اگر یک مادر استرسی هستید...

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران - ترجمه از هدی بانکی: مدتهاست که علم در خصوص اثرات چیزهایی که مادر می خورد و می نوشد بر جنین می گوید اما در خصوص احساسات چطور؟ طبق چیزی که تحقیقات نشان داده هیجانات شما می تواند بر جنین شش ماهه تان اثر بگذارد و ماجرا به همینجا ختم نمی گردد. زمانی که باردار هستید، سلامت هیجانی شما می تواند اساس و پایه ای برای نگرش جنین در خصوص زندگی خودش ایجاد کند!

اگر یک مادر استرسی هستید...

فکر می کنید اشکهای شما چه تاثیری روی جنین در حال رشدتان می گذارند؟ خب همه چیز بستگی به این دارد که شما چگونه مادری هستید. در ادامه برای تان می گوییم احساسات شما چگونه به جنین تان منتقل می شوند و بر انتخابهای او در تمام طول عمرش اثر می گذارند.

اگر یک مادر استرسی هستید

بله درست است که بارداری همواره هم لذت بخش نیست و هر مادر بارداری گهگاه به دلایلی ممکن است دچار استرس و اضطراب گردد و این ایرادی ندارد و تاثیر ماندگاری بر جنین تان نمی گذارد.

اما اگر در تمام طول دوران بارداری استرس و اضطراب مزمن داشته باشید، احتمال اینکه بعد از زایمان، کودک تان کولیک های شدید داشته باشد و آشفته باشد بیشتر است. وقتی شما دچار غم و اندوه می شوید، بدن تان هورمون استرس فراوری می نماید و هر چند به درستی فکر می کنید که هیجانات و احساسات ما نمی توانند از جفت عبور نمایند، اما هورمون های مزاحم استرس می توانند. اگر این هورمون به سیستم جنین در حال رشدتان برسد، او می تواند به مدام تحت استرس بودن (استرس مزمن) خو بگیرد.

اگر یک مادر افسرده هستید

ابتلا به افسردگی در دوران بارداری به اندازه افسردگی بعد از زایمان شایع است. این افسردگی واقعی است و نباید از آن غافل شد. طبق یک پژوهش معلوم شد 10 درصد از مادران باردار دچار افسردگی می شوند. بچه هایی که از مادران مدام افسرده متولد می شوند، یک و نیم برابر بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی و اختلالات رفتاری مانند خشونت در 18 سالگی هستند.

اگر هنوز هم قانع نشدید که افسردگی مادر برای جنین ضرر دارد پس خوب است بدانید افسردگی بر مکانیسم رشد جنین نیز اثر می گذارد که البته بیشتر به تداوم و تناسب احساسات ناراحت نماینده مربوط است تا خود افسردگی. طبق آزمایشی، اگر مادر طی بارداری از نظر روحی و هیجانی سالم باشد و بعد از بارداری نیز سالم بماند، رشد کودک نیز نرمال خواهد بود. یا اگر مادر طی بارداری یا بعد از آن به دچار افسردگی گردد، باز هم رشد کودک طبیعی و نرمال خواهد بود.

اما اگر احساسات مادر انسجام و تناسب نداشته باشد، مثلا مادر طی بارداری سالم باشد اما دچار افسردگی پس از زایمان گردد (یا برعکس)، این عدم تناسب، تاثیر منفی بر رشد کودک می گذارد.

اگر مادری هستید که از بارداری اش راضی نیست

اگر مادری هستید که دوست نداشت باردار گردد و بابت جنین در حال رشدی که در رحم دارد ناراضی و عصبانی است، شرایط بدی ایجاد خواهد شد. طبق مطالعات، مادرانی که هیچ پیوند عاطفی با کودک متولد نشده خود برقرار نمی نمایند، کودکی با مسائل روحی خواهند داشت.

اگر مادری هستید که برخی روزها حس و حال خوبی ندارد

اینکه طی نُه ماه بارداری تان گاهی هم دچار بی حوصلگی و اندوه شوید کاملا طبیعی است؛ همه دچارش می شوند. پس اجازه ندهید این حالات و احساسات باعث استرس تان گردد. این روزهای غم و بیحالی هیچ تاثیر ماندگاری بر کودک دلبندتان نخواهند گذاشت.

نتیجه؟

اگر مادری هستید که احساسات بدتان بیشتر از گهگاه سراغ تان می آید و تقریبا همواره با شماست نگران نشوید. برای شاد شدن هر کمکی که احتیاج دارید درخواست کنید. هیچکس انتظار ندارد شما بابت تمام اندوهها و استرس هایی که دارید جواب پس بدهید یا یک تنه با آنها مبارزه کنید، اما سعی کنید علائم افسردگی را بشناسید و درک کنید و در خصوص مصرف داروهای ضد افسردگی با پزشک تان مشورت کنید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8812

به "اگر یک مادر استرسی هستید..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر یک مادر استرسی هستید..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید