اعلام ثبت اولین اثر منقول گناباد در فهرست آثار منقول ملی ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ثبت اولین اثر منقول گناباد در فهرست آثار منقول ملی ایران صورت گرفت.

اعلام ثبت اولین اثر منقول گناباد در فهرست آثار منقول ملی ایران

قضیه چیست؟

حمیدرضا مهدوی مقدم عنوان نمود: مرقع نفیس خواجه اختیار منشی گنابادی که در دانشگاه فردوسی مشهد نگهداری می گردد، بعنوان اولین اثر منقول شهرستان گناباد در فهرست آثار منقول ملی ایران در وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ثبت شد.

وی اظهار کرد: خواجه اختیار منشی گنابادی یکی از بزرگترین خوشنویسان خط تعلیق در سده دهم هجری است و آثار متعددی از او در موزه ها و کتابخانه های ایران نگهداری می گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد همچنین خاطر نشان کرد: خواجه اختیار را می توان پرکارترین و نام آورترین خوشنویسی تعلیق ایران نامید و بدون شک این رویداد هنری یکی از ارزشمندترین وقایع فرهنگی هنری ایران در عرصه خط تعلیق به شمار می رود.

مهدوی مقدم توضیح داد: این اثر به درخواست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد و با پیگیری اداره میراث فرهنگی گناباد و تلاشهای اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و همکاری دانشگاه فردوسی خصوصا مسئول کتابخانه دانشگاه الهیات و موزه دانشگاه فردوسی مشهد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد در سال 1397 کنگره ملی این خوشنویس گنابادی را برگزار و با جمع آوری آثار او از موزه ها و کتابخانه های ایران، اولین نمایشگاه خط تعلیق ایران را برگزار نمود. این آثار پس از بازدید عموم به اداره میراث فرهنگی گناباد برای نمایشگاه دائم اهدا شد.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40416

به "اعلام ثبت اولین اثر منقول گناباد در فهرست آثار منقول ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ثبت اولین اثر منقول گناباد در فهرست آثار منقول ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید