اذعان نماینده معترضان هنگ کنگی به احتمال یاری دریافت از دولت های خارجی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی گروهی که رهبری اعتراضات هنگ کنگ را بر عهده دارد اظهار داشت ممکن است معترضان از آمریکا، اتحادیه اروپا یا هر کشور دیگری یاری بگیرند.

اذعان نماینده معترضان هنگ کنگی به احتمال یاری دریافت از دولت های خارجی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، گروه جبهه حقوق شهروندی که اعتراضات در هنگ کنگ را رهبری می نماید اعلام نمود ممکن است از حمایت کشورهای خارجی استفاده کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وونگ کیم مو سخنگوی این گروه روز شنبه اعلام نمود: البته که ما ممکن است از کشورهای دیگر یاری بگیریم، ممکن است سراغ آمریکا، اتحادیه اروپا برویم، ممکن است سراغ کشورهای دیگر برویم.

وونگ مدعی شد دیدار با دیپلمات آمریکایی به قصد مداخله خارجی انجام نشد و این دیپلمات مطابق روال عادی، پیگیر اوضاع در شهر بود.

وونگ در ادامه ادعاهایش گفت: اگر در دیپلماسی سر رشته داشته باشید، باید بدانید که تمام کنسولگری ها، سفارتخانه ها با دولت و مخالفان آن ارتباط دارند. وظیفه شغلی آن ها درک اتفاقاتی است که در کشور یا شهر رخ می دهد و بنابراین این کار وظیفه ای متداول کنسول ها و دیپلمات ها است. داشتن ارتباط چیز مهمی است. اما همواره این دولت چین است که همه چیز را شیطانی جلوه می دهد و سپس به مردم می گوید آمریکا پشت تمام این ها است.

این سخنگو گفت به اعتقاد او پکن حداقل در آینده نزدیک از نیروی نظامی در مقابل اعتراضات استفاده نخواهد کرد. او اعلام نمود تظاهرات بزرگ بعدی معترضان روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

تظاهرات در هنگ کنگ که 10 هفته متوالی ادامه دارد، ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین هنگ کنگ به چین شروع شد اما بعد از آن معترضان خواهان حقوق و آزادی های بیشتر شدند و اعتراضات را به خشونت کشیدند.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب های هنگ کنگ نقش داشته است. اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ کنگ منتشر شده است.

با این حال، واشنگتن مدعی است که نقشی در اعتراضات هنگ کنگ ندارد و دیدار با افراد مختلف را یک امری کاملاً طبیعی و عادی جلوه داده است.

این در حالی است که الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت نیویورک و مایکل مک کال عضو جمهوری خواه این کمیته در دخالت آشکار در امور هنگ کنگ با صدور بیانیه ای، با نادیده دریافت اقدامات خشونت بار معترضان هنگ کنگ به پکن هشدار دادند که هرگونه استفاده از خشونت علیه معترضان آرام هنگ کنگ، اشتباه پکن محسوب می گردد و پاسخ سریع روبرو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13060

به "اذعان نماینده معترضان هنگ کنگی به احتمال یاری دریافت از دولت های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان نماینده معترضان هنگ کنگی به احتمال یاری دریافت از دولت های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید