استیصال ترودو در برابر رسوایی گورهای دسته جمعی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مردم کانادا همچنان در شوک کشف گورهای دسته جمعی متعلق به بچه ها بومی این کشور است. رسانه های کانادایی در هفته های گذشته سه بار از کشف گورهای جمعی که مدفن نزدیک به 1000 کودک بومی کانادا بود، خبر دادند.

استیصال ترودو در برابر رسوایی گورهای دسته جمعی

بر اساس این گزارش، در بازه زمانی 1883 تا 1996، حدود 150 هزار کودک بومی از خانواده های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس نموده بود و هدف اصلی آن دور کردن این بچه ها از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت های مادری شان و تربیت آن ها به شیوه ای تحمیلی بود.

در روزهای گذشته چند کلیسا در بخش های مختلف این کشور با پیغام هایی مرتبط با کشف چند گور جمعی بچه ها بومی، سوزانده و یا بر روی آن ها رنگ پاشیده شد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در واکنش به حملات صورت گرفته به کلیساهای کاتولیک در این کشور گفت عصبانیت بسیاری از مردم این کشور از کشف گورهای ناشناخته در محل مدارس شبانه روزی را درک می نماید اما آتش زدن کلیساها اشتباه است.

وی در ادامه گفت: نمی توانم جور دیگری فکر کنم جز اینکه سوزاندن کلیساها در واقع محروم کردن افرادی از مکان هایی است که می توانند در آن عزاداری و تامل نمایند و در پی حمایت باشند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59574

به "استیصال ترودو در برابر رسوایی گورهای دسته جمعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیصال ترودو در برابر رسوایی گورهای دسته جمعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید