اطلاعات کامل سفر به باکو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اطلاعات لازم برای سفر به باکو را در این مطلب بخوانید

باکو، مرکز کشور آذربایجان یکی از شهرهایی است که بسیاری از هموطنانمان قصد سفر به آن و بازدید از جاذبه های بی شمار آن را دارند. با نزدیک شدن به ایام نوروز 97، بی شک یکی از شهرهایی که مقصد هموطنانمان برای گردشگری دراین ایام پیش رو است، باکو می باشد. در این مطلب ما برای شما اطلاعات پرواز تهران به باکو، بعضی از جاذبه های این شهر زیبا، بعضی نکات سفر به این شهر و در کل نکات ضروری سفر به باکو را که دانستنش برای شما ضروری است را به تفصیل می آوریم.

اطلاعات کامل سفر به باکو

اطلاعات پرواز تهران به باکو

پرواز های ایران به سمت کشور آذربایجان با هواپیماهای شرکت بوتا که یکی از شرکت های هواپیمایی آذربایجان است و بعلاوه با هواپیمایی ایران ایر انجام می گیرد. پروازهای ایران ایر در روزهای دوشنبه و پنج شنبه است. پرواز های بوتا نیز در روزها یکشنبه و سه شنبه است. پرواز های تهران به مقصد شهر باکو هستند و در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف(Heydar Aliyev International Airport) به زمین می نشیند. مدت زمان پرواز، 1 ساعت و 25 دقیقه است. فاصله تهران تا باکو، 355 مایل و یا به عبارتی 571 کیلومتر است.

سفر به باکو با ایران ایر

ایران ایر از جمله شرکت های هواپیمایی ایران است که به بیشتر مقصد های موجود چه داخلی و چه خارجی پرواز دارد. یکی از مقصدهای خارجی که ایران به آن پرواز دارد، باکو است. شما می توانید با کلاس های پروازی همانند: کلاس اکونومی و کلاس های ویژه هما بلیط هواپیمای خود را بخرید و به باکو سفر کیند. شما در سایت خرید بلیط هواپیما ایران ایر می توانید از امکانات مختلف کلاس های پروازی این ایرلاینز آگاه شوید.

سفر به باکو با آذربایجان ایر لاینز

اگر شما برای سفر به باکو، بلیط هواپیمای خود را از آذربایجان ایرلاینز تهیه می کنید، باید بدانید که به این شرکت آزال نیز می گویند. این شرکت هواپیمایی تحت نظر حکومت شوروی در سال 1923 ، اولین پرواز خود را انجام داد. این ایر لاین در حال حاضر با توجه به این که تحت نظر مستقیم حیدر علی اف اداره می گردد. وی با تزریق سرمایه ای تازه، ناوگان هواپیمایی این ایر لاین را بسیار مجهز نموده است. همانطور که در پاراگراف بالاتر گفتیم، بیشتر پروازهای تهران به باکو به وسیله هواپیماهای شرکت بوتا انجام می گیرد که یکی از شرکت های تابعه آذربایجان ایرلاینز است. کلاس های پروازی این شرکت عبارتند از: کلاس اکونومی، کلاس بیزینسی ،وی آی پی کلاب و کامفورت کلاب. شما در مطلب معرفی شرکت هواپیمایی آذربایجان ایرلاینز می توانید از امکانات مختلف کلاس های پروازی این ایرلاینز آگاه شوید.

سفر به باکو

برای سفر به باکو می توانید به صورت انفرادی و با خرید بلیط و رزرو هتل و یا به وسیله خرید تور باکو اقدام کنید. در سفر با تور باکو می توانید از تمام منطقه ها قدیمی شهر در یک روز تماشا کنید. به برترین وجذاب ترین منطقه ها باکو بروید و به برترین رستوران های این شهر سر بزنید. در برترین هتل های این شهر اقامت کنید و برترین اوقات را داشته باشید. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت خبرنگاران مراجعه بفرمایید.

راهنمای سفر به باکو

آیا می دانید شهر باکو به چه معنایی است؟ این شهر به معنای بادکوبه است، یعنی مکانی که زیاد در آن باد زیاد می وزد. وقتی اولین میدان نفتی دنیا در باکو کشف شد، این منطقه به چنان شهرتی دست پیدا کرد که گویی در پیمودن جهت پیشرفت و ترقی، ره صد ساله را پیموده است. زبان مردم باکو، ترکی آذربایجانی است. واحد پولیش منات است. 30 دقیقه از ساعت محلی تهران، ساعتش جلوتر است. از لحاظ آب و هوایی نیز این گونه باید بگوییم که زمستان های بسیار سرد و تابستان های بسیار گرمی دارد. هزینه سفر به این شهر زیاد نیست. البته باید در نظر داشته باشید که چه اندازه بودجه ای برای آن کنار گذاشته اید. هزینه خورد و خوراک در باکو گران نیست و شما می توانید با 7 منات غذایی حاضری از مک دونالد بخرید. توجه داشته باشید که این مطلب در تاریخ 21 یهمن ماه سال 1396 به رشته تحریر در آمده است و هر منات در این تاریخ، 2850 تومان بوده است. شما در باکو می توایند با اتوبوس، تاکسی، دوچرخه و مترو به مرکز شهر و یا مراکز تماشای شهر باکو بروید. در باکو مراکز خرید بسیاری همانند، مرکز خرید پارک بلوار(Park Bulvar Mall)، مرکز خرید صدرک(Sadarak Shopping Center) و مرکز خرید 28(28Mall) است.

جاذبه های باکو

شما در سفر به باکو می توانید از جاذبه های تماشای این شهر تماشا کنید. در ادامه چندی از این جاذبه های را برای شما می آوریم:

  • برج مایدن: بنای مخروطی شکل که از سنگ ساخته شده است و 29 متر ارتفاع دارد. معروف ترین نماد معماری آذربایجان این برج است. از روی پشت بام این برج تمام باکو پیدا است.
  • قصر شیروان شاه: این قصر زیبا از ماسه و سنگ ساخته شده است و محل اسقرار یکی از شاهان آذربایجان در قرن 15 بوده است. نزدیکی این قصر، خرابه های مسجد کیقباد واقع شده است.
  • موزه هنر دولتی: این موزه در 2 عمارت مجلل قرار گرفته است. در آن آثار هنری از قرن 19 آذربایجان نمایش داده می گردد.
  • مسجد امام حسین: این مسجد نوساز یکی از جذابیت های معماری به سبک آذربایجانی است که البته رگه هایی از معماری شمال آفریقا در آن دیده می گردد.
  • خیابان شهیدان: در جنوب غربی شهر باکو، یادبودی برای قربانیان حملات ارتش سرخ در سال 1990 ساخته شده است که البته در ادامه قربانیان کشکمکش های قره باغ نیز به آنان اضافه شدند. این میدان یادبودی برای افرادی است که در این منازعات به شهادت رسیدند.
  • موزه ی فرش: نام قبلی این موزه، موزه لنین بوده است اما، در حال حاضر به موزه ای تبدیل شده است که در ان بیش از 1000 دست قالیچه زیبا و کمیاب از آذربایجان، ایران و داغستان نگهداری می گردد. در سفر به باکو حتما از این موزه زیبا تماشا کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 72970

به "اطلاعات کامل سفر به باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات کامل سفر به باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید