استقرار یکی از بهترین و بزرگترین فضاهای آموزشی هلال احمر در ساوه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/مرکزی دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: یکی از بهترین و بزرگترین فضاهای آموزشی در اختیار جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه است.

استقرار یکی از بهترین و بزرگترین فضاهای آموزشی هلال احمر در ساوه

دکتر محمدحسن قوسیان مقدم 14 اسفندماه در بازدید از نحوه برگزاری آزمون کسب درجه ایثارگری که به میزبانی جمعیت هلال احمر ساوه در جریان است، اظهار کرد: عمده وظایف جمعیت هلال احمر به وسیله نیروی داوطلب انجام می گردد به طوری که بخشی از اقدامات در حوزه امداد و نجات و حوادث و سوانح است و بخشی به امداد و نجات در حوادث جاده ای مرتبط می گردد که عمدتا نیروهای امدادگر انجام می دهند.

وی با بیان اینکه درجه ای به نام درجه ایثار در جمعیت هلال احمر تعریف شده که درجه امداد و نجات بین المللی است، گفت: برای کسب این درجه توسط امدادگران مراحل مختلفی پیش بینی شده است که شاید 10 تا 15 سال کسب این درجه پس از ورود امدادگران به جمعیت هلال احمر به طول بینجامد.

قوسیان مقدم توضیح داد: داوطلبان برای کسب این درجه باید مسابقاتی را طی نمایند که هرسال برگزار می گردد و هر دو سال یکبار نیز مجدد این درجه روزآمد می گردد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا برگزاری این مسابقات سخت بود، اما با تدبیر جمعیت مقرر شد که بخش خواهران که تعداد کمتری دارد در شهرستان ساوه دنبال گردد، اضافه نمود: قبل از حضور شرکت نمایندگان در این مسابقات تست ها و شرایط لازم ارزیابی شده است تا برگزاری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام گیرد و در واقع در هر مرحله 50 نفر شرکت دارند که پس از برگزاری آزمون، گروه بعدی کار خود را شروع می نمایند تا واجدین درجه ایثار شناسایی شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور مزایای این درجه را، ارتقای این نیروها به میزان یک درجه بالاتر از نیروهای استخدامی در جمعیت دانست و گفت: این امدادگران داوطلبانه در جمعیت فعالیت دارند و در واقع برای حضور در عملیات ها یک یاری هزینه ایاب و ذهاب را دریافت می نمایند، اما با اخذ این درجه هزینه بیشتری دریافت می نمایند چراکه نیروهای آماده تر جمعیت هلال احمر محسوب می شوند.

وی اظهار کرد: یکی از بهترین و بزرگترین فضاهای آموزشی در اختیار جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه است که در مرکزیت کشور و نزدیک به تهران قرار گرفته است و در بازدید امروز در پی آن هستیم که امکاناتی را جذب کنیم تا این مجموعه به روز گردد و از خیرین استان مرکزی دعوت می کنیم که در این امر با جمعیت هلال احمر ساوه مشارکت و همکاری داشته باشند و جمعیت هلال احمر کشور نیز سعی خواهد داشت اعتباراتی برای حفظ و نگهداری این تاسیسات اختصاص دهد.

قوسیان مقدم در مورد اختصاص یک فروند بالگرد به ساوه اضافه نمود: تعداد بالگردها در کشور محدود است و امکان اختصاص بالگرد به هر استان وجود ندارد، اما بعضی از استان ها به شکل مشارکتی استفاده می نمایند.

به گزارش خبرنگاران، در این سفر رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور با تشریح فرایند این دوره، اظهار کرد: افرادی که حداقل 50 امتیاز از 100 امتیاز تست انسانی را دریافت نمایند می توانند به مرحله تست مهارتی وارد شوند و با کسب 50 امتیاز از 100 امتیاز می توانند به درجه ایثار دست یابند.

دکتر مهدی ولی پور با اشاره به اینکه حدود 2500 نفر از مردان و زنان واجد شرایط حضور در آزمون بودند که با توجه به برگزاری این دوره در مدت یک ماه در استان های کشور، تا به امروز 400 نفر پیروز شدند دوره را پشت سر بگذارند گفت: پس از اتمام دوره بانوان در ساوه می توان رقم دقیق افرادی که به درجه مورد نظر دست یافتند، را گفت.

وی در مورد طرح نوروزی سازمان، گفت: سازمان هرساله از 25 اسفندماه در طرح نوروزی همراه دستگاه های مرتبط مانند پلیس راه، راهداری و اورژانس شرکت دارد و سال جاری نیز علاوه بر 560 پایگاه ثابت که در سطح کشور خدمات شبانه روزی امداد و نجات ارائه می نمایند، حدود 200 پست موقت اضافه خواهد شد، همچنین ماموریت جدیدی نیز از سوی ستاد مقابله با کرونا به جمعیت هلال احمر واگذار شده است که در این راستا مبادی ورودی مسافری کشور را در کنار وزارت بهداشت پوشش خواهیم داد، با نهایی شدن این ماموریت نیز 32 پست موقت در فرودگاه ها و نقاط مرزی و مبادی ورودی مسافری کشور نیز اضافه می گردد.

مهدی پور اضافه نمود: حدود 11 هزار نفر امدادگر و نجات تر در طول اجرای طرح با جمعیت همکاری خواهند داشت و 2 هزار دستگاه خودروی امداد و نجات و 22 فروند بالگرد امدادی نیز آماده ارائه خدمات در طرح نوروز 1400 هستند.

در جریان این سفر رییس جمعیت هلال احمر ساوه نیز گفت: دوره کشوری آزمون کسب درجه ایثار ویژه خواهران و برادران به میزبانی هلال احمر ساوه به مدت 10 روز با حضور نجات گران به استعداد حدودا 300 از 11 لغایت 21 اسفندماه برگزار می گردد.

سید لقمان حسینی اضافه نمود: اعطای درجه ایثار به نجاتگرانی دارای درجه نجاتگر یکم هستند و با سپری کردن آزمون آمادگی جسمانی و در صورت قبولی در آزمون مهارتی شرکت نموده و به این نشان مفتخر می شوند.

وی اضافه نمود : آزمون آمادگی جسمانی شامل تست کوپر، دو 45 متر، دراز نشست، فشار موازی، دو مارپیچ، انعطاف نیم تنه به جلو، معلق ماندن می گردد و پذیرفته شدگان در این آزمون به آزمون مهارتی که شامل نجات در جاده، آوار، کوهستان و فضاهای معلق، سیلاب و یاری های اولیه راه می یابند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52021

به "استقرار یکی از بهترین و بزرگترین فضاهای آموزشی هلال احمر در ساوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار یکی از بهترین و بزرگترین فضاهای آموزشی هلال احمر در ساوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید