امکانات و تجهیزات هتل عباسی اصفهان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هتل پنج ستاره مجلل عباسی، کهن ترین هتل دنیا و یکی از عظیم ترین هتل های ایران، با قدمتی 300 ساله درخیابان چهارباغ عباسی شهر موزه ای اصفهان واقع شده است.

امکانات و تجهیزات هتل عباسی اصفهان

آشنایی با هتل عباسی در اصفهان

هتل عباسی در سال 1106 هجری قمری به دستور شاه سلطان حسین صفوی با معماری شکوهمند ایرانی طراحی و بنا شده و در سال 1351 بنای آن به سبکی مدرن با امکانات رفاهی کم نظیر و مطابق با استاندارد دنیای مورد بازسازی نهاده شد.

مهمانسرای عباسی یا هتل شاه عباس که یکی از زیباترین مهمانسراهای دنیا لقب گرفته است، تنها هتل پنج ستاره اصفهان با 225 باب واحد اقامتی می باشد که نمای استثنائی و زیبای باغ و گنبد فیروزه ای مدرسه چهارباغ، منظره ا بدیع را برای ساکنین به ارمغان می آورد.

واقع شدن آن در میان بافت تاریخی شهر و دسترسی آسان آن به اماکن تفریحی و گردشگری متعددی همچون کاخ هشت بهشت، سی و سه پل، میدان نقش دنیا و بنای منارجنبان از ویژگی های شاخص این مجموعه می باشد.

اتاق های هتل عباسی اصفهان

اتاق های استاندارد

اتاق های استاندارد هتل عباسی شامل اتاق های یک تخته و دوتخته(دو تخت تکنفره) می شوند. بنابراین این اتاق ها برای مهمانان کم جمعیت گزینه مناسبی هستند.

در خصوص فضای اتاق ها هم باید گفت که سادگی و صفا در همه جای آنها احساس می گردد. امکانات رفاهی کاملی از جمله اینترنت پرسرعت، مینی بار، تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام مجهز، سرویس چای و قهوه در اتاق های استاندارد تعبیه شده اند.

نکته دیگر اینکه پنجره های اتاق به شهر زیبای اصفهان باز می شوند.

اتاق های چشم انداز

به نظر می رسد اتاق های چشم انداز به واسطه نمای دیدنی خود به باغ زیبای هتل این نام را گرفته باشند. در این اتاق ها که برخی دو تخت یکنفره و برخی هم یک تخت دونفره دارند، همان فضای ساده و صمیمی اتاق های استاندارد برقرار است و همان امکانات کامل رفاهی. تلفن، تلویزیون، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام مجهز، مینی بار و اینترنت پرسرعت از آن جمله است.

اتاق های پردیس

اگر فکر می کنید اتاق های هتل عباسی فقط حال و هوای گذشته دارند، سخت در اشتباه هستید. مثلا در اتاق های پردیس هتل همه چیز کاملا مدرن است؛ از دکوراسیون داخلی و حمام مجهز به وان و کابین دوش گرفته تا نورپردازی.

مجموعه کامل امکانات رفاهی مانند تلویزیون، میز ارایش، میز و جایگاه، کمد دیواری، اینترنت پرسرعت، مینی بار، یخچال و سیستم تهویه مطبوع نیز گواه دیگری بر حضور پر رنگ مدرنیته در کنار سنت است. نمای اتاق های پردیس به حیاط هتل است.

سوئیت های هتل عباسی اصفهان

سوئیت پردیس

این سوئیت ها ظرفیت پذیرایی از دو نفر را دارند، اما قابلیت اضافه کردن یک تخت را دارند.

ضمن اینکه در این واحدها هم روبه رویتان نمای حیاط زیبای هتل است و از امکانات می توان به میز و جایگاه، تلویزیون، کمد دیواری، میز آرایش، حمام مجهز به کابین دوش و وان، یخچال، تلویزیون و سرویس بهداشتی فرنگی اشاره نمود.

سوئیت قاجار

اگر سوئیت قاجار هتل عباسی را برای اقامت انتخاب کنید، احتمالا از تماشای در و دیوار آن سیر نخواهید شد. معماری دوره قاجار با مقرنس ها و نقش و نگارهای زیبا در این اتاق حرف اول را می زند.

فضا عظیم و وسیع است و رنگ های گرم شور خاصی به اتاق بخشیده اند. امکانات رفاهی کامل مثل تلویزیون، حمام مجهز، اینترنت پرسرعت، مینی بار، یخچال، کمد دیواری و سیستم تهویه مطبوع اقامت دونفره شما را دلچسب تر خواهند کرد.

سوئیت صفوی

سوئیت صفوی هتل عباسی یک اصفهان کوچک است! معماری این دوره به طور کامل در سوئیت های صفوی پیاده شده است؛ در دیوارها، سقف، مبلمان و حتی پرده ها.

فضای عظیم و دلباز سوئیت یک میز ناهارخوری 8 نفره را در خود جای داده است. یک دست میز و جایگاه کوچک، سرویس چای و قهوه، مینی بار، یخچال، تلویزیون، میز تحریر، اینترنت پرسرعت و سیستم تهویه مطبوع برای این سوئیت چهارنفره تهیه شده است. پنجره ها نیز رو به حیاط باز می شوند.

آپارتمان های هتل عباسی اصفهان

آپارتمان های مهمانسرای عباسی گزینه مطلوب برای سفرهای خانوادگی است. چرا که ظرفیت آنها بیشتر است و ماندن در آنها حس بودن در خانه را به شما القا می نماید.

این آپارتمان ها، دوخوابه چهارنفره و سه خوابه شش نفره هستند و امکانات کامل رفاهی مانند تلویزیون، اینترنت، سرویس بهداشتی فرنگی، حمام مجه، سیستم تهویه مطبوع و صبحانه در آنها مهیا شده است.

در هتل عباسی چگونه از شما پذیرایی می گردد؟

پذیرایی گرم هتل عباسی از مهمان های خود از همان لحظه های شروعین صبح شروع می گردد و تا ساعت 11 شب ادامه پیدا می نماید.

سالن صبحانه

وقتی وارد سالن صبحانه خوری هتل عباسی می شوید، یعنی روز خود را با انرژی شروع نموده اید. این انرژی علاوه بر معماری زیبا، رنگ های گرم و چیدمان آراسته از منوی متنوع و خوشمزه صبحانه هم نشأت می گیرد.

رستوران چهلستون

فرقی نمی نماید برای صرف ناهار به رستوران چهلستون بروید یا صرف شام؛ معماری فریبنده و غذاهای خوشمزه آن به قوت خود باقی هستند.

چهلستون جلوه های معماری باستانی، صفوی و قاجار را با هم تلفیق نموده و زیبایی دیوارها، سقف و ستون ها اشتهای شما را دوچندان می نماید. منوی غذاهای آن هم متنوع بوده و شامل انواع پیش غذا، غذای ایرانی، غذای فرنگی، غذای دریایی و دسر می گردد.

رستوران چشم انداز

صرف غذا بر بام اصفهان وقتی که شهر زیر پاهای شماست، لذت خاصی دارد. این لذت را می توانید در رستوران چشم انداز هتل عباسی تجربه کنید؛ رستورانی با 250 نفر ظرفیت و فضایی که برای مهمانی های محبت آمیز، خانوادگی و کاری مناسب است.

سفره خانه سنتی

هتل عباسی یک سفره خانه سنتی هم دارد که همه چیز آن سنتی است؛ از تخت ها و رومیزی ها تا معماری. اگر می خواهید عصرانه یا شام خود را در این سفره خانه میل کنید، به انتهای ضلع شرقی باغ بروید تا هم طعم های دلنشین را بچشید و هم خاطره ثبت کنید.

چایخانه سنتی

منتظر بمانید تا ساعت 4 و نیم بعد از ظهر گردد، بعد به سمت ضلع شمالی هتل بروید و به چایخانه سنتی برسید. از تماشای دیوارها و سقف بلند و کاشی کاریهای آنها که سیر شدید، آش رشته مخصوص عباسی را در این فضای زیبا نوش جان کنید. البته چای و دمنوش های این چایخانه را هم نمی توان نادیده گرفت.

کافه تریا نقش دنیا

کافه تریا نقش دنیا کمی شما را از حال و هوای سنتی دور می نماید؛ البته نه به واسطه معماری و دکوراسیون. بلکه به خاطر منوی مدرن و امروزی خود. پس اگر می خواهید انواع قهوه، کیک، دسر، بستنی یا پیتزا و فست فودهای خوشمزه را در یک فضای سنتی میل کنید؛ کافه تریا هتل گزینه خوبی است.

هتل عباسی چگونه از جشن ها و مراسم شما میزبانی می نماید؟

اگر فکر می کنید مهمان ها هتل عباسی را فقط برای اقامت انتخاب می نمایند، سخت در اشتباه هستید. از قضا، هتل تالارهای زیادی با ویژگی ها و امکانات مختلف برای برنامه های مختلف تدارک دیده است. نگاهی هم به این تالارها می اندازیم:

تالار عباسی

تالار عباسی مجلل ترین و عظیم ترین تالار هتل است که می تواند از 500 نفر پذیرایی کند. معماری زیبای این تالار که از مقرنس های چوبی، نقوش متحدالشکل و طلاکاری شکل گرفته؛ آن را برای برگزاری رویدادهای داخلی و بین المللی مناسب نموده است.

تالار آینه

تالار آینه پر است از آینه کاری های سقف، گچبری و طلاکوبی های هنرمندانه و ظریف. این تالار قابلیت برگزار مراسم مختلف را داشته و نوع چیدمان آن نیز به تناسب آنها تغییر می نماید؛ از سینمایی و یو شکل گرفته تا کلاسی و پذیرایی.

تالار فیروزه

ترکیب رنگ فیروزه ای با ورقه های طلایی در کاغذ دیواری این تالار، نام فیروزه را برای آن به ارمغان آورده است. آینه کاری و گچبری در این تالار هم به چشم می خورد. به علاوه نوع چیدمان های این تالار یعنی سینمایی، یوشکل، پذیرایی و نمایشگاهی آن را میزبان برنامه های مختلف نموده است.

تالار مرمر

تالار مرمر نیز به واسطه آینه کاری های ظریف و سنگ های مرمر کف، جلوه خاصی دارد. این تالار برای برگزاری نمایشگاه ها، کنفرانس ها و انواع جشن ها گزینه ایده آلی است.

تالار زرین

در تالار زرین رنگ سبز- آبی دیوارها و سقف زیبایی بخش فضا شده است. این تالار هم می تواند چیدمان های مختلفی مانند کلاسی، سینمایی، یوشکل و پذیرایی بگیرد و میزبان برنامه های متنوع باشد.

تالار نقش دنیا

در تالار نقش دنیا می توان مهمانی های خانوادگی برگزار کرد. این تالار در طبقه همکف هتل است و ظرفیت پذیرایی از 110 نفر را دارد.

تالار عالی قاپو

تالار عالی قاپو از کاخ عالی قاپو الهام گرفته و هر چند کوچک است، معماری بی نظیری دارد. این تالار با 20 نفر گنجایش می تواند برای مهمانی های تشریفاتی ویژه مورد استفاده قرار بگیرد.

تالار سیمین

تالار سیمین با توجه به نوع چیدمان خود برای برگزاری نشست های خبری، همایش ها و کنفرانس ها گزینه مطلوبی است. این تالار هم مانند سایر تالارهای هتل از هنر اصفهانی ها بی نصیب نمانده است.

تالار سما

تالار سما ساده اما زیباست. با توجه به نوع چیدمان که شامل سینمایی، یوشکل و کلاسی می گردد؛ در این تالار هم می توان جلسات، همایش ها و کنفرانس های مختلف برگزار کرد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: مجله دلگرم
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39798

به "امکانات و تجهیزات هتل عباسی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات و تجهیزات هتل عباسی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید