باغ مزار شیخ شهاب الدین اهر در راستا جهانی شدن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر لزوم همکاری دستگاه ها در راستای ثبت جهانی باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری تأکید کرد.

باغ مزار شیخ شهاب الدین اهر در راستا جهانی شدن

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، روز گذشته 1 خرداد 98، همزمان با هفته میراث فرهنگی، موزه ادب و عرفان شهرستان اهر با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از مسئولان استانی بازگشایی شد.

مرتضی آبدار در آیین بازگشایی موزه ادب و عرفان شهرستان اهر اظهار کرد: موزه ادب و عرفان به عنوان نخستین موزه تخصصی این حوزه در کشور از عناصر هویتی بسیار ارزنده استان محسوب می گردد که به دلیل آسیب های کالبدی در اثر زلزله تعطیل شده بود، با توجه به اتمام مراحل مرمتی این مجموعه توسط کارشناسان متخصص میراث فرهنگی استان، از امروز بار دیگر شاهد فعالیت این موزه ارزشمند خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت و حساسیت اقدامات مرمتی انجام شده در باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری گفت: تا کنون عملیات مرمتی متعددی در این بنای تاریخی انجام شده و نمای فیروزه ای مناره های این بنا که یکی شاخصه های زیبای آن است به همت اداره کل میراث فرهنگی و تامین اعتبار لازم به طور کامل مرمت شده است.

آبدار با اشاره به اهمیت و ضرورت ثبت جهانی این باغ مزار متبرکه، اظهار کرد: باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری یکی از عناصر شاخص تاریخی و هویتی استان و کشور محسوب می گردد که اداره کل میراث فرهنگی استان در کوشش است تا شرایط ایجاد پایگاه ملی را در این مکان فراهم سازد که اگر مجموعه دستگاه ها و نهادهای شهرستان همراهی لازم را داشته باشند، ظرفیت ثبت جهانی را دارد و می توانیم شاهد تحقق این مهم نیز باشیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7995

به "باغ مزار شیخ شهاب الدین اهر در راستا جهانی شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ مزار شیخ شهاب الدین اهر در راستا جهانی شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید