ارتباط دوچرخه سواری با سلامت مغز چیست؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نتایج یک آنالیز جدید به خوبی نشان می دهد تنها 20 دقیقه دوچرخه سواری منجر به افزایش قدرت حافظه و کاهش ریسک بروز زوال عقل می گردد.

ارتباط دوچرخه سواری با سلامت مغز چیست؟

به گزارش ، نتایج یک آنالیز جدید به خوبی نشان می دهد تنها 20 دقیقه دوچرخه سواری منجر به افزایش قدرت حافظه و کاهش ریسک بروز زوال عقل می گردد.

محققان تأکید می نمایند، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و تحرک فیزیکی به میزان قابل توجهی می تواند قدرت حافظه در دهه شصت سالگی را حفظ کند. دانشمندان دانشگاه آیووا طی یک مطالعه جدید دریافتند، تنها کمی تحرک فیزیکی می تواند ریسک بروز زوال عقل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

میشل ووس، نویسنده اصلی گفت: یکی از نتایج مثبت این مطالعه این است که افراد می توانند درباره مزایای فعالیت روزانه فکر نمایند.

آمار ها حکایت از آن دارد که تا سال 2050، از هر 85 نفر یک نفر مبتلا به آلزایمر خواهد بود؛ محققان دریافتند، مطالعه آن ها نشان داد که داشتن عادات ناسالم، مانند سیگار کشیدن، خطر ابتلا به زوال عقل را در حدود یک سوم افزایش می دهد.

محققان تأکید می نمایند: مردم باید مطلع باشند که برای حفظ قدرت شناختی خود در سالمندی نیازی به شرکت در ماراتن ورزشی نیست؛ تحرک فیزیکی روزانه حتی اگر اندک باشد به حفظ قدرت مغز یاری می نماید.

منبع:شریان

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12511

به "ارتباط دوچرخه سواری با سلامت مغز چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط دوچرخه سواری با سلامت مغز چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید