامل تاثیر می گذارد.

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل خام تصفیه نشده، چهار قاشق چای خوری شکر خام، پنج قطره روغن نعناع فلفلی، دو قطره روغن درخت چای.

دستورالعمل: مواد مختلف را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. مخلوط را مستقیماً روی تکه های سر بزنید و موی خود را در وان مرطوب کنید، از نوک انگشتان یا برس رنگ مو بهره ببرید. هنگامی که به صورت یکنواخت پخش شد، موهای خود را به مدت 1 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید، سپس آنها را به سمت عقب ببندید و اجازه دهید تا زمان باقی مانده دوش شما آویزان بماند.

در این اسکراب درمانی قند به اسید گلیکولیک تجزیه می گردد که سلول های مرده پوست را از بین می برد. نارگیل حاوی درصد بالایی از اسیدهای چرب است و دارای اثرات ضد التهابی است و روغن نعناع فلفلی تخلیه پوست سر را ممکن می نماید، روغن درخت چای هم ضد میکروبی و ضد باکتری است.

3. ماسک سرکه سیب، عسل و تخم مرغ

اگر موهایتان کمی خشک شده به نظر می رسد خوب باشد، این ماسک شکر، تخم مرغ و سرکه سیب را امتحان کنید.

مواد لازم: 1 قاشق غذاخوری شکر، یک عدد تخم مرغ، یک قاشق سرکه سیب.

دستورالعمل: آنها را در یک وان کم عمق مخلوط کنید. بر اساس طول موهایتان، می توانید دستور را دو برابر یا نصف کنید. بگذارید قبل از شستشو به مدت 30 تا 40 دقیقه روی مو بماند. این روش تغذیه ای برای همه مدل های مو مفید است.

4. ماسک آووکادو، تخم مرغ و روغن زیتون

به چندین دلیل، موهای شما آسیب می بیند: استفاده از وسایل آرایشی شیمیایی، رنگ مو و موارد دیگر. خبر مثبت این است که قابل اصلاح است.

این ماسک اسیدهای چرب امگا 3، زیبایی و درخشش را ارائه می دهد. همچنین پر از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد یاری می نماید که به ویژه برای ساکنان شهرها مهم است. آووکادو بسیا در امر زیبایی محبوب است زیرا هدف آن احیا و آبرسانی پوست سر است.

مواد لازم: نصف آووکادو، یک تخم مرغ، یک کاسه روغن زیتون و یک کاسه عسل.

دستورالعمل: نوک انگشتان خود را روی موهای مرطوب قرار دهید، از پایین آغاز کنید و به سمت بالا حرکت کنید. بعد از اتمام کار، روی سر خود کلاه حمام بگذارید. برای تحریک بیشتر مواد، به مدت 10 دقیقه موهای پوشیده از کلاه خود را با سشوار گرم کنید. بگذارید 20 دقیقه دیگر بماند و بعد دوش بگیرید.

5. ماسک آبکشی چای سبز و سرکه سیب

اگرچه چای سبز دارای لیست طولانی از مزایای سلامتی است اما شما باید پوست سر را نیز به این لیست اضافه کنید. این قدرت به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که پوست سر را که تحت فشار قرار گرفته آرام و متعادل می نماید. بهترین راهکار روغن نعناع فلفلی در ترکیب با آن است. این اثرات ضد التهابی دارد و تمایل به تسکین و آبرسانی پوست سر درد دارد.

مواد لازم: 1 فنجان چای سبز، دو قطره روغن نعناع فلفلی، یک قاشق سرکه سیب.

دستورالعمل: به درستی مواد را مخلوط کنید، روی پوست سر مالیده و بگذارید حداقل پنج دقیقه قبل از آبکشی استراحت کند.

6. ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو

اگر شما مستعد ترشح چربی هستید، ماسک تخم مرغ عالی عمل می نماید. فقط به سفیده که دارای آنزیم های پروتئینی است که به استخراج چربی اضافی یاری می نماید، احتیاج دارید.

مواد لازم: 1 عدد سفیده تخم مرغ و آب نصف یک عدد لیمو.

دستورالعمل: موها را از ریشه به ماسک آغشته کنید وقتی به خاتمه رسید و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت روی مو نگه دارید. با آب ولرم بشویید نه با آب جوش!

هفته ای یکبار می توانید از این ماسک طبیعی پروتئینی خانگی بهره ببرید.

7. ماسک موی سس مایونز

بعضی از افراد استفاده از ماسک موی سس مایونز را برای موهای آسیب دیده و بیش از حد فرفری توصیه می نمایند. اگرچه اغلب اوقات قاتل شپش گزارش می گردد اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مایونز ممکن است شما را از شر شپش خلاص کند، در دسترس نیست اما به کمی وز می تواند یاری کند.

هنگامی که آلرژی دارید، در استفاده از آن احتیاط کنید زیرا بعضی از موارد معمول سس مایونز شامل تخم مرغ است.

8. روغن بادام

روغن بادام همواره مورد علاقه ماسک های درمانی طبیعی پوست بوده که اغلب به عنوان روغن حامل شناخته می گردد. اثرات آبرسانی ممکن است حتی در درمان مو نیز تاثیر بگذارد.

ترکیبات ضد التهابی که برای پوست سر استفاده می گردد ممکن است به برطرف پوسته های خشک مرتبط با شوره سر، اگزما و پسوریازیس یاری کند.

اطلاعات قدیمی نیز نشان داده است که روغن بادام در نرم نماینده هایی که تمایل به مرطوب سازی و صافی پوست سر دارند به وفور یافت می گردد.

9. روغن آرگان

روغن آرگان که به طور معمول برای رشد مو استفاده می گردد، همچنین می تواند به عنوان یک درمان برای خشکی مو استفاده گردد. سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب است که می تواند به تقویت موهای شما و کاهش آسیب یاری کند.

روغن آرگان گاهی در وسایل ترمیم نماینده و نظافت استفاده می گردد اما ممکن است ماسک خوبی را نیز ارائه دهد.

10. موز

اعتقاد بر این است که استفاده از موز له شده بر موهای شما، به دلیل وجود سیلیس طبیعی که در این محصول وجود دارد به بازسازی کلاژن یاری می نماید. هرچه مو تیره تر باشد، احتمال خشک شدن آن کمتر است.

اگر به لاتکس آلرژی یا حساسیت دارید بهتر است استفاده از موز را متوقف کنید.

11. شیر نارگیل

به دلیل محتوای اسید لوریک قوی، شیر نارگیل در بسیاری از درمان ها برای مو محبوب است.

حتی استفاده از شیر نارگیل یک مزیت اضافی برای بهبود تقویت مو و تحریک رشد مو دارد.

12. ماست

ماست سرشار از پروبیوتیک - به ویژه انواع یونانی آن - تقویت نماینده رایج هر ماسک موی درمانی است. اعتقاد بر این است که آن پروبیوتیک ها به لایه برداری سلول های مرده پوست یاری می نمایند در حالی که مو را مرطوب نگه می دارند.

ماست همچنین به نگه داشتن مواد مغذی ماسک های چند ماده ای برای نرم شدن بیشتر یاری می نماید.

13. کراتین

گرچه بعضی از کالاهای فروشگاهی مخصوص موهای آسیب دیده دارای کراتین هستند اما این موارد برای تقویت مو برای استفاده های گاه به گاه طراحی شده اند.

در واقع، استفاده بیش از حد از درمان های پروتئینی مو، در افزایش خشکی و آسیب دیدگی موثر است بنابراین در حد متوسط بهره ببرید.

14. کره انبه

کره انبه قلیایی غنی فراوری شده از مغز میوه انبه است که به دلیل محتوای چربی قوی بیشتر مورد استفاده برای موهای شنماینده و خشک است.

شما باید کره انبه را برای ماسک خریداری کنید و آن را در خانه ذوب کنید سپس با سایر اجزای غنی، از جمله شی باتر و روغن نارگیل، مخلوط کنید.

15. شی باتر

شی باتر در سال های اخیر به عنوان یک درمان پوستی محبوبیت بیشتری پیدا نموده است اما این محصول فوق العاده مرطوب نماینده همچنین می تواند به موهای خشک و پوست سر فوق العاده یاری کند.

اعتقاد بر این است که شی باتر اغلب به کاهش شکستگی مو یاری می نماید، بنابراین کوتیکول را تقویت می نماید.

16. ماسک موی آلوئه ورا

آلوئه ورا گرچه برای درمان سوختگی و زخم های جزئی ارزشمند است، همچنین می تواند مزایایی برای زیبایی شما ایجاد کند.

ماسک موی آلوئه ورا می تواند التهاب را که می تواند در ناراحتی پوست سر تاثیر بگذارد به حداقل برساند، همانطور که در بعضی موارد در خصوص شوره سر دیده می گردد. این امر همچنین می تواند به مرطوب سازی و بهبود خشکی مو یاری کند.

منبع:

masknatural

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: هفت گنج
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48150

به "آموزش 16 ماسک موی طبیعی برای موهای آسیب دیده و خشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش 16 ماسک موی طبیعی برای موهای آسیب دیده و خشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید