ارمنستان: آرامش به منطقه مرزی بازگشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان از برقراری آرامش در مرز با جمهوری آذربایجان اطلاع داد و تأکید کرد که تمامی مسئولیت ادامه تنش ها برعهده جمهوری آذربایجان خواهد بود.

ارمنستان: آرامش به منطقه مرزی بازگشت

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، شوشان استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه شنبه) در پیغامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، از برقراری آرامش در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان اطلاع داد.

وی در این پیغام توضیح داد: بعد از چندین درخواست جامعه بین الملل برای آتش بس فوری در منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی)، شب نسبتاً آرامی در مرز داشتیم. در صورت تنش های بیشتر، کل مسئولیت برعهده رهبری نظامی-سیاسی (جمهوری) آذربایجان خواهد بود.

دور جدیدی از تنش های میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 27 سپتامبر (شش مهرماه) در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله خمپاره ای به قلمروهایشان متهم کردند.

در 9 روز گذشته از زمان آغاز درگیری های میان دو کشور مذکور، جامعه بین المللی از دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان درخواست نموده بودند که هرچه سریعتر به درگیری ها سرانجام داده و وارد مذاکره شوند.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39332

به "ارمنستان: آرامش به منطقه مرزی بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان: آرامش به منطقه مرزی بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید