برای واردات 10 میلیون دُز واکسن برای گردشگری آماده ایم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حسن تقی زاده انصاری، رئیس جامعه گردشگری الکترونیک در جریان نشست خبری سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران اظهار کرد: ایمنی اعضا صنعت گردشگری یکی از درخواست های ما از دولت تازه است. همکاران ما برای ارائه خدمات با پاره ای از مسائل روبرو اند، این مسائل آسیب زیادی به اعضای صنعت گردشگری وارد نموده است، از این رو از وزارتخانه های بهداشت و گردشگری، واردات 10 میلیون دُز واکسن روسی برای به جریان افتاد گردشگری و حل مسائل اعضای صنعت گردشگری را درخواست و برای واردات آن اعلام آمادگی نموده ایم.

برای واردات 10 میلیون دُز واکسن برای گردشگری آماده ایم

او با بیان این که هم اکنون برای عبور از بحران کنونی صنعت گردشگری و بازآفرینی دوباره این صنعت در دوران کرونا به تکنولوژی های نوین احتیاج داریم، اضافه کرد: یکی از کارگروه های این سمپوزیوم، گردشگری سلامت و طب سنتی است. در این کارگروه چالش های بخش گردشگری سلامت و فرایند تاریخی طبیعت درمانی یک قرن اخیر با یاری متخصصان این حوزه مورد نقد و آنالیز قرار می گیرد. این حوزه اهمیت زیادی دارد زیرا گردشگران زیادی از کشورهای همسایه برای درمان، درخواست مراجعه به مراکز درمانی ایران را دارند.

او یادآور شد: برای ایمنی بیشتر و عبور از این فضا به یاری بخش های بهداشتی احتیاج داریم تا در این شرایط بحرانی، ورود گردشگران کامل قطع نگردد. سایر دستگاه ها و نهادهای دولتی هم باید در این زمینه حمایت های لازم را انجام دهند تا هرچه سریع تر تقاضای سفر گردشگران به کشور فراهم گردد.

انصاری ادامه داد: هرچند در حال حاضر در حوزه گردشگری مجازی پیروز بوده ایم و توانسته ایم مقاصد گردشگری و ابزارهای آن را معرفی و تورهای مجازی گردشگری را هم برگزار کنیم، اما باید برای بازآفرینی این بحران با یاری مجامع و پارک های علم و فناوری مانند پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و بعلاوه نهادهای مربوط به حوزه گردشگری، استارتاپ های علاقه مند را برای فراوری محتوا بیشتر تشویق کنیم و متناسب با بازار مخاطب، تبلیغات بیشتری انجام دهیم.

این فعال گردشگری اضافه کرد: ما می توانیم از ظرفیت های درمان استفاده کنیم، به شرط این که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برنامه ریزی درست بتواند بازار مخاطب را افزایش دهد تا بتوانیم در شرایط بحرانی شیوع کرونا از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

رییس جامعه گردشگری الکترونیک گفت: نه تنها ایران بلکه سایر کشورهای دنیا در شرایط اپیدمی کرونا دچار چالش های زیادی بوده اند. هرچند صنعت گردشگری در بعضی از کشورها مانند استرالیا با باز شدن هتل ها فعال شده ، اما اکنون آن ها با چالش منابع انسانی روبرو اند، چون دیگر نیروی متخصص مورد احتیاج را ندارند.

انصاری درباره دستاورد سمپوزیوم یکصد سال گردشگری با اعتقاد بر این که برگزاری آن می تواند منظره این صنعت را ترسیم کند و نقشه راه آینده باشد، اضافه کرد: در نظر داریم نتیجه آسیب شناسی حوزه های گردشگری این سمپوزیوم را در اختیار دولت و مدیران تازه قرار دهیم تا خروجی مناسبی از ظرفیت های این حوزه برای آینده فراهم گردد.

وی اظهار کرد: ستادهای دولت تازه در این زمینه از ما درخواست یاری نموده اند و ما امیدواریم با حضور مسئولانی که در این عرصه تخصص دارند و کارآفرین بوده اند با حمایت رییس جمهور و دولت تازه، صنعت گردشگری با خسارت کمتری از بحران عبور کند.

نگرانیم گردشگری به خاتمه لیست برود

بعلاوه محمدحسین ایمانی خوشخو، رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در ادامه این نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار گردید، گفت: صنعت گردشگری ایران بیمار است، اما صنعتگران و فعالان این حوزه باتدبیر هستند و دولت تازه می تواند با یاری این متخصصان رونق دوباره ای به صنعت گردشگری ایران دهد. مساله نگران کننده این است که مسائل کنونی جامعه باعث گردد صنعت گردشگری به خاتمهی لیست برود و کسی از آن دفاع نکند.

او درباره نقش ویروس کرونا در رکود صنعت گردشگری، اظهار کرد: شیوع و اپیدمی کرونا نه تنها در ایران، بلکه در تمام کشورهای دنیا ضربه هولناکی به بخش های مختلف به ویژه صنعت گردشگری وارد نموده است. در این میان، کشورهای مختلف برای برطرف این معضل تدابیری اندیشیده اند. انتظار می رفت در ایران هم تدابیری روشن اندیشیده گردد.

او با اشاره به اجرا تورهای مسافرتی برای تزریق واکسن کرونا به کشور ارمنستان، گفت: وقتی ما در این حوزه تماشاگر باشیم و نظارت کافی نداشته باشیم، در نتیجه تورهای گردشگری برای تزریق واکسن کرونا ایجاد می گردد. اگر چنان چه دولت تازه نظارت کافی و مدیریت خوبی در این بخش داشته باشد، طبق ضوابط، کارها پیش خواهد رفت.

ایمانی خوشخو ادامه داد: عمر گردشگری دنیا و ایران بیش از صد سال است و اسناد تاریخی نشان داده که سفر و جابه جایی انسان ها با هدف معین پیشینه ای بس طولانی و به قدمت تاریخ بشر دارد. ما در این سمپوزیوم بنا داریم با حضور جمعی از کارشناسان و اعضا هیات علمی دانشگاه ها نگاهی علمی (نه صرفا نظری) به فراز و نشیب های این صنعت در یکصد سال اخیر داشته باشیم.

او یادآور شد: یکی از اهداف مهم ما از نخستین روزهای شروع به کار این سمپوزیوم، آنالیز و نقد فراز و نشیب های صنعت گردشگری در یک قرن اخیر، شناخت از حوزه گردشگری، برنامه ریزی و اجرای آن برای آینده است تا در وهله نخست دولت و مدیریت تازه بتواند از دستاوردهای این سمپوزیوم کمال استفاده را ببرد. در حال حاضر 30 دستگاه دولتی، نهادها، ارگان ها، تشکل ها و حوزه های بین المللی حامی برگزاری این سمپوزیوم هستند.

ایمانی خوشخو در پاسخ به این سئوال که گردشگری سلامت در این سمپوزیوم مورد نقد و آنالیز است؟ گفت: مسلما گردشگری سلامت یکی از ظرفیت های مهم حوزه گردشگری محسوب می گردد، هرچند هم اکنون در بخش های مختلف ایران ظرفیت گردشگری سلامت وجود دارد، اما متاسفانه به نحو احسن نتوانسته ایم از این ظرفیت ها استفاده کنیم و نسبت به سایر کشورها عقب تر هستیم، بنابراین یکی از مباحث اصلی این سمپوزیوم نقد و آنالیز گردشگری سلامت در ایران است.

ایسنا نوشت، سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران با تشکیل 13 کارگروه تخصصی به همت شورای هماهنگی سازمان های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پارک علوم و فناوری های فرهنگی، کمیته ملی ایکوم، جامعه گردشگری الکترونیکی ایران و با حمایت و همکاری دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد گردشگری پروفسور جعفری، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، ستاد گردشگری شهرداری تهران و تشکل های تخصصی و صنفی گردشگری از روز 27 مهرماه به مدت سه روز برگزار می گردد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60826

به "برای واردات 10 میلیون دُز واکسن برای گردشگری آماده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای واردات 10 میلیون دُز واکسن برای گردشگری آماده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید