بتای عمومی iOS 16 شاید دیرتر از حد انتظار منتشر شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اپل قرار است در تاریخ 6 ژوئن (16 خرداد) با برگزاری رویداد WWDC 2022 از سیستم عامل iOS 16 رونمایی کند. اگرچه نخستین بتای سیستم عامل iOS همواره فقط برای توسعه دهندگان منتشر می شود، حالا مارک گورمن، افشاگر مشهور محصولات اپل، مدعی شده که نخستین بتای عمومی این سیستم عامل احتمالا دیرتر از حد انتظار منتشر خواهد شد.

بتای عمومی iOS 16 شاید دیرتر از حد انتظار منتشر شود

آقای گورمن با انتشار یک توییت اعلام کرده که برنامه انتشار نسخه بتای iOS 16 نسبت به نسخه های قبلی کمی تفاوت دارد. به طور مشخص، او می گوید اولین نسخه بتای عمومی این سیستم عامل همراه با سومین نسخه بتای توسعه دهندگان در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) منتشر خواهد شد. این در حالی است که معمولا اولین نسخه بتای عمومی طی سال های گذشته همراه با دومین نسخه بتای توسعه دهندگان ارائه می شد.

علت اصلی این تاخیر به وجود باگ های مختلف در iOS 16 برمی شود. به همین علت قبل از اینکه نسخه موردنظر برای عموم کاربران به طور بتا منتشر شود، باید این باگ ها برطرف شوند که چنین فرایندی زمان بر است. طبق شایعات منتشر شده، ظاهرا iOS 16 از قابلیت های نوی بهره خواهد برد که از جمله آن ها می توان به ویجت های تعاملی بزرگ تر، میان بر quick action (تنظیمات سریع) در لاک اسکرین و اعمال یک سری تغییرات ظاهری و نرم افزاری به اپلیکیشن های Files و Reminders اشاره کرد. در زمینه افزوده شدن قابلیت های مربوط به پایش سلامت هم گزارش هایی منتشر شده ولی هنوز از جزئیات آن ها خبر نداریم.

برخی منابع اعلام کرد ه اند اپل قصد دارد در این نسخه قابلیت های نو مربوط به واقعیت مجازی و افزوده هم قرار دهد. همانطور که احتمالا می دانید، اپل به احتمال زیاد تا سال آینده قصد دارد از اولین هدست خود رونمایی کند و بنابراین iOS 16 برای پشتیبانی از این هدست باید آمادگی داشته باشد.

اپل تنها شرکتی است که که برای گوشی ها و تبلت های خود سال های زیادی آپدیت نرم افزاری منتشر می کند. به عنوان مثال سال گذشته سال گذشته تمام آیفون های واجد شرایط برای دریافت iOS 14، توانستند نسخه 15 را هم دریافت کنند، اما امسال اوضاع اندکی فرق می کند. در رابطه با iOS 16 گفته می شود که گوشی های آیفون 6 و 6s و همچنین نسل اول آیفون SE دیگر قرار نیست iOS 16 را دریافت کنند. با توجه به اینکه این گوشی ها بسیار قدیمی هستند، عدم انتشار نوترین نسخه iOS برای آن ها کاملا طبیعی محسوب می شود.

در رابطه با سیستم عامل WatchOS 9 هم مارک گورمن اعلام کرده که نسبت به نسخه قبلی قرار است با ویژگی های بیشتری در زمینه سلامتی و تندرستی منتشر شود. او بر این باور است که بیشتر واچ فیس ها بازطراحی خواهند شد تا نمایشگر بزرگ تر نسل هفتم اپل واچ مورد استفاده بهتری قرار بگیرند.

گفتنی است اپل شب گذشته آپدیت iOS 15.5 و iPadOS 15.5 را در اختیار تمام کاربران قرار داد. در این آپدیت شاهد قابلیت های نو چندانی نیستیم و در عوض اپل تمرکز خود را به بهبود زیرساخت ها معطوف کرده است. البته در این میان اپلیکیشن های Podcasts و HomeKit با تغییرات جزئی روبرو شده اند. همچنین قابلیت Universal Control در iPadOS 15.5 از حالت بتا خارج شد. برای یادآوری باید بگوییم که این قابلیت به کاربران اجازه می دهد از یک ماوس و کیبورد در چندین آیپد و مک بهره ببرند.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 77229

به "بتای عمومی iOS 16 شاید دیرتر از حد انتظار منتشر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بتای عمومی iOS 16 شاید دیرتر از حد انتظار منتشر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید