با جاذبه های عجیب ریودوژانیرو بیشتر آشنا شوید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آشنایی با جاذبه های ریودوژانیرو

کشور برزیل همیشه به دلیل جاذبه های گردشگری و زیبایی های که دارد، جزو محبوب ترین کشورها با جذاب ترین تورهای مسافرتی بوده است. جاذبه های ریودوژانیرو گردشگران بسیاری را به این مکان دعوت می نماید. وسیع ترین کشور آمریکای جنوبی است و در میان وسیع ترین کشورهای دنیا مقام پنجم را دارد. این کشور منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر گرفته و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، سورینام و گویان فرانسه همسایه است. حیات وحش این کشور در جنگل های بارانی آمازون و آبشار ایگواسو هر ساله طبیعت دوستان زیادی را به کشور برزیل جذب می نماید. با مجله خبرنگاران همراه بوده تا شما را با جاذبه های ریودوژانیرو در برزیل بیشتر آشنا نماییم.

با جاذبه های عجیب ریودوژانیرو بیشتر آشنا شوید

در اینجا قصد داریم به معرفی جاذبه های عجیب و بی نظیر برزیل بپردازیم.

ریودوژانیرو | Rio de Janeiro

ریودوژانیرو شهر بسیار بزرگی است که چشم اندازها، فستیوال ها، رستوران ها و تأسیسات اقامتی منحصر به فرد و زیبایی را در خود جای داده است. این شهر بعد از سائوپائولو بزرگ ترین شهر برزیل می باشد و در ساحل اقیانوس اطلس جنوبی واقع است. تمامی این چشم اندازهای جغرافیایی پر از جاذبه های ریودوژانیرو است. این بندر به یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان تبدیل شده است. بسیاری به اشتباه ریو را پایتخت برزیل می دانند. سواحلی نظیر کوپاکابانا و ایپانما، جاذبه های مشهوری نظیر مجسمه مسیح نجات بخش، استادیوم ماراکانا، کوه های کله قندی و مراسم کارناوال باعث شده، مردم، ریودوژانیرو را شهر حیرت آور بنامند. این شهر را از مهم ترین جاذبه های برزیل باید دانست.

استادیوم ماراکانا از جاذبه های ریودوژانیرو | Maracanã

استادیوم ماراکانا که دولت ایالتی ریو مالک آن است، در سال 1950 برای میزبانی از مسابقات جام جهانی فوتبال افتتاح شد. مهمترین بازی های باشگاه های ریو شامل فلامینگو، فلومینس، بوتافوگو و واسکوداگاما در این استادیوم انجام می گردد. این استادیوم از مهم ترین جاذبه های ریودوژانیرو بوده که میزبان رویدادها، مراسم و کنسرت های مختلفی بوده است. ماراکانا تا مدت ها بزرگ ترین استادیوم فوتبال جهان بود. در سال های 2010 تا 2013 این استادیوم بازسازی شد و با طراحی صندلی های مجزا در حال حاضر گنجایش 78838 تماشاگر را دارد.

ماراکانا هم اکنون بزرگ ترین استادیوم برزیل و از این لحاظ در آمریکای جنوبی بعد از استادیوم مانومنتال پرو، رتبه دوم را دارد.

ماراکانا به معنی پرنده سبز است.

این نام، از رودخانه ای در جنوب شرقی ریو گرفته شده است. در استادیوم ماراکانا، موزه ای ساخته شده که مخصوص تاریخ فوتبال برزیل، بوده و عکس ها، مجسمه ها، ماکت ها، لوازم، لباس ها و اشیای ارزشمندی در این موزه در معرض نمایش گذاشته شده است.

جنگل تیجوکا | Tijuca

در میان جاذبه های ریودوژانیرو حتما صندلی جنگل کوهستانی تیجوکا را با مساحت 32 کیلومتر مربع باید در نظر گرفت. این جنگل، بزرگ ترین جنگل شهری جهان است که منطقه غربی شهر را از منطقه جنوبی، مرکزی و شمالی آن جدا می کند. این جنگل توسط انسان ساخته شده و قبلاً برای کشت نیشکر و قهوه از آن استفاده می نمایند. در تیجوکا گونه های جانوری و گیاهی باارزش و متنوعی را خواهید دید و هم اکنون به پارک ملی تبدیل شده است.

این جنگل های متراکم، 30 آبشار را درون خود دارند. مهمترین جاذبه های جنگل تیجوکا، مجسمه مسیح رهایی بخش، کوه کورکوادو، آبشار کاسکاتینها، کلیسای میرینک و قله گاوآ است که هر یک از این ها جزو جاذبه های ریودوژانیرو هستند.

باغ گیاه شناسی جاردیم | Jardim Botânico

امروزه در میان جاذبه های هر کشوری می توان باغ های گیاه شناسی را هم نام برد. از میان جاذبه های ریودوژانیرو باغ گیاه شناسی بوتانیک جاردیم یک باغ مجلل است که هم پارک و هم آزمایشگاه علمی دارد. امپراطور جان ششم باغ بوتانیک را در سال 1808 برای پروش گیاهان، چای و فلفل هایی که از آسیا برای خانواده سلطنتی وارد می شد، ساخت.

در حال حاضر بوتانیک جاردیم با بیش از 8000 گونه گیاهی، یکی از مهم ترین باغ های گیاه شناسی جهان شده است. معروف ترین گونه های باغ شامل ارکیده، آناناسیان، سرخس، جنگل بامبوهای بزرگ، مجموعه گیاهان دارویی، درختانی زیبا با گل های قرمز و کاکتوس های غول پیکر می گردد.

جانواران جذابی نظیر طوطی های رنگی، مرغ مگس خوار، پروانه ها و میمون ها در این باغ زندگی می نمایند.

بهترین مکان برای آغاز بازدید از باغ، مکانی به نام (Grotto Kar Glasl) است. در اینجا می توانید لیلیوم های آبی بزرگ در برکه ها، کاکتوس های غول پیکر و نمایی از مجمسمه مسیح در کورکوادو را ببینید. باغی که از جاذبه های برزیل هست.

یکی دیگر از مکان های پر هوادار باغ، جهتی به نام Avenida das Palmas Imperiais بوده که در دو طرف آن 200 نخل امپراطوری با قدمت 300 سال، قرار گرفته است. همچنین یک باغ ژاپنی و دو رستوران تراس دار در این باغ ساخته شده است.

جشنواره ریو | Carnival in Rio de Janeiro

جشنواره ریو بزرگ ترین جشنواره جهان بوده که تمام گردشگران آن را می شناسند. از میان جاذبه های ریودوژانیرو که هر ساله 2 میلیون نفر در خیابان ها برای شرکت و یا بازدید از آن حضور می یابند. اولین فستیوال ریو در سال 1723 برگزار گردید.

زمان برگزاری جشنواره ریو از 21 تا 26 فوریه 2020 است.

بیش از 200 مدرسه مراسم جذاب و پر هیجانی را اجرا می نمایند و در این میان، رژه مدرسه سنترو بر روی یک سازه غول پیکر، یکی از معروف ترین بخش های آن است.

مدرسه هایی که این جشنواره را برگزار می نمایند، در این مراسم با یکدیگر رقابت می نمایند. هر مدرسه موضوع و رنگی را برای نمایش انتخاب می کند. رژه های اصلی این مراسم در ساحل معروف کوپاکابانا و گاهی در سواحلی مانند پلتفورما و اسکالا برگزار می گردد.

شوگرلوف | Sugarloaf Mountain

اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، شما را با یکی از معروف ترین قله های این شهر که از جاذبه های ریودوژانیرو است، آشنا می نماییم. شوگرلوف (به معنی کله قند) قله ای 396 متری در دهانه خلیج گوانابارای ریودوژانیرو است که به اقیانوس اطلس متصل می گردد. این جاذبه به دلیل چشم انداز پانوراما رو به شهر و تله کابین هیجان انگیزش بسیار پرهوادار است. کوه های گرانیتی زیادی در ریو وجو دارد، اما شوگرلوف تنها کوه گرانیتی است که درست در لبه آب بیرون آمده است.

تله کابین هایی با پنجره های شیشه ای که گنجایش حمل 65 نفر را دارد، جهت 1400 متری بین قله پائودو آسوکار و مورودا اورکا را هر 20 دقیقه یک بار طی می نمایند.

برای رسیدن به قله مسافران از دو تله کابین استفاده می نمایند، اولی به قله کوتاهتر، مارو دا اورکا (220 متر) و دومی به قله بلندتر، پائودو آسوکار صعود می کند. در طول جهت حتی می توانید سنگ نوردانی که در حال صعود به کوه های بابیلون و اورکا هستند، را مشاهده کنید. در این جهت اگر شانس داشته باشید، می توانید گونه های جانوری بی نظیری نظیر توکان، طوطی، میمون و پروانه ها را در میان درختان ببینید.

تالاب رودریگو دو فریتاس | Rodrigo de Freitas Lagoon

نام دیگر این آبگیر، لاگوآ بوده و در منطقه جنوبی ریودوژانیرو واقع شده است. آب اقیانوس اطلس توسط کانال جاردیم آلا به این تالاب وارد می گردد. این تالاب در حال حاضر یکی از مهمترین جاذبه های ریودوژانیرو است و به قلب ریودوژانیرو معروف است. قشر مرفه ریو در محله لاگوآ زندگی می نمایند.

این تالاب با 4/2 میلیون متر مربع مساحت، بهترین مکان برای ورزش ها، تفریحات آبی، قایق رانی و دوچرخه سواری در ساحل (جهت اختصاصی 5/7 کیلومتری) است. تجهیزات تفریحی و کیوسک های اغذیه فروشی متنوعی در اطراف آن ساخته شده و چشم انداز خوبی به سواحل کورکوادو، ایپانما و لبلون دارد.

مجسمه معروف ریودوژانیرو | Christ the Redeemer

مجسمه معروف ریودوژانیرو یا تندیس مسیح، مهم ترین جاذبه های ریودوژانیرو بوده که توسط مجسمه ساز فرانسوی به نام پل لندوفسکی طراحی شد. توسط مهندس برزیلی به نام هیتور داسیلوا کوستا و مهندس فرانسوی به نام آلبرت کاکوت ساخته شد. طول این مجسمه 30 متر و پایه آن 8 متر است، 635 تن وزن داشته و عرض دستان باز شده 28 متر است. این مجسمه با بتون آرمه (مسلح) و سنگ سوپستن در بین سال های 1922 تا 1931 ساخته شده است و در ارتفاع 700 متری نوک قله کوه کورکوادو قرار گرفته است.

این مجسمه سمبل ریودوژانیرو و نماد کشور برزیل است.

ساخت مجسمه 9 سال طول کشید (1922 تا 1931) که در آن موقع هزینه ای بالغ بر 250000 دلار داشت و در 12 اکتبر 1931 بازگشایی شد. این مجسمه پس از بازسازی ها و بازسازی های بسیار، هم اکنون به زیبایی بالای کوه ایستاده است.

سواحل ریودوژانیرو

مردم ریو فرهنگ ساحلی و آداب و رسوم منحصر به فردی دارند. سواحل ریو را می توان از جاذبه های ریودوژانیرو دانست. این سواحل، حتی برای گردشگران با تجربه و حرفه ای، نیز جذاب است. این سواحل عریض، تمیز و مجهز هستند و شن های سفید نرم دارند. سواحل اصلی خدمات متنوعی نظیر دوش، جهتهای پیاده روی بر روی شن های سرد، سرویس های بهداشتی تمیز، چادر، صندلی اجاره ای، غذا و نوشابه ارائه می دهند.

سواحل شرقی شامل راموس، فلامینگو، بوتافوگو اورکا نیز، بسیار زیبا هستند اما برای آفتاب دریافت مناسب نیستند. با حرکت از شرق به سمت سواحل جنوبی به ترتیب به سواحل مناسب برای شنا، موج سواری و در نهایت تفریح می رسید که معروف ترین آن ها لمه، کوپاکابانا، آرپوادور، ایپانما، لبلون و بارا دا تیجوکا هستند.

در بیشتر سواحل معروف، فروشنده های دوره گرد وسایل مختلفی از جمله عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، وسایل شنا و بازی را در ساحل می فروشند. در زیر به معرفی معروف ترین سواحل ریودوژانیرو می پردازیم:

ایپانما | Ipanema Beach

از سواحل رایگان و از جاذبه های برزیل است. ایپانما منطقه ای در سواحل جنوبی شهر برزیل بوده که بین دو ساحل لبلون و آرپوادور قرار گرفته است. این منطقه از جاذبه های ریودوژانیرو است که بیشتر متعلق به بارون خوزه آنتونیو موریرا بود و اسم ایپانما از زادگاه این بارون در سائوپائولو گرفته شده است. شهرت این ساحل به دلیل آهنگ معروفدختری از ایپانما است که در سال 1962 توسط موسیقیدان پرآوزاه برزیل، آنتونیو کارلوس ژوبیم، ساخته شد.

ساحل آرپوادور یکی از پر هوادارترین مکان های ایپانما است که البته بخشی از آن به کوپاکابانا تعلق دارد. تفریحات موج سواری، شنا، مشاهده غروب خورشید از پر هوادار تری فعالیت های گردشگری در این ساحل هستند.

لبلون

لبلون ساحلی معروف در ریودوژانیرو و محل سکونت مرفه ترین افراد شهر است. این منطقه به داشتن گران ترین خانه ها در آمریکای لاتین معروف است. لبلون شباهت زیادی با ایپانما دارد اما نسبت به ایپانمای شلوغ و پر رفت و آمد، آرام تر است. زمین های بازی مخصوص بچه ها آن از اسباب بازی ها و امکانات فراوان پر است. بازی و سرگرمی، شن بازی، ساختن قلعه و ساختمان شنی در ساحل بچه ها را، حسابی سرگرم می کند.

کوه کورکوادو

کورکوادو (در زبان پرتقالی به معنی گوژپشت) نام کوهی در مرکز ریودوژانیرو است. کوهی که می توان آن را مشهورترین جاذبه های ریودوژانیرو دانست. قله گرانیتی 710 متری در جنگل تیجوکا که یک پارک ملی می باشد، واقع است. کورکوادو معمولاً با کوه کله قندی (شوگرلوف) اشتباه گرفته می گردد. تپه کورکوادو در قسمت غربی مرکز شهر واقع است و از تمامی قسمت های شهر قابل رویت می باشد. در نوک این قله مجسمه 28 متری مسیح (معروف به مسیح رهایی بخش) قرار گرفته است.

از جاده باریکی می توانید به نوک قله و مجسمه مسیح برسید.

پرهوادار ترین جاذبه کورکوادو، مجسمه و سکوی چشم انداز آن است که هر ساله 300000 نفر از آن بازدید می نمایند. از سکوی بالای کوه، چشم انداز پانورامای خیره نماینده ای به ریو، کوه شوگرلوف، دریاچه لاگائو، سواحل کوپاکابانا و اپانما، استادیوم ماراکانا و زاقه های برزیل خواهید داشت. روزهای آفتابی، بهترین زمان برای بازدید است. بعد از ظهر ها هوا صاف تر و برای عکاسی و بازدید مناسب تر است.

منبع: touropia.com

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29417

به "با جاذبه های عجیب ریودوژانیرو بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاذبه های عجیب ریودوژانیرو بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید