آنالیز برترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند

دنیای امروزه برای ما دنیایی است که هر حرکتی در آن با تکنولوژی و اینترنت گره خورده است. کمترین و اساسی ترین نیازهای زندگی امروزه ما این پتانسیل را دارند تا با اتصال به اینترنت رفع شوند. حال با تمام این اوصاف، سردمداران صنعت هواپیمایی این را از نظر خود دور نکرده اند که مسافران این دوره و زمانه هواپیماها حتی بر فراز ابرها نیز در پی استفاده از اینترنت و هر تسهیلاتی هستند که می توانند به وسیله اتصال به اینترنت به دست آورند. به همین دلیل است که شرکت های هواپیمایی با هم در کورس هستند تا در برآوردن فناوری های هوشمند در هواپیماهای خود از یکدیگر سبقت بگیرند اما در این میان، بعضی از برترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند از همه ایرلاین ها دیگر سرتر هستند. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم این شرکت ها را به همراه مزایایشان به شما معرفی نماییم.

آنالیز برترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند

همانطور که در مقدمه برای شما مختصری توضیح دادیم، دسترسی به اینترنت حتی در یک پرواز کوتاه و یا طولانی امروزه برای بسیاری از افراد مهم است و تبدیل به یکی از اولویت ها شده است و طبیعتا شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان سعی بر این دارند تا گوی سبقت را از یکدیگر بربایند و در این زمینه بهترین باشند. با توجه به این اوصاف، هماهنگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان با تکنولوژی روز از نگاه کارشناسان و مسافران بر اساس استانداردها معرفی شده اند.

به صورت کلی دارا بودن امکانات تکنولوژیکی در حین عمل پرواز در یک هواپیما، به صورت فزاینده ای به عنوان یکی از احتیاجهای اساسی مسافران تبدیل شده است. امروزه برای تمامی ایرلاین ها و شرکت های مسافرتی این موضوع مطرح است و به عنوان یک پیش فرض اساسی در آمده است که برای مسافرانی که احتیاج به دستگاه های ارتباطی شخصی خود برای کار و تفریح در حین سفر دارند، اتصال به اینترنت پر سرعت را فراهم نمایند.

طی یک مطالعه و تحقیق تازه که به وسیله سیستم تراوِلوکا (Traveloka) که یک سرویس رزرو هتل و بلیط هواپیما است، به تازگی در زمینه پروازهای طولانی مدت 50 شرکت هواپیمایی که اتفاقا نیز دوستدار تکنولوژی معرفی می شده اند را انجام داده است و نحوه اتصال به WiFi در پرواز و در هواپیما، پهنای باند اینترنت، اتصالات برقی و کیفیت اتصال مسافران به اینترنت به وسیله پیغام های متنی و تکست، تماس های تلفنی و برنامه های زنده تلویزیونی و چند عامل تاثیرگذار دیگر در میان آن ها با یکدیگر را مقایسه نموده است و نتیجه آن نیز در مدل های آماری مختلف راستی آزمایی نموده و مورد آنالیز قرار داده است و بر این اساس بهترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند که از یکدیگر در این زمینه و ارائه خدمات به مسافران برتر هستند را شناسایی و معرفی نموده است. توجه نمایید که عامل اصلی و مهمی که در معرفی بهترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند وجود دارد، مقدار رضایتمندی و استفاده مسافران از خدمات فناوری هوشمند هواپیمایی های گوناگون است. حال می خواهیم به معرفی شرکت های هواپیمایی برتر در ارائه فناوری هوشمند که در این لیست قرار گرفته اند، بپردازیم.

اولین شرکت هواپیمایی که در صدر این لیست قرار گرفته است، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز است. اولین و مهم ترین علتی که باعث شده است تا این شرکت بهترین در ارائه خدمات تکنولوژیکی به مسافران شده این است که، این شرکت هواپیمایی سال جاری به راه اندازی Super WiFi اقدام نموده است.

این سرویس آن قدر برای مسافران هیجان انگیز و مورد استفاده بوده است که باعث شده تا این شرکت هواپیمایی سال جاری از طرف بسیاری از اتحادیه های هواپیمایی و پروازی مختلف مورد تقدیر و قدردانی قرار بگیرد. شرکت هواپیمایی قطر همواره از آن دسته از شرکت های هواپیمایی بوده که در استفاده از تکنولوژی های پروازی چه در سیستم پرواز و چه برای مسافران خود پیشرو و سرآمد بوده است و حالا هم برای ارائه خدمات اینترنتی و هوشمند نه تنها در کابین پروازی بلکه برای مسافران در صدر این لیست قرار گرفته است. شرکت هواپیمایی بعدی که رتبه دوم را در لیست بهترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند قرار گرفته است، ایرلاین رقیب شرکت هواپیمایی قطر یعنی شرکت هواپیمایی امارات است.

این شرکت هواپیمایی علاوه بر ارائه اینترنتی بی سیم بسیار پر سرعت؛ 3500 شبکه فیلم، نمایش های تلویزیونی، موسیقی، بازی ها و پخش زنده و آنلاین برنامه های زنده تلویزیونی از جمله دیگر خدمات این شرکت هواپیمایی اماراتی به مسافرانش در حین پرواز است که باعث رضایت مسافران از آن شده است.

شرکت هواپیمایی امارات را بیشتر به خاطر خدمات در حین سفر و بعلاوه واگن های بسیار پیشرفته اش می شناسند اما گویا در این میان باید ویژگی های ارتباطی و تکنولوژیکی را به لیست خدمات بسیار عالی این شرکت هواپیمایی و پروازهایش اضافه نماییم. پس از شرکت هواپیمای امارات، شرکت بعدی که رتبه سوم را در لیست بهترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند قرار گرفته است؛ شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز است.

این شرکت هواپیمایی پس از شرکت های هواپیمایی لوفت هانزا، امریکن ایرلاینز و یونایتد کنتیننتال در رتبه چهارم از لیست بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان قرار گرفته است. هواپیمایی دلتا در سال 2013 با انتقال 164.6 میلیون مسافر، به عنوان دومین شرکت هواپیمایی جهان، بر پایه تعداد انتقال مسافر، شناخته شد. شرکت هواپیمایی دلتا در سال 2013 میلادی با انتقال 164.6 میلیون مسافر در سال، توانست تا به عنوان دومین شرکت هواپیمایی در جهان که بر پایه تعداد انتقال مسافربزرگی آن ها معین می گردد، شناخته گردد. در حال حاضر شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز روزانه به 247 مقصد در سراسر جهان پروازهای مستقیم دارد. و اما علتی که باعث شده این شرکت در این لیست قرار بگیرد این است که این شرکت سرویس رایگان پیغام متنی موبایل را در هنگام پرواز برای مسافران در نظر گرفته است که همین باعث شده تا رتبه سوم بهترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند را به خود اختصاص داده است.

از رتبه چهارم تا رتبه دهم لیست بهترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند هر شرکت هواپیمایی که قرار گرفته است، دارای خدمات کامل در زمینه تفریح های آنلاین و تکنولوژی های مرتبط با خدمات اینترنت پر سرعت و بی سیم است.

در ادامه معرفی لیست 10 شرکت هواپیمایی برتر در زمینه هماهنگی های تکنولوژی با مسافران عبارتند از شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز، شرکت هواپیمایی جت بلو ایرویز، شرکت هواپیمایی کاتای پسیفیک، شرکت هواپیمایی آلاسکا ایرلاینز، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز، شرکت هواپیمایی اتحاد ایرلاینز و بعلاوه شرکت هواپیمایی اوا ایر نیز به چشم می خورد.

این شرکت های هواپیمایی برای این که در بین 10 هواپیمایی برتر در این لیست قرار بگیرند، شرایط را برای مسافران پرواز خود به گونه ای به وجود آورده اند که همه همراهان و مسافرانشان فرقی بین حضورشان در یک وسیله حمل و نقل زمینی با حضور در هواپیما به عنوان یک وسیله پروازی که با سطح زمین نیز فاصله دارد فرقی برایشان نداشته باشد. امروزه شرایط به گونه ای است که مخصوصا کسانی که سفرهای طولانی مدت و یا با مقاصد کاری و تجاری انجام می دهند، حتما برای آن ها مهم است تا به اینترنت و تفریح های تکنولوژیکی و مرتبط با اینترنت دسترسی داشته باشند تا بتوانند اوقاتشان را آن گونه که می خواهند در مدت پرواز سپری نمایند.

به همین دلیل بیشتر مسافران در ابتدا آنالیز می نمایند که ایرلاینی که می خواهند با آن سفر نمایند آیا در لیست بهترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند هستند یا خیر. به طور مثال شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز که نه تنها بزرگ ترین ایرلاین در بریتانیا از نظر تعداد ناوگان به شمار می رود بلکه یکی از بزرگ ترین و معتبهترین ایرلاین های جهان در زمینه ارائه خدمات هوشمند در کابین هایش به شمار می رود.

در واقع باید بگوییم که بریتیش ایرویز نه تنها به خاطر 306 فروند هواپیما شبکه پروازی گسترده ای که دارد و روزانه به 183 مقصد در سرتاسر جهان پرواز مستقیم دارد، معروف شده است بلکه این شرکت هواپیمایی به علت امنیت پرواز و کیفیت خدمات هوشمند همواره زبانزد خاص و عام بوده است و بسیاری از افراد در هنگام سفر سعی می نمایند بلیط هواپیمای بریتیش ایرویز را تهیه نمایند. دیگر هواپیمایی ها همانند شرکت های هواپیمایی قطر و امارات و بریتیش ایرویز، دارای پیشینه ای بلند بالا هستند اما چه عواملی برای دسته بندی تراولولکا مهم بوده است و بر چه مبنایی این شرکت های هواپیمایی دسته بندی شده اند؟

معاون ارشد بخش توسعه تجاری تراولوکا آقای سزار ایندرا در این زمینه می گوید که: این درست نیست که بگوییم شرکت های هواپیمایی مشهور یا گران ترین جایگاه های هواپیما الزاما باید دارای بهترین تفریح های داخل پرواز و اینترنت پرسرعت بی سیم باشند و آن را به مسافران خاصی ارائه نمایند. تحقیقات گروه ما نشان داده است که همواره ایرلاین های معروف و گران در این لیست نیستند. در حقیقت، بعضی از شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه قیمتی همانند شرکت هواپیمایی جت بلو ایرویز، خود را به بالای این لیست رسانده اند و به مشتریان خود اتصال به اینترنت را داده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 73288

به "آنالیز برترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز برترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید