افزایش مصرف اکسیژن بیمارستان ها از ابتدای شیوع کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس اتحادیه کشوری گاز های طبی و صنعتی گفت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز، همه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان سیلندر ها و مخزن های اکسیژن فعالیت شبانه روزی داشته اند و در این مدت میزان مصرف بیمارستان ها به چندین برابر افزایش یافته است.

افزایش مصرف اکسیژن بیمارستان ها از ابتدای شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پیکان کلانتری افزود: در حال حاضر میزان تولید ما در واحد های تولیدی محدود است و همین مساله باعث شده تا با وجود افزایش میزان تولیدات که روزانه 18 ساعت فعالیت داریم باز با کمبود تولید اکسیژن روبه رو باشیم.

وی شرح داد:گاز اکسیژن را هم میتوان به صورت مخازن سیلندری و هم به صورت اکسیژن مایع تولید کرد، ولی در حاضر به دلیل شرایط کرونا و افزایش تقاضا از سوی بیمارستان ها دیگر مخازن سیلندری برای بیمارستان ها جوابگو نیست و از اکسیژن مایع استفاده می کنیم چرا که جا به جا کردن سیلندر ها در حجم بالا سخت و مشکل بوده و به همین دلیل با نصب مخازن اکسیژن مایع و اتصال تبخیرکننده، اکسیژن در خط لوله های بیمارستانی جریان پیدا می کند و مصرف آن راحت تر است.

کلانتری گفت: از ابتدای شیوع کرونا، با دستور وزارت بهداشت تمامی بیمارستان ها نسبت به نصب مخازن های اکسیژن مجهز شده اند و اتحادیه گاز های طبی و صنعتی با همکاری تولیدکنندگان و توزیع کنندگان اکسیژن با تمام توان تلاش می کنند تا خللی در کمبود اکسیژن نداشته باشیم.

رئیس اتحادیه کشوری گاز های طبی و صنعتی افزود: یکی از مسائل اصلی تولید اکسیژن عدم وجود نرخ و عرضه گاز نیتروژن با قیمت بالا در بازار بورس است، چرا که بورس با ارائه قیمت بالا برای گاز نیتروژن باعث شده تا تولیدکنندکان تمایلی به تولید گاز اکسیژن نداشته باشند و میزان تولید خود را کاهش دهند و در حال حاضر گاز نیتروژن در بازار بورس با قیمت بالای 6 هزار تومان فروخته می شود در حالی که قیمت گاز اکسیژن حدود 2 هزار و 300 تومان است.

وی افزود: در شرایط حساس این روز های کرونایی که با کمبود کپسول های اکسیژن روبرو هستیم دولت باید با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی واحد هایی که ظرفیت تولید اکسیژن دارند، مانند پتروشیمی ها و شرکت های فولادی را ملزم به همکاری کند و همچنین قیمت گاز نیتروژن را در بازار بورس کنترل کند.

کلانتری گفت: زمانی که می خواهیم گاز اکسیژن را تولید کنیم ابتدا هوا را به صورت مایع در می آوریم که 78 درصد آن نیتروژن است که قیمت آن نیز از اکسیژن بالاتر است.

رئیس اتحادیه کشوری گاز های طبی و صنعتی افزود: یکی از اهداف اتحادیه ایمن سازی و استاندارد سازی سیلندر های تولیدی است و در این راستا سامانه تست را طراحی کردیم که بر اساس آن بایستی تمامی سیلندر های تولیدی در سامانه ثبت شده و کد تاییدی دریافت کنند.

وی ادامه داد: با وجود افزایش بیماران کرونایی یکی دیگر از دغدغه های اتحادیه تامین اکسیژن بیمارانی است که در منزل باید بستری شوند و به دنبال افزایش این موضوع قصد تاسیس کلینک تنفس برای بیماران کرونایی را داریم تا بتواند راحت تر اکسیژن مورد نیاز را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44719

به "افزایش مصرف اکسیژن بیمارستان ها از ابتدای شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مصرف اکسیژن بیمارستان ها از ابتدای شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید