استقبال وزیران خارجه گروه هفت از مذاکرات وین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران : وزیران امورخارجه گروه هفت علاوه بر این با طرح ادعاهایی علیه کشورمان مبنی بر حمایت از نیروهای نیابتی و بازیگران مسلح غیردولتی از ایران خواسته اند تا فعالیت های موشکی ناسازگار با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را متوقف کند.

استقبال وزیران خارجه گروه هفت از مذاکرات وین

به گزارش به نقل از ایسنا، وزیران امورخارجه گروه هفت در بیانیه خاتمهی خود با استقبال از مذاکرات وین برای احیای تاکید کردند که بازگشت کامل این توافق راه را برای رسیدگی به نگرانی های منطقه ای و امنیتی هموار می نماید.

وزرای امورخارجه هفت کشور صنعتی دنیا (گروه 7) در خاتمه اجلاس سه روزه خود در لندن یک بیانیه مشترک درباره موضوعات مورد بحث خود و نتایج آن منتشر کردند.

بنابر گزارش وب سایت اتحادیه اروپا، وزیران امورخارجه این هفت کشور در بند 36 این بیانیه که به ایران پرداخته است از انجام مذاکرات میان طرف های توافق هسته ای و همچنین پیوستن آمریکا به این مذاکرات برای بازگشت به توافق استقبال نموده و آورده اند که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بهترین راه برای اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است.

همچنین در این بیانیه با اعلام حمایت از مسئولیت آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران آمده است که بازگشت و اجرای کامل برجام می تواند راه را برای پرداختن به مسائل منطقه ای و امنیتی هموار کند.

این کشورها در ادامه، اقدامات هسته ای جدید ایران را تحولاتی جدی و مایه نگرانی عمیق دانسته اند.

وزیران امورخارجه گروه هفت علاوه بر این با طرح ادعاهایی علیه کشورمان مبنی بر حمایت از نیروهای نیابتی و بازیگران مسلح غیردولتی از ایران خواسته اند تا فعالیت های موشکی ناسازگار با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می گردد که متن قطعنامه 2231، ایران را از انجام آزمایش های موشکی منع نمی نماید و تنها از جمهوری اسلامی ایران می خواهد که از انجام آزمایش های با موشکی با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای خودداری کند.

در این بیانیه همچنین با ابراز نگرانی از شرایط حقوق بشر در ایران از این کشور خواسته شده است تا شهروندان خارجی یا با تابعیت دوگانه را آزاد کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56768

به "استقبال وزیران خارجه گروه هفت از مذاکرات وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال وزیران خارجه گروه هفت از مذاکرات وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید