باغ گیاه شناسی زاگرس در لرستان احداث می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/لرستان رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان از احداث باغ گیاه شناسی زاگرس در استان اطلاع داد.

باغ گیاه شناسی زاگرس در لرستان احداث می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

دکتر مراد سپهوند در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصمیم گرفت که در یکی از 10 استان زاگرس نشین، باغ گیاه شناسی ایجاد کند که در بین آنها، لرستان و شهر خرم آباد انتخاب شد.

وی افزود: این باغ یک مجموعه پژوهشی، آموزشی و گردشگری بوده و قرار است تمام گونه ها از جمله گیاهان دارویی، بوته، درختچه و درخت های بومی زاگرس به مرور زمان در آن مستقر شوند.

سپهوند ادامه داد: به همین دلیل سازمان که زیرنظر معاونت تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی است به موسسه تحقیقات جنگل و مراتع مأموریت داده که طبق استانداردهای لازم این باغ را در شهر خرم آباد با مساحت 12 هکتار احداث کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان توضیح داد: به همین دلیل هیأت کارشناسی مرکز، از زمین و مجموعه بازدید نموده و محل را کاملاً مناسب برای این کار تشخیص دادند.

وی افزود: موسسه تحقیقات جنگل و مراتع از سوی معاونت تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی موظف شده که هرچه سریع تر نقشه داخلی باغ، طراحی و مبلمان آن را مطابق با استانداردهای باغ ملی گیاه شناسی ایران تهیه و به مرور زمان اجرا کند.

سپهوند این باغ را یکی از مهم ترین مناطق مهم پژوهشی، آموزشی و گردشگری دانست و گفت: می توان از این مجموعه به عنوان مکمل دریاچه و پارک کیو برای جذب گردشگران استفاده کرد. همچنین ورود دانشجویان، دانش آموزان و سایر دانش پژوهان به آن سازماندهی شده و امکان پذیر است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه باغ می تواند مکمل قطب گردشگری پارک کیو باشد، افزود: برای احداث این پروژه 550 میلیون تومان معاونت تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی اعتبار اختصاص داده که از محل منابع اسناد خزانه اسلامی برای دیوارکشی و نصب نرده ها مطابق استانداردهای باغ های کشاورزی و شروع به کار پیمانکار بوده است.

وی اعلام کرد: انتظار می رود مسئولین استان از این پروژه استقبال نمایند و آن مورد حمایت قرار دهند.

سپهوند یادآور شد: همچنین در داخل باغ ساختمان هرباریوم گیاهی متشکل از 15 هزار گونه جمع آوری شده در استان و نیز موزه حفاظت و حمایت از منابع طبیعی در دست احداث است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان اظهار کرد: امیدواریم این باغ که زیرنظر باغ ملی گیاه شناسی ایران بوده و دارای ردیف اعتباری است مورد استقبال مسئولین استانی قرار گیرد چراکه به عنوان طرحی بسیار مهم در داخل شهر خرم آباد حتماً احداث می گردد.

وی افزود: تا خاتمه امسال نقشه آن و کاشت برخی از گونه های گیاهی اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20697

به "باغ گیاه شناسی زاگرس در لرستان احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ گیاه شناسی زاگرس در لرستان احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید