باداراک به انتها رسید ، اختصاص یک میلیارد تومان برای مرمت قره کلیسا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اسقف کل ارامنه آذربایجان ایران در مراسم شصت و پنجمین سالگرد قره کلیسا از مرمت های اجرا شده بر روی این کلیسا قدردانی کرد.

باداراک به انتها رسید ، اختصاص یک میلیارد تومان برای مرمت قره کلیسا

خبرنگاران: گریگور چیفتچیان در مراسم ویژه ای که با حضور مسئولان استانی و شهرستان چالدران در حاشیه برگزاری آئین زیارتی باداراکپ برگزار گردید، گفت: برگزاری این مراسم نشان می دهد که مسحیان به راحتی در ایران مراسم مذهبی خود را برگزار می نمایند.

او اضافه نمود: در نظام جمهوری اسلامی ایران منیتی وجود ندارد، همه باهم هستند و رمز شکست ناپذیری مردم این کشور همین است.

چیفتچیان با اشاره به شرایط تحریم کشور گفت : برگزاری این مراسم در شرایط کنونی بسیار با اهمیت است و امنیت و آسایش پیروان ادیان مختلف را نشان می دهد.

او با اشاره به مرمت های اجرا شده بر روی قره کلیسا اضافه نمود: برای بنده جای مسرت است که این کلیسا به وسیله حمایت های دولت جمهوری اسلامی و یونسکو هر سال شکوفاتر و بهتر شده است.

حسن محمد زاده فرماندار شهرستان چالدران نیز در این مراسم گفت: از همه عزیزانی که در برگزاری این مراسم متحمل زحمات زیادی شده اند قدردانی می کنم.

او اضافه نمود: وجود آرامش و امنیت در اجرای این مراسم مرهون خون شهیدانی است که جان خود را برای حفظ آسایش مردم با خلوص نیت اهدا کردند.

او با اشاره به مرمت های اخیر قره کلیسا اضافه نمود: حفظ و صیانت از این اثر تاریخی وظیفه مسئولین است به همین منظور از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری مبلغی معادل یک میلیارد تومان برای مرمت آن اعتبار در نظر گرفته ایم که امیدواریم ارامنه نیز ما را در مرمت این کلیسا یاری نمایند.

آئین زیارتی باداراک مسیحیان ارامنه از پنجشنبه هفته گذشته در محل قره کلیسا چالدران شروع شده و دیروز شنبه 5 مرداد 98 طی مراسم ویژه ای به خاتمه رسید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: چمدان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11903

به "باداراک به انتها رسید ، اختصاص یک میلیارد تومان برای مرمت قره کلیسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باداراک به انتها رسید ، اختصاص یک میلیارد تومان برای مرمت قره کلیسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید