با پوشش خوردنی جدید میوه ها دیرتر فاسد می شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک پوشش خوراکی جدید ابداع شده که سبب می گردد میوه و سبزیجات تا 3 برابر مدت معمول تازه بمانند.

با پوشش خوردنی جدید میوه ها دیرتر فاسد می شوند

این پوشش از نوعی ماده گیاهی فراوری می گردد که در دانه و پالپ میوه ها وجود دارد و نوعی مانع اکسیژنی طبیعی ایجاد می نماید. به این ترتیب از فاسد شدن میوه های مختلف از موز گرفته تا آووکادو جلوگیری می نماید.

این بدان معناست که می توان بدون احتیاج به پلاستیک میوه های تازه را در سوپر مارکت ها فروخت و از دور ریز میلیون ها تن کیسه پلاستیکی اجتناب کرد.

در اوایل هفته گذشته کمیسیون اتحادیه اروپا ایمنی پوشش جدید را برای استفاده روی بعضی محصولات خاص تأیید کرد. این پوشش Apeel نام دارد. شرکت آمریکایی فراوری کننده این پوشش به نام Apeel Sciences با مؤسسه Natures Prideدر اروپا همکاری می نماید و قرار است در امسال میلادی آووکادهایی با این نوع پوشش در فروشگاه های انگلیس فروخته شوند.

این پوشش در حقیقت مانع از از بین رفتن رطوبت میوه و سبزیجات می گردد و همزمان دریافت اکسیژن در محصولات را محدود می نماید. به این ترتیب عمر میوه و سبزی افزایش می یابد.

به عنوان مثال در حالت عادی 10 روز طول می کشد تا پوست موز قهوه ای گردد اما با استفاده از پوششApeel، رنگ پوست میوه تغییری نمی نماید. به طور مشابه لوبیای سبز نیز دیرتر فاسد می گردد.

استفاده از این پوشش در ژاپن، چین، مکزیک، شیلی، پرو و کلمبیا تأیید شده است. همچنین آووکادویی با این پوشش در فروشگاه های آمریکایی فروخته می شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8041

به "با پوشش خوردنی جدید میوه ها دیرتر فاسد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پوشش خوردنی جدید میوه ها دیرتر فاسد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید