ارائه قبوض با کارپوشه ملی، رشد 120درصدی سرویس های خرید اینترنتی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، حسین نعمتی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست امروز (سه شنبه 8 مرداد ماه) در مراسم امضای تفاهمنامه کارپوشه ملی ایرانیان با سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: در راستای سیاست های کلان وزارت ارتباطات در تحقق ایران هوشمند، فعالیت های مؤثری در حال انجام است که یکی از آنها تعریف 100 پروژه با مشارکت بخش خصوصی و استارت آپ ها در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مردم است.

ارائه قبوض با کارپوشه ملی، رشد 120درصدی سرویس های خرید اینترنتی

وی ایجاد کارپوشه ملی ایرانیان را استفاده از بستر الکترونیکی برای تبادل خدمات دولت مطرح نمود که ثمره آن رفاه و آسایش مردم خواهد بود و گفت: از طریق این طرح، مکاتبات و خدمات الکترونیکی دولت به مردم در بستر اپلیکیشن ها و به صورت آنلاین ارائه می شود.

نعمتی تأکید کرد: این پروژه در راستای بند 3 ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر قانون انتشار اطلاعات آزاد اجرایی می شود تا همه دستگاه های دولتی، خدمات قابل ارائه خود را از این بستر در اختیار مردم قرار دهند.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری این طرح فراهم شده است، افزود: امیدواریم با همکاری و همپوشانی با سازمان فناوری اطلاعات، بتوانیم این خدمات را به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد پست نامه تغییر کرده و امروز شاهد خرید و فروش اینترنتی و خدمات الکترونیکی هستیم، شرح داد: طی یک سال گذشته سرویس های مرتبط با خرید و فروش اینترنتی در کشور، بیش از 120 درصد رشد داشته است و ما امیدواریم تفاهمنامه کارپوشه ملی ایرانیان، باعث ارائه خدمات الکترونیکی بیشتری به مردم شود.

نعمتی با اشاره به تذکر وزیر ارتباطات برای حذف قبوض خدماتی در سطح کشور گفت: امیدواریم دستگاه ها از ظرفیت کارپوشه ملی ایرانیان برای حذف قبوض کاغذی و ارائه آن به صورت الکترونیکی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، تحقق این امر را یکی از زیرساخت های پایه دولت الکترونیک مطرح نمود که می تواند به بحث بیگ دیتا و اطلاعات مکانی بینجامد.

وی گفت: به دنبال این هستیم که این اطلاعات را نیز از طریق کارپوشه ملی ایرانیان در اختیار مردم قرار دهیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10654

به "ارائه قبوض با کارپوشه ملی، رشد 120درصدی سرویس های خرید اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه قبوض با کارپوشه ملی، رشد 120درصدی سرویس های خرید اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید