برادر دوقلوی برج میلاد (

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بهترین زمان بازدید از برج منارا، هنگام غروب آفتاب است.

برادر دوقلوی برج میلاد (

می دانستید برج میلاد خودمان یک برادر دوقلوی مالزیایی دارد؟ برج منارای کوالالامپور همان برادر دوقلوی برج میلاد است که به یکی از جاذبه های گردشگری مالزی تبدیل شده است. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا با هم با برادر دوقلوی برج میلاد ملاقات کنیم.

برج منارا کجااست؟

برج منارا در پایتخت کشور مالزی واقع شده است. برج منارا کوالالامپور (Menara KL Tower) در کنار برج های دوقلوی پتروناس یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور مالزی است. این برج در سال 1994 میلادی ساخته شده و حدود 421 متر ارتفاع دارد. برج منارا دیدنی ترین نقطه شهر کوالالامپور است و تقریباً از هر نقطه از شهر دیده می گردد.

عرشه بازدید برج منارا در ارتفاع 276 متری واقع شده است و حداقل 100 متر از برج های دوقلو بلندتر است. این منظره در روز بسیار شگفت انگیز است و در شب بسیار زیباتر به نظر می رسد. از آن نقطه می توانید تمام نقاط روشن و درخشان شهر را ببینید.

برج منارا در نزدیکی جنگل های بوکیت ناناس (Bukit Nanas) احداث شده است. این جنگل ها به عنوان قدیمی ترین ذخایر جنگلی این کشور شناخته می گردد و درختان قدیمی گیاهان و جانوران بومی سازگار با آب وهوای گرمسیری مالزی در آن وجود دارند.

اولش گردشگری نبود

این برج در ابتدا به عنوان یک زیرساخت مخابراتی ساخته شده و پنجمین برج مخابراتی دنیا شناخته می گردد. همچنین در ابتدا ماهیتی رصدخانه ای داشت. یعنی محلی برای رویت هلال ماه بود تا ماه های اسلامی و اعیاد مذهبی را جشن بگیرند. رفته رفته به یکی از نمادهای شهر کوالالامپور و سپس کشور مالزی تبدیل شد.

برای خودش فلسفه دارد

وقتی که برج منارا کوالالامپور ساخته شد، در طراحی آن از ایده سفر انسان به سمت کمال استفاده شده بود. سبک معماری این برج عظیم میراث اسلامی است که با کاشی های زیبا و الگوهای انتزاعی و اسلامی تزئین شده است. طراحی معماری این سازه عظیم به خوبی ایده به کار رفته در آن را نمایش می دهد و بازدیدنمایندگان می توانند فلسفه وجودی آن را درک نمایند. آسانسورهای برج با سرعت فوق سریع فقط در 45 ثانیه از سطح زمین شما را به عرشه می رسانند که نظیر آن در برج میلاد نیز وجود دارد.

امکانات داخل برج

مناره برج منارا کوالالامپور به عنوان یکی از بلندترین سازه های آزاد در دنیا شناخته می گردد. در آن یک رستوران با فضای گردشی 360 درجه و چرخان واقع شده است. درست مثل برج میلاد خودمان! شما می توانید غذا بخورید، یا از نوشیدن چایی و دیدن منظره های دیدنی مرکز شهر مانند یک هلی کوپتر لذت ببرید. کیفیت غذاهای رستوران گردان برج منارا عالی است و انواع غذاهای بومی مالزیایی و همچنین غذاهای بین الملل در آن سرو می گردد. در این برج همچنین آمفی تئاتر، استخرهای آبشار زیبا، رستوران های فست فود و مغازه های سوغات وجود دارند که این برج را به یک مکان جذاب تبدیل نموده است.

نکات مهم در بازدید از برج منارا

برج از 9 صبح تا 10 شب قابل بازدید است. همچنین در نظر داشته باشید بازدید از آن رایگان نیست و باید بلیط تهیه کنید. در مینی سینمای آن می توانید مراحل ساخته شدن برج را هر 15 دقیقه تماشا کنید. برج راهنمای صوتی دارد که به زبان فارسی نیز تهیه شده است. یعنی می توانید به زبان فارسی و بدون هیچ دردسری توضیحات کاملی درباره برج، کوالالامپور و همچین مالزی بشنوید. آن هم درست زمانی که از بالای برج دارید به شهر نگاه می کنید.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21302

به "برادر دوقلوی برج میلاد (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برادر دوقلوی برج میلاد ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید