موانع میزبانی ایران در جام ملت های آسیا 2027، وقتی از رقبا عقب هستیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فدراسیون فوتبال ایران با موانع و مسائل زیادی برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا 2027 روبرو است.

موانع میزبانی ایران در جام ملت های آسیا 2027، وقتی از رقبا عقب هستیم

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، فدراسیون فوتبال ایران با رایزنی هایی که انجام داد نام کشورمان را در کنار دیگر نامزدهای دریافت عنوان مهم میزبانی جام ملت های آسیا 2027 قرار داد اما این اتفاق در شرایطی رخ داد که فاصله زیادی از لحاظ امکانات، تجهیزات و زیرساخت ها با دیگر نامزدها وجود دارد.

افرادی که موافق میزبانی کشورمان هستند به فرصت نزدیک به 7 سال تا آغاز مسابقات اشاره می نمایند و معتقدند در این فرصت استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات فراهم می گردد. این اشخاص بر این باور هستند که با وجود استادیوم های آزادی تهران، نقش دنیا اصفهان، امام رضا(ع) مشهد، فولاد آر نا اهواز و یادگار امام(ره) تبریز بیش از نیمی از استادیوم های لازم برای میزبانی جام ملت های آسیا در ایران وجود دارند و با ساخت 4 استادیوم دیگر از این حیث مسئله ای نخواهیم داشت.

این در حالی است که دو سال پیش که پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا برای ملاقات با کاشیما آنتلرز ژاپن استادیوم آزادی را معرفی کرد و آن هم در شرایطی که این استادیوم با ایرادات مهمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو بود و با صرف هزینه های فراوان مسئولان AFC پذیرفتند که این استادیوم شرایط میزبانی را در ملاقات برگشت فینال لیگ قهرمانان دارد. در چنین شرایطی 4 استادیوم دیگر نیز فاقد زیرساخت های لازم برای میزبانی هستند و باید تجهیز شوند. ضمن اینکه اگر استادیوم آزادی را نادیده بگیریم 4 استادیوم دیگر سالیان زیادی زمان برد تا به مرحله بهره برداری رسیدند.

میزبانی در جام ملت های آسیا علاوه بر استادیوم احتیاجمند زمین های تمرین اختصاصی برای تیم های صعود نموده به این رقابت هاست. البته که تنها احداث زمین اکتفا نمی کند و باید کمپ تمرینی ایجاد کرد. این موضوع مستلزم صرف هزینه های زیادی است. همچنین باید در شهرهای میزبان به اندازه کافی هتل برای تیم ها و هوادارانشان که از کشورهای دیگر به ایران می آیند، فراهم گردد.

موضوع بعدی تسهیل رفت و آمد برون و درون شهری است. کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی های دور مقدماتی هیچ گروهی را در یک شهر برگزار نمی کند و تیم هایی که در دور مقدماتی حذف می شوند هم در سه شهر بازی می نمایند. با این توصیف احتیاج به تجهیز فرودگاه های شهرهای میزبان و ایجاد شرایط مناسب حمل و نقل شهری است. همچنین تأمین امنیت مسافران خارجی وظیفه مهمی بر دوش نیروی انتظامی خواهد گذاشت.

زمانی ایران کوشش کرد تا میزبانی جام ملت های آسیا 2019 را به دست آورد اما امارات در تمامی زمینه ها بهتر بود و AFC هم میزبانی را به این کشور عربی داد. در حال حاضر هم هند، ازبکستان، قطر و عربستان رقبای کشورمان برای دریافت میزبانی جام ملت های آسیا 2027 هستند. اگر ازبکستان را نادیده بگیریم این واقعیت را نمی توان انکار کرد که زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات سه کشور دیگر در شرایط فعلی بهتر از ما بوده و با یک مقایسه ساده به این نتیجه می رسیم که دریافت امتیاز میزبانی از این رقبا برای ما کار ساده ای نیست.

با نگاهی به پیشرفت زیرساخت ها در گذشته به این حقیقت می رسیم که در راه فراهم آوردن تمامی موارد لازم برای دریافت میزبانی جام ملت های آسیا با مسائل عدیده ای روبرو هستیم. وقتی هنوز برای استفاده از پارکینگ ها، سرویس های بهداشتی و آبخوری های استادیوم ها مسائلی وجود دارد در دیگر موارد نیز نباید انتظار داشت که بتوانیم فاصله ایجاد شده را جبران کنیم. شاید با ایجاد تحولی بزرگ در عرصه مدیریت ورزش کشور بتوانیم شاهد تغییراتی شگرف برای کسب امتیاز میزبانی جام ملت های آسیا 2027 باشیم.

4048/

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 35355

به "موانع میزبانی ایران در جام ملت های آسیا 2027، وقتی از رقبا عقب هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع میزبانی ایران در جام ملت های آسیا 2027، وقتی از رقبا عقب هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید