باکس آفیس هفته؛ بازگشت پیکسار به حوزه قدرتش

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فیلم به پیش محصول مشترک کمپانی های دیزنی و پیکسار در صدر باکس آفیس این هفته نهاده شد. اما به این معنا نیست که انتظارها را برآورده کرد حتی کمی کمتر از حد انتظار تحلیلگران فروخت. خیلی ها دلیل این فروش کمتر از انتظار را نگرانی ها مربوط به کرونا می دانند که سینماها را تحت تاثیر قرار داده است. البته تنها مسئله ای که این تحلیل دارد این است که بقیه فیلم ها یا در حد انتظار یا حتی بهتر عمل نموده اند. فیلم مرد نامریی کمپانی یونیورسال هم همچنان خوب در گیشه ها عمل می نماید و صندلی دوم را به خودش اختصاص داد در حالی که فیلم راهی به گذشته (The Way back) که برادران وارنر آن را پخش می نماید در چهارچوب انتظارات ظاهر شد.

باکس آفیس هفته؛ بازگشت پیکسار به حوزه قدرتش

به پیش محصول دیزنی و پیکسار با فروش تقریبی 40 میلیون دلار در صدر جدول فروش نهاده شد. در حالی که تحلیلگران می گفتند فیلم باید 50 میلیون دلار فروش نموده باشد. در حالی که نظر منتقدان به فیلم نسبتا مثبت بوده مخاطبان هم در سایت سینمااسکور به فیلم امتیاز A- را داده اند و 96 درصد مخاطبان روتن تومیتوز هم روی آن نقدهای مثبت نوشته اند. البته با توجه به این که تعطیلات بهاره مدارس به زودی شروع می گردد شانس بیشتری برای فروش فیلم وجود دارد تا به رقمی که تحلیلگران انتظار دارند برسد. البته باید همچنان نگرانی های از ویروس کووید 19 را هم در نظر گرفت. 52 درصد مخاطبان فیلم زنان و بچه ها بودند.

در بازارهای بین المللی فیلم به پیش در 47 کشور فروشی معادل 28 میلیون دلار داشته است. انگلستان با فروش 4.4 میلیون دلار پیشتاز است و به دنبال آن فرانسه با فروش 3.3 میلیون دلار و مکزیک با فروش 3 میلیون دلار و روسیه با فروش 2.1 میلیون دلاری قرار دارند. تا اواسط آوریل هنوز کشورهای زیادی هستند که فیلم در آن ها به نمایش درخواهد آمد. کره، ایتالیا، ژاپن و استرالیا کشورهایی هستند که انیمیشن به پیش هنوز در آن ها به نمایش درنیامده است.

انیمیشن به پیش در یک دنیای فانتزی زیرزمینی اتفاق می افتد. دنیای که پر از مخلوقات اسطوره ای است. فرمانروایان این دنیا بسیار مورد احترام هستند. با توجه به پیشرفت های تکنولوژیک و البته دشواری های به کار بردن جادو تقریبا استفاده از جادو در این دنیا منسوخ شده است. دو برادر نوجوان الف یک تحقیق شروع می نمایند که ببینند در دنیا بیرون هنوز جادو وجود دارد یا نه.

دن اسکانلون که او را برای کارگردانی انیمیشن دانشگاه هیولاها می شناسیم کارگردانی انیمیشن به پیش را برعهده دارد. امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک 61 از 100 است. منتقدان معتقدند که این بازگشتی قدرتمندانه برای پیکسار است. فیلمی که هارمونی آن شگفت انگیز مثبت است. قلبتان را سرشار می نماید. زیر لایه آن رابطه برادرانه-دوستانه و هنر فانتزی که در فیلم می بینید به پیش کمی از آن جادوی قدیمی پیکسار را در خودش دارد. البته برخی ها هم هستند که می گویند هر چند به پیش فیلم خوبی است اما اثر فوق العاده ای محسوب نمی گردد. دوست داشتنی است اما خیره نماینده نیست.

فیلم مرد نامریی محصول بلومهاوس و یونیورسال به صدرنشینی اش سرانجام داد و با فروش 15.1 میلیون دلاری در رده دوم جدول نهاده شد. البته افت فروش فیلم فقط 46 درصد بود و پیروز تر از چیزی عمل کرد که منتقدان پیش بینی نموده بودند. این فیلم که با بودجه 7 میلیون دلاری ساخته شده است حالا درآمدش در گیشه سینماهای آمریکا از 52 میلیون دلار هم عبور نموده است. در بازارهای بین المللی فیلم 17.3 میلیون دلار به فروش اش افزود.

کارگردان فیلم مرد نامریی لی وانل است و الیزابت ماس بازیگر نقش اول فیلم است. لی وانل قسمت سوم فیلم موذی را کارگردانی نموده بود و خودش هم بازیگر چند فیلم وحشت است. فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته اچ.جی.ولز است و دنباله ای بر سری فیلم های مرد نامریی. داستان زنی که بعد از خودکشی دوست پسر سوءاستفاده گرش باور دارد که توسط روح او تعقیب می گردد. او در نهایت به این نتیجه می رسد که پسر توانایی تبدیل شدن به یک مرد نامریی را پیدا نموده است. نوشتن فیلمنامه این فیلم از سال 2007 شروع شد. سال 2016 اعلام شد که این بخشی از پروژه احیای هیولاهای قدیمی یونیورسال است. منتقدان معتقدند که این فیلمی هوشمندانه با بازی های خوب و مهم تر از همه واقعا ترسناک است. فیلم مرد نامریی ثابت می نماید که گاهی اوقات اگر منبع تان مصالح کلاسیک باشد با یک برداشت باشکوه می تواند از آن برای ادامه دادن سری فیلم هایتان اما به شیوه ای تر و تازه بهره ببرید. بازی ماس و تمرکز فیلم روی تجربیات او هم جزو نکات مثبت فیلم است.

در رده سوم جدول یک فیلم تازه وارد داریم: راهی به گذشته از برادران وارنر که 8.5 میلیون دلار فروخت. این فیلم با بودجه 20 میلیون دلاری فراوری شده بود. مخاطبان افتتاحیه فیلم در سایت سینمااسکور به آن امتیاز B+ داده اند. 53 درصد مخاطبان فیلم را زنان تشکیل می دادند و 87 درصد تماشاگرانش 25 سال به بالا داشتند.

در بازارهای بین المللی فیلم در 14 کشور به نمایش درآمده است و نزدیک به 640 هزار دلار فروخت. استرالیا با فروش 219 هزار دلاری پیشتاز است.

فیلم داستان مردی به نام جک کانینگهام با بازی بن افلک است که پدیده بسکتبال به شمار می رفته و حالا چند سالی است که از میادین ورزشی کناره گرفته و آینده اش را با رد کردن یک بورس برای برنامه بسکتبال نابود نموده است. سال ها بعد در حالی که با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می نماید مربی گری یک تیم بکستبال را قبول می نماید و این آخرین امیدش برای رستگاری است.

گاوین اوکانر کارگردان این درام ورزشی است و منتقدان به آن امتیاز 68 از 100 را داده اند. آن ها معتقدند بازی مرکزی و برانگیزاننده بن افلک پتانسیل اصلی فیلم است و علیرغم این که فیلم های مشابه زیاد دارد نقطه قوت آن صداقتش است. این اولین باری است که به نظر می رسد بن افلک واقعا روح یک نقش را گرفته و در آن فرو رفته است.

فیلم سونیک خارپشت پارامونت با فاصله کمی از فیلم راهی به گذشته با فروش 8 میلیون دلاری در صندلی چهارم جدول نهاده شده و فروش آن در داخل گیشه های سینمای آمریکای شمالی به 140 میلیون دلار رسیده است. فیلم در بازارهای بین المللی 12 میلیون دلار فروخته است.

این اکشن خانوادگی ماجراجویانه ماجرای یک خارپشت آبی است که افسر پلیس یک شهر کوچک او را پیدا می نماید و با هم دوست می شوند. حالا این افسر می خواهد به خارپشت یاری کند تا از دست یک نابغه شیطانی که می خواهد آزمایش هایی روی او انجام بدهد فرار کند.

جف فاولر کارگردان فیلم است و البته کارش چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفته. منتقدان به فیلم امتیاز 46 از 100 را داده اند. آن ها معتقدند تنها نکته فیلم حضور جیم کری است. آن ها معتقدند که این فیلم گسسته ای است که انگار یک تیم از فیلمنامه نویسان جدا جدا آن را نوشته اند و گروهی از کارگردانان متفاوت هم آن را کارگردانی نموده اند. آن ها می گویند درست مثل قهرمانش که آن خارپشت آبی سریع است این فیلم هم انگار سریع سرهم بندی شده است.

در جمع پنج فیلم آوای وحش آخرینش است. آوای وحش این هفته 7 میلیون دلار فروخت و در بازارهای بین المللی هم 4.8 میلیون دلار به فروش اش اضافه شد.

آوای وحش اقتباس از کتاب کلاسیک ادبی جک لندن را کریس ساندرز ساخته و هریسون فورد در آن بازی می نماید. در دوره ای که همه برای جست وجوی طلا در آمریکا به این طرف و آن طرف می فرایند سگ خانگی به نام باک در کالیفرنیا زندگی می نماید. شبی که باک بیرون از خانه است او را می دزدند و به منطقه ای دیگر می برند. فیلم داستان کوشش این سگ برای زنده ماندن است.

فیلم ساندرز نتوانسته منتقدان را راضی کند. آن ها معتقدند این اقتباسی بی روح از یک داستان فوق العاده است. فیلمی که بیش از حد کند و بی احساس از کار درآمده است.

درست بعد از پنج فیلم پرفروش در سومین هفته اکرانش این هفته فیلم اما توانسته وارد باکس آفیس گردد. فیلم آتمن دو وایلد جدیدترین اقتباس از رمان جذاب جین آستین است که آنا تیلور جوی نقش اول آن را بازی می نماید. در انگلستان قرن نوزدهم دختری به نام اما وودهاوس زندگی می نماید که خوش قلب اما خودخواه است و در میانه این که کوشش دارد برای دوستش همسری دست و پا کند بین عشق و دوستی گیر می افتد.

در اقتباس قبلی از این رمان گویینت پالترو نقش اما وودهاوس را بازی نموده بود. این اقتباس اتفاقا توجه منتقدان را به خودش جلب نموده و امتیاز آن در سایت متاکریتیک 71 از 100 است. منتقدان می گویند کاراکتر اما خیلی جالب است و می تواند یک مورد مطالعاتی روانشناسی باشد. دختری که می خواهد نقش خدا را بازی کند و احساسات مردم را بازیچه خودش قرار می دهد. این فیلم نشان می دهد که رمان آستین تاریخ مصرف ندارد و وقتی استعدادهای خوبی کنار هم جمع می شوند باز هم می توانند فیلمی از روی آن بسازند که ارزش دیدن را دارد.

فیلم اما 5 میلیون دلار فروخت و مخاطبان به آن امتیاز B دادند. در خارج از مرزهای آمریکا فیلم در 27 کشور اکران شد و 1.5 میلیون دلار درآمد کسب کرد. مطابق انتظار فروش فیلم در انگلستان بیشتر از بقیه کشورها بود.

در اکران محدود فیلم اولین گاو محصول A24 در چهار سینما اکران شد و نزدیک به صدهزار دلار فروخت. این فیلم ساخته کلی رایکارد است که در جشنواره کن سال جاری به نمایش درآمد و امتیاز خوبی هم از منتقدان گرفت. امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک 89 از 100 است. منتقدان می گویند فیلمش به شدت درگیرنماینده است.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
مرد نامریی

The Invisible Man

139.139.1
مرد نامریی

The Invisible Man

215.152.7
راهی به گذشته

The Way Back

18.28.2
سونیک خارپشت

Sonic the Hedgehog

47.7140.5
آوای وحش

The Call of the Wild

36.857.2
اما

Emma

34.86.7
پسران بد برای زندگی

Bad boys for life

83202
پرندگان شکاری: رهایی شگفت انگیز هارلی کویین

Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn

52.182.5
جوکرهای نشدنی

impractical jokers

31.89.7
آموزشگاه قهرمان من: قهرمانان برمی خیزند

My Hero Academia: Heroes Rising

21.712.9

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

باکس آفیس هفته:

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24792

به "باکس آفیس هفته؛ بازگشت پیکسار به حوزه قدرتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس هفته؛ بازگشت پیکسار به حوزه قدرتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید