برای کارهای غیرضروری به واحدهای صنفی مراجعه نکنید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نایب رئیس اتاق اصناف تهران از شهروندان خواست برای کارهای غیرضروری به واحدهای صنفی مراجعه نکنند. وی گفت که در این صورت امکان بازگشایی همه واحدهای صنفی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی وجود دارد.

برای کارهای غیرضروری به واحدهای صنفی مراجعه نکنید

ابراهیم درستی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه زمان دقیق بازگشایی پاساژها هنوز معین نیست، شرح داد: از نظر ما برخی مشاغل پرخطر مانند رستوران ها و تالارها می توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی غذای بیرون بر عرضه کنند.

وی افزود: برخی واحدهای صنفی هم می توانند برای رعایت مسائل بهداشتی و اشتغال، کارمندان خود را به صورت شیفتی دربیاورند و مشتریان را با برنامه ریزی وارد واحد کنند. برای مثال آرایشگران به ویژه آرایشگران مردانه می توانند صندلی های خود را با فاصله و رعایت مسائل بهداشتی مرتب کرده و شرایط آغاز فعالیت خود را فراهم کنند.

کننده وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در اتاق اصناف تهران درباره پاساژهای مسقف نیز گفت: اگر شهروندان برای کارهای غیر ضرور به واحدهای صنفی و پاساژها مراجعه نکنند، امکان بازگشایی همه واحدهای صنفی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی وجود دارد.

وی تاکید کرد که شهروندان باید از اجتماعات چند نفره، حضور در پارک ها و حضور غیر ضرور در محیط کار و واحدهای صنفی خودداری کند.

به گزارش خبرنگاران، فعالیت واحدهای صنفی کم خطر از 23 فروردین در سایر استان ها آغاز شده و از روز 30 فروردین هم در تهران آغاز می شود. طبق اطلاعیه اتاق اصناف ایران فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای به غیر از فروشگاه های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن های زیبایی، آموزشگاه های رانندگی، رستوران، اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه خانه، چایخانه و تریا تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند. با این وجود به نظر می رسد بخش های مختلف کمک های دولت را برای جبران آسیب ناشی از کرونا کافی نمی دانند و به دنبال بازگشایی زودتر واحدهای صنفی و تولیدی هستند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29185

به "برای کارهای غیرضروری به واحدهای صنفی مراجعه نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کارهای غیرضروری به واحدهای صنفی مراجعه نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید