اعلام وضعیت فوق العاده در مالزی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: دولت مالزی در دو منطقه جنوبی این کشور که تحت تاثیر مه غلیظ و شدید ناشی از آتش سوزی در جنگل های اندونزی قرار دارند، وضعیت فوق العاده اعلام نموده است.

اعلام وضعیت فوق العاده در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ وضعیت آلودگی هوا در مالزی امروز یکشنبه به بدترین حالت خود در 16 سال اخیر رسیده و دود ناشی از آتش سوزی جنگل های اندونزی مقام های کوالالامپور را مجبور کرد تا در دو منطقه جنوبی این کشور وضعیت اضطراری اعلام نمایند.

وزیر محیط زیست مالزی نیز تاکید نمود: شاخص آلودگی هوا در شهر موار صبح امروز یکشنبه به بیش از 750 واحد رسیده که این رقم در 16 سال اخیر بی سابقه بوده است. شاخص آلودگی هوا در دو شهر دیگر جنوبی مالزی نیز به سطح هشدار و خطرناکی رسیده است.

نخست وزیر مالزی در شهرهای موار و لدانگ وضعیت فوق العاده اعلام نموده است. آتش سوزی در جنگل های سوماترای اندونزی و دود شدید ناشی از آن به یک چالش بزرگ برای مالزی و سایر کشورهای همسایه اندونزی تبدیل شده است.

کیفیت هوا در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی نیز در حال بدتر شدن است. سازمان هواشناسی مالزی نیز وضعیت هوای پایتخت را ناسالم اعلام نموده است.

شاخص آلودگی هوای مالزی با سنگاپور متفاوت است، این شاخص روز آدینه در سنگاپور از مرز 400 واحد گذشته بود و دولت سنگاپور از بیماران و سالخوردگان خواسته بود تا از منازل خود خارج نشوند. آلودگی شدید شهر موار مالزی از بحران مه دود سال های 1997 و 1998 میلادی که شاخص آلودگی هوا به بیش از 860 واحد رسید، بی سابقه بوده است.

صدها مدرسه در مالزی از روز پنج شنبه تا کنون تعطیل شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12217

به "اعلام وضعیت فوق العاده در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام وضعیت فوق العاده در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید