آی پد جدید اپل، اسکنر سه بعدی دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: در رایانک های قبلی آی پد پرو، کاربر برای آن که وارد فهرست های گزینه شود، ناچار بود روی صفحه نمایش انگشت بکشد. اما در آی پد پرو جدید، لت لمسی تعبیه کرده اند که روش کاملاً جدیدی برای کار با این رایانک به دست می دهد.

آی پد جدید اپل، اسکنر سه بعدی دارد

در آی پد پرو جدید، تراشه بسیار پیشرفته ای12زد بیونیک هم به کار رفته که به گفته اپل سبب شده است تا از بیشتر رایانه های کیفی ویندوز پی سی قوی تر باشد. دوربین مجهز به عدسی دارای زاویه بسیار باز شبیه دوربین آخرین نسل آیفون و میکروفون های به قول اپل دارای کیفیت استودیویی، از دیگر ویژگی های آیپد پرو جدید است.

اپل همراه با آی پد پرو جدید، مدل روزآمد مک بوک ایر را هم عرضه کرد که چشم گیرترین ویژگی آن، صفحه کلید مجیک جدید است که اواخر پارسال با مک بوک پرو 16 اینچی به بازار آمد و پاسخی به شکایت های ادامه دار از صفحه کلید های رایانه کیفی اپل است. مک بوک ایر جدید به بهای 999 پوند و ارزان تر است و دارای پردازنده بهتر و حافظه ذخیره سازی بیش تر است.

این دو محصول در حالی به بازار می آید که اپل همچنان با مسائل ناشی از شیوع کووید 19 دست به گریبان است. شرکت اپل با مسائل تأمین قطعات روبرو شده است، فروشگاه هایش را (در بیرون از چین) تعطیل کرده است، دستکم یکی از همایش های عمومی خود را لغو کرده است، و هنوز مشخص نیست که در نشست های خبری خود محصولات جدیدی معرفی کند.

هم اکنون می توان این دو محصول را به اپل سفارش داد. صفحه کلید جدید مجیک برای آیپد پرو که شامل لت لمسی است و با آیپد پرو پارسال هم سازگار است، در ماه مه عرضه خواهد شد.

بهای آی پد پرو 11 اینچی که کوچک تر است 769 پوند، و نوع 12.9 اینچی آن 969 پوند است و هر دو دارای گزینه های گران تری هستند که قابلیت اتصال همراه و حافظه ذخیره ای آن ها را افزایش می دهد. بهای صفحه کلید جدید برای نوع کوچک تر 299 پوند و برای نوع بزرگ تر 349 پوند است.

به گفته اپل، این شرکت به خاطر تعبیه لت لمسی جدید ناچار شده است سامانه (سیستم) عامل آی. او. اس را بازنویسی کند. در سامانه جدید، سامانه نشانگر سنتی مک را به کار نگرفته اند و به کاربر امکان می دهد که وقتی روی گزینه ای در داخل فهرستی می رود، آن را در حالت پررنگ ببیند.

این سامانه جدید با سایر افزاره های نشان گر مثل لت لمسی و ماوس خود اپل و هم چنین شرکت های ثالث نیز کار می کند.

کریگ فدریگی، رئیس بخش نرم افزار اپل، می گوید: با پشتیبانی سامانه عامل آیپد از لت لمسی، قابلیت و چندکارگی آن را افزایش داده ایم.

برای تعبیه کاربری لت لمسی در محیط تقدم-لمس دقیقاً بهترین روش را در نظر گرفتیم و در عین حال تمام ویژگی های مورد علاقه و توجه مشتریان در آیپد را نیز حفظ کردیم. خیلی خوش حال هستیم که اکنون با استفاده از سامانه عامل آیپد، توانسته ایم این روش جدید تعامل با آیپد را در اختیار میلیون ها نفر قرار دهیم.

صفحه کلید جدید علاوه بر لت لمسی، دارای قابلیت تنظیم پذیری زاویه و نورپشتی برای کلید ها است.

پویشگر سه بعدی که در آن فناوری لیدار به کار رفته است، به آیپد پرو جدید امکان می دهد که فاصله اشیایی را که تا 5 متر دورتر قرار دارند، بسنجد، و در هر دو محیط سرپوشیده و روباز قابل استفاده است. به گفته اپل، برنامه های کاربردی می توانند با استفاده از داده های این پویشگر، قابلیت های واقعیت افزوده را که درون آی. او. اس تعبیه شده است، تقویت کنند.

منبع: independent

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34627

به "آی پد جدید اپل، اسکنر سه بعدی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی پد جدید اپل، اسکنر سه بعدی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید