اپل نسخه بتای عمومی iOS 13، iPadOS و macOS کاتالینا را منتشر کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اپل شب گذشته نسخه بتای عمومی سیستم عامل های iOS 13، iPadOS و macOS کاتالینا را برای کاربران منتشر کرد و این یعنی بدون داشتن اکانت مختص توسعه دهندگان می توانید نسخه بتا این سیستم عامل ها را در گجت های موردنظر نصب کنید. مهم ترین آن ها، iOS 13 است که از بین مهم ترین قابلیت های آن می توانیم به ارائه حالت تاریک، بازطراحی اپلیکیشن های Mail، Maps، Notes و Reminders اشاره کنیم. علاوه بر این، نباید بهبود اپلیکیشن Photos، ارائه قابلیت های بیشتر برای Memoji و بهبود صدای سیری و افزایش سرعت بارگذاری اپلیکیشن ها را از قلم بیندازیم.

اپل نسخه بتای عمومی iOS 13، iPadOS و macOS کاتالینا را منتشر کرد

همچنین اپل برای نخستین بار، سیستم عامل iPadOS را برای آیپدها منتشر کرده است. اگرچه iPadOS مبتنی بر iOS است و به همین خاطر شباهت های زیادی با آن دارد ولی در عین حال امکانات بیشتری را برای آیپدها به ارمغان می آورد. به عنوان مثال، این سیستم عامل می تواند در هوم اسکرین اطلاعات بیشتری نمایش دهد، تجربه وب گردی مشابه کامپیوتر دسکتاپ را به ارمغان بیاورد، نسخه های مختلف از اپلیکیشن یکسان را اجرا کند، از حافظه خارجی پشتیبانی کند و دیگر مشخصه های جذاب که فاصله بین آیپد و کامپیوتر را کمتر می کنند.

در نهایت، نباید macOS کاتالینا را فراموش کنیم که بیشتر تغییرات آن مربوط به اپلیکیشن ها است. در این سیستم عامل، آیتونز به اپلیکیشن های مجزا Music، Podcasts و TV تقسیم شده و کاربران می توانند با استفاده از صدای خود کل سیستم عامل را کنترل کنند. علاوه بر این، حالا می توان از آیپد به عنوان نمایشگر ثانویه کامپیوترهای مک استفاده کرد. می توان به پروژه کاتالیست هم اشاره کرد که قرار است کار توسعه دهندگان را برای ارائه اپلیکیشن های آیپد در macOS راحت تر کند که البته برای مشاهده ثمرات آن فعلا باید منتظر بمانیم.

منبع: Engadget

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9200

به "اپل نسخه بتای عمومی iOS 13، iPadOS و macOS کاتالینا را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل نسخه بتای عمومی iOS 13، iPadOS و macOS کاتالینا را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید