اپل آیپد ایر جدید معرفی گردید: ظاهری شبیه آیپد پرو، پردازنده پر قدرت A14 و درگاه USB-C

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سومین محصولی که اپل در رویداد 15 سپتامبر خود معرفی کرد؛ آیپد ایر جدید با طراحی تازه و بسیار شبیه به آیپد پرو، پردازنده جدید و پر قدرت A14 و قیمت 599 دلار بود.

اپل آیپد ایر جدید معرفی گردید: ظاهری شبیه آیپد پرو، پردازنده پر قدرت A14 و درگاه USB-C

اپل آیپد ایر جدید از نظر طراحی بسیار متفاوت با نسل پیشین است. حاشیه های اطراف نمایشگر این آیپد بسیار باریک تر شده و خود صفحه نمایش هم عظیم تر از نسل پیشین است.

یک نمایشگر 10.9 اینچی با 3.8 میلیون پیکسل روی آیپد ایر 2020 نشسته است. اپل می گوید یک لایه مات روی این نمایشگر کشیده شده تا از هر زاویه ای به آن نگاه کنید؛ کیفیت بالایی داشته باشد. پنل این نمایشگر از نوع Liquid Retina با رزولوشن 2360 در 1640 پیکسل است.

تاچ آی دی آیپد ایر جدید در حاشیه بالایی نمایشگر قرار گرفته است و به درگاه USB-C مجهز است تا همانند آیپد پرو از شارژ 20 واتی سود ببرد. سرعت انتقال اطلاعات این درگاه 5 گیگابیت بر ثانیه است.

اما شاید عظیم ترین ارتقا و ویژگی جدید آیپد ایر 2020 اپل در سخت افزار و پردازنده پر قدرت تازه معرفی شده A14 بایونیک باشد.

این پردازنده از فناوری ساخت 5 نانومتری بهره برده و از 6 هسته پردازشی تشکیل شده است که دو هسته در سطح بالایی و چهار هسته در سطح پایین تری کار می نمایند. اپل می گوید بیش از 11.8 میلیارد ترانزیستور در پردازنده A14 استفاده نموده است.

عملکرد این پردازنده 40 درصد بهتر از نسل پیشین آیپد ایر است و در بحث پردازش های گرافیکی هم بهبودهایی یافته است چون یک پردازنده گرافیکی 4 هسته ای در کنار A14 کار گذاشته شده است.

غول کوپرتینو می گوید A14 قوی ترین و پیشرفته ترین پردازنده ای است که تا کنون ساخته است و قدرتی دو برابر یک لپ تاپ با اندازه سه برابر عظیم تر را دارد.

در پنل جلویی این آیپد یک دوربین 7 مگاپیکسلی با رزولوشن فیلم برداری 1080p و دهانه گگرددگی f2.2 قرار گرفته است. این دوربین از HDR هوشمند و تصویربرداری بهتر در نور کم سود می برد.

دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و با لرزشگر تصویر و دهانه f1.8 پیکسل است. این دوربین می تواند با رزولوشن 4K در نرخ 60 فریم در ثانیه فیلم برداری کند. لرزشگیر فیلم برداری این دوربین هم بهبودهایی پیدا نموده است.

از دیگر ویژگی های آیپد ایر جدید می توان به وای فای 6 و مودم LTE در بعضی مدل ها اشاره نمود. این آیپد هم از اپل پنسیل، کاور، مجیک کیبورد و دیگر تجهیزات جانبی اپل برای آیپدهای سری پیشین پشتیبانی می نماید.

آیپد ایر 2020 در 5 رنگ نقره ای، خاکستری فضایی، رز گلد، سبز و آبی آسمانی از ماه آینده وارد بازار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40690

به "اپل آیپد ایر جدید معرفی گردید: ظاهری شبیه آیپد پرو، پردازنده پر قدرت A14 و درگاه USB-C" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل آیپد ایر جدید معرفی گردید: ظاهری شبیه آیپد پرو، پردازنده پر قدرت A14 و درگاه USB-C"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید