اغلب زباله گردی ها از سر احتیاج و محرومیت نیست، بدون گدا بودن تبریز به همت مردم محقق شده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، توکلی زاده گفت: اینکه یک عده ای از سر محرومیت و نداری به سمت زباله گردی می فرایند را نفی نمی کنیم اما اغلب آن ها از سر احتیاج نیست و بخش عمده آن به شکل سازمان یافته و باندی رخ می دهد.

اغلب زباله گردی ها از سر احتیاج و محرومیت نیست، بدون گدا بودن تبریز به همت مردم محقق شده است

امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در تبادل نظر با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: به آمارهای فعلی که در مورد بچه ها زباله گرد و بعلاوه بچه ها کار اعلام می گردد نمیتوان تکیه کرد اما در مجموع آمارهای رسمی و غیر رسمی با یکدیگر فاصله خیلی تندی ندارد.

وی توضیح داد: متاسفانه هم در شهر تهران و هم در برخی شهرها و استانهای دیگر با چالش بچه ها کار و بچه ها زباله گرد روبرو هستیم و در راستای کاهش این بچه ها برخی جاها برنامه های خوبی دارند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در بیشتر جلسات از شهر تبریز به عنوان شهر بدون گدا یاد می گردد و این به همت مردم رخ داده است و مردم خودشان به وسیله خیریه ها و صندوقهای محلی که دارند با یاری نهادها و دستگاه های اجرایی، توانسته اند موضوع را فرهنگسازی نمایند.

بحث بچه ها متکدی از بچه ها کار جداست

توکلی زاده تاکید نمود: بحث بچه ها کار از بچه ها متکدی جدا است اما پیوستگی و پیچیدگی های زیادی هم دارند.

وی بعلاوه یادآور شد: اینکه یک عده ای از سر محرومیت و نداری به سمت زباله گردی می فرایند را نفی نمی کنیم اما بدانیم که اغلب آن ها از سر احتیاج و محرومیت نیست و بخش عمده آن به شکل سازمان یافته و باندی رخ می دهد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران توضیح داد: برای ما همان تعداد کمی هم که از سر احتیاج و محرومیت در پی زباله گردی می فرایند و به این کار روی می آورند برای ما زجرآور و آزار دهنده است و حتما باید برای آن تدبیری بیندیشیم.

اغلب کارگاههای بازیافت در منطقه ها پرآسیب مرکز واقع شده اند

توکلی زاده گفت: موضوع زباله گردی باندی یک پیوستگی با بازیافتهای اطراف شهر و کارخانجاتی که مواد اولیه خود را از ضایعات تامین می نمایند دارد.

وی تاکید نمود: برخی از ضایعاتی ها هستند که انبارهایی را در اطراف شهر تهران ایجاد نموده و معمولا این قبیل گاراژها در نقاط پر آسیب مثل خلازیر واقع شده اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه گفت: در جایی مثل خلازیر گفته می گردد که نزدیک به 4 هزار گاراژ برای خرید ضایعات وجود دارد.

توکلی زاده گفت: جمع آوری ضایعات به وسیله زباله گردها سود کلانی برای عده ای خاص در بر دارد و این افراد با هم تفاهم نموده اند که کار را با یکدیگر جلو ببرند و حتما یکی از ابزار آن ها بچه ها زباله گرد هستند.

وی تاکید نمود: افرادی که به طور سازمان یافته در بازیافت ضایعات فعالیت دارند، برای پیشبرد کار خود از حضور مجموعه ای از گروههای مختلف احتیاجمند مثل بچه ها و ... استفاده می نمایند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد: باید با یاری معاونت خدمات شهری و بعلاوه مسئولان حوزه پسماند و کسانی که در بخش جمع آوری زباله شهر تهران کار می نمایند، یک نظام بهم پیوسته را تعریف کنیم که در نهایت آسیبی به نام زباله گردی را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 67677

به "اغلب زباله گردی ها از سر احتیاج و محرومیت نیست، بدون گدا بودن تبریز به همت مردم محقق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اغلب زباله گردی ها از سر احتیاج و محرومیت نیست، بدون گدا بودن تبریز به همت مردم محقق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید