با وجود کسادی در زمان کرونا آمریکا 1000 موشک به عربستان می فروشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با وجود ممنوعیت های فروش سلاح های اروپایی به سعودی ها به دلیل جنایت جنگی در یمن و در وانفسای کسادی و خسارت سنگین چند صد میلیون دلاری شرکت بوئینگ، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خاطرنشان کرد که این شرکت بیش از یکهزار موشک به عربستان سعودی می فروشد.

با وجود کسادی در زمان کرونا آمریکا 1000 موشک به عربستان می فروشد

به گزارش یورو نیوز، طبق اعلام پنتاگون و بنا به یکی از دو قراردادی که با شرکت بوئینگ امضاء شده است این شرکت آمریکایی موشک های کروز (SLAM ER) عربستان را نوسازی خواهد نمود. در این قرارداد یک میلیارد و 972 میلیون دلاری پیش بینی شده است.

نجات شرکت در حال ورشکستگی بوئینگ با دلارهای نفتی سعودی در حالی اجرایی می گردد که این شرکت اعلام نموده به نشانه حمایت از دولت عربستان 650 موشک جدید نیز به ریاض تحویل می دهد.

جزئیات این قرارداد در سندی که وزارت دفاع ایالات متحده روزانه در خصوص قراردادهای منعقد شده خود منتشر می نماید اعلام شده است. بوئینگ نوسازی موشک های عربستان و تحویل موشک های جدید به عربستان را تا سال 2028 میلادی به سرانجام خواهد رساند.

برد موشک های کروز هوا به زمین بوئینگ که با استفاده از فناوری جی پی اس (GPS) راهنمایی می شوند حدود 290 کیلومتر است.

ارزش دومین قرارداد امضاء شده با بوئینگ نزدیک به 660 میلیون دلار خواهد بود. بنا به این قرارداد بیش از 400 موشک ضدکشتی هارپون (Harpoon Block II) به عربستان تحویل داده می گردد.

در بیانیه ای که پنتاگون در این مورد منتشر نموده آمده است که با قراردادهای امضاء شده با بوئینگ فراوری موشک های هارپون تا سال 2026 ادامه خواهد یافت. بنا به اعلام وزارت دفاع آمریکا این قراردادها همچنین امکان از سرگیری فراوری موشک های کروز (SLAM ER) را فراهم می نماید.

*تحریم اروپا و تشویق آمریکا

آمریکا در حالی خبر از فروش موشک به عربستان سعودی داده که جامعه دنیای و نهادهای حقوق بشری بارها از فروش تسلیحات غربی به عربستان سعودی به خاطر تجاوز این کشور به خاک یمن انتقاد و بعضی کشورهای اروپایی نیز فروش سلاح به عربستان را به دلیل جنایت علیه بشریت در یمن و کشتار بچه ها، ممنوع نموده اند.

چند ماه پیش، وزیر امور خارجه عربستان از دولت آلمان درخواست کرد با درک احتیاج ریاض به تسلیحات نظامی، صادرات سلاح به این کشور را از سر بگیرد در حالی که برلین به دلیل اقدام سعودی ها در کشتار مردم یمن، از 20 ماه پیش صادرات سلاح به این کشور را متوقف نموده است.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

براثر تجاوز عربستان به یمن، تا به امروز هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

*نجات بوئینگ از کرونا

از سوی دیگر ویروس کرونا و تداوم مسائل فنی بوئینگ 737 مکس، غول هواپیماسازی آمریکا را با مشکل عظیم اقتصادی و احتمال از دست دادن بازار فروش روبرو نموده است.

به دنبال ضررهای پشت سر هم و تحمیل شدن ضرر 641 میلیون دلاری در سه ماه اول سال 2020 شرکت هواپیمایی بوئینگ در حال حاضر به دنبال تعدیل 10 درصد از نیروهای خود است. در حالی که کارشناسان می گویند مسائل فنی بوئینگ 737 مکس که جان 346 نفر را گرفته است، ادامه دار خواهد بود، کرونا بر شدت مسائل بوئینگ اضافه نمود و تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد فلج شده شرکت بوئینگ در حالی رخ می دهد که این شرکت هواپیمایی آمریکایی به مدت 13 ماه است به دلیل مسائل فنی و حوادث مرگبار هواپیماهای 737 مکس زمین گیر شده است. ،ایرنا

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31784

به "با وجود کسادی در زمان کرونا آمریکا 1000 موشک به عربستان می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود کسادی در زمان کرونا آمریکا 1000 موشک به عربستان می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید