بارش برف و باران در 22 استان کشور طی 6 روز آینده خبرنگاران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سازمان هواشناسی با اشاره ورود سامانه بارشی از بعدازظهر امروز به کشور از بارش برف و باران 6 روز در 22 استان خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر هشدار داد.

بارش برف و باران در 22 استان کشور طی 6 روز آینده خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب به کشور در استان های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و ایلام ابرناکی و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی شروع خواهد شد.

فردا با گسترش و تقویت این سامانه بارشی علاوه بر استان های ذکر شده در استان های اصفهان، یزد، فارس، شمال کرمان و در اواخر وقت جنوب خراسان رضوی و بخش هایی از خراسان جنوبی را در برمی گیرد.

همچنین فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل کاهش دما، مواج شدن دریا و بارندگی پیش بینی شده و از اواخر روز دوشنبه در شمال غرب کشور نیز بارش های پراکنده پیش بینی شده است. شدت بارندگی در این روز برای استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه با گذر موجی از نوار شمالی کشور برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی، شرق و شمال شرق کشور و با احتمال استان های مرکزی، همدان، قم و کرمان بارش خواهند داشت.

چهارشنبه در شمال شرق و برخی مناطق سواحل دریای خزر بارش پراکنده روی می دهد و از اواخر این روز سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می شود. روزهای پنجشنبه و جمعه این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور فعال است و شنبه هفته آینده از کشور خارج می شود. از امروز تا اواخر هفته نیز افزایش دما در نیمه شرقی کشور محسوس تر بوده و بین 7 تا 10 درجه برآورد می شود.

سازمان هواشناس همچنین در اطلاعیه به شرح زیر نسبت به احتمال آبگرفتگی، کاهش دید و بارش تگرگ در برخی استان ها هشدار داد؛

توصیف سامانه: نفوذ و فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه 99/12/10

زمان سرانجام: اواخر وقت سه شنبه 99/12/12

نوع مخاطره: بارش باران در مناطق گرمسیر توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر همراه با بارش برف

منطقه اثر: یکشنبه 99/12/10 : خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات استانهای لرستان، کرمانشاه و ارتفاعات غربی اصفهان

دوشنبه 99/12/11 : شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، نوار شرقی اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استانهای کرمانشاه و لرستان، جنوب مرکزی، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر، نیمه جنوبی خراسان رضوی، یزد، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، تهران

سه شنبه 99/12/12 : شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال و شرق اردبیل، گیلان، مازندران، شرق کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، فارس، جنوب بوشهر، شمال و غرب کرمان، نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین

اثر مخاطره: افزایش حجم رواناب و احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی، احتمال تاخیر در پروازها، احتمال تگرگ در مناطق مستعد

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، آمادگی تجهیزات برف روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر.

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52231

به "بارش برف و باران در 22 استان کشور طی 6 روز آینده خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در 22 استان کشور طی 6 روز آینده خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید