افشاگریِ دشمن پوتین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آلکسی ناوالنی، مخالف سرشناس ولادیمیر پوتین، توانسته با فریب یک مامور اطلاعاتی سرویس جاسوسی روسیه، از او اطلاعات دقیقی درباره چگونه مسموم شدن خود با سم ناواچوک دریافت کند. این مامور که گمان می کرد در حال تشریح عملیات برای مافوق خود است، گفته لباس زیر آقای ناوالنی را به این سم آغشته کرده بوده. این در حالی است که ابتدا تصور می شد این سم کشنده در فنجان چایی که آلکسی ناوالنی در فرودگاه شهر امسک، سیبری نوشیده بود ریخته شده بود.

افشاگریِ دشمن پوتین

این خبر را انجمن جستجوگر و غیردولتی بلینگ کت منتشر کرده که برای کمک به آقای ناوالنی، این عملیات فریب را طراحی و اجرا کرده بود.

کنستانتین کودریاتسف، مامور اف اس بی، سازمان امنیت فدرال روسیه، به آقای ناوالنی گفته که مطابق نقشه لباس زیر های او را به سم ناواچوک آغشته کرده و بعد از این که آقای ناوالنی در فرودگاه مسموم و راهی بیمارستان شد هم ماموریت یافته که به محل بازگردد و رد سم را از بین ببرد.

آلکسی ناوالنی که همچنان در حال طی کردن دوره نقاهت و بازتوانی از این مسمومیت است و در شهر برلین آلمان حضور دارد، این مکالمه را در کانال یوتیوب خود برای عموم منتشر کرده است.

او ماه اوت گذشته در حالی که سوار بر هواپیمایی از خطوط روسیه شده بود دچار حمله شد و تا مرز مرگ پیش رفت، اما به کمک پزشکان روسی و سپس آلمانی نجات یافت.

موسسه بلینگ کت می گوید برای کمک کردن به آقای ناوالنی و یافتن جزئیات عملیات ترور ناموق او، تماس تلفنی را طوری ترتیب داده که کنستانتین کودریاتسف، مامور اف اس بی، گمان کند این تماس از یک خط تلفن زمینی از اداره امنیت فدرال، اف اس بی، برقرار شده است.

در جریان تماس هم آقای ناوالنی خود را یک مقام ارشد این نهاد امنیتی جا زد که به دنبال دریافت گزارش درباره جزئیات عملیات است.

کنستانتین کودریاتسف در جریان این مکالمه تلفنی به آلکسی ناوالنی می گوید که احتمالا اقدام به موقع خلبان هواپیما و خدمات اولیه پزشکی که او در شهر امسک، سیبری دریافت کرده موجب نجات جانش شده شده است. این همان جایی است که آقای ناوالنی پس از سوار شدن به خط هوایی احساس ناراحتی کرد و پرواز به علت وخامت حال او متوقف شد.

کنستانتین کودریاتسف، مامور اف اس بی، همچنین گفته که پس از این واقعه، ماموریت یافته که به شهر امسک بازگردد و لباس های آلکسی ناوالنی را به دست آورده و رد سم ناواچوک بروی آن ها را پاک کند.

کرملین هنوز به این گزارش و اظهارات کنستانتین کودریاتسف، واکنش نشان نداده است.

اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، هفته گذشته و در جریان کنفرانس خبری سالانه و مطول خود که میلیون ها نفر از مردم روسیه آن را نگاه می کردند، تحقیقات موسسه بلینگ کت در زمینه ترور آلکسی ناوالنی را خدعه نهاد های اطلاعاتی آمریکا و رسانه های غربی دانست. هر چند گفت که اف اس بی، نهاد فدرال اطلاعاتی زیر نظر او، حق دارد که آلکسی ناوالنی را تحت نظر داشته باشد.

گزارش موسسه بلینگ کت که نخستین بار هفته گذشته منتشر شد نام چند مامور اف اس بی را که متخصصان سلاح های سمی و شیمیایی بودند را افشاء کرده بود - کسانی که ادعا شده سال هاست به دنبال آقای ناوالنی و پیدا کردن فرصتی برای نابودی او بوده اند.

آلکسی ناوالنی که میلیون ها نفر او را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند، بار ها دولت ولادیمیر پوتین را از ریشه فاسد خوانده و کابینه و حلقه افراد نزدیک به او را دزدان و مفسدانی خوانده که به گفته او به ولادیمیر پوتین کمک می کنند روسیه را با سیستمی فئودالی و با مکیدن خون مردم و منابع روسیه اداره کند.

او در ماه اوت برای کمک به کارزار انتخاباتی چند نامزد منتقد دولت به سیبری سفر کرده بود که در شهر امسک دچار حمله عصبی و تنفسی شد و از هواپیما به بیمارستان و کمی بعد به آلمان منتقل شد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47660

به "افشاگریِ دشمن پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگریِ دشمن پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید