برترین جاذبه های گردشگری کشور مالتا ، بخش دوم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کشور مالتا پیرامون آب های آبی رنگ دریای مدیترانه در جنوب سیسیلی قرار گرفته است. به علت نزدیک بودن به کشور تونس، تاثیر فرهنگ آفریقای شمالی را می توان در این کشور مشاهده کرد. زبان کشور مالتا ترکیبی از عربی و ایتالیایی است. این کشور به شوالیه های مالتا بسیار افتخار می نمایند. این شوالیه ها مقابل ترک ها مبارزه کردند و باعث ایجاد جنگ های صلیبی شدند.

برترین جاذبه های گردشگری کشور مالتا ، بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاذبه های گردشکری کشور مالتا را به شما معرفی کنیم.

6- معابد تاریخی تارکسین

Prehistoric Tarxien Temples, Island of Malta

معابد تارکسین به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. این معابد بزرگترین مکان ماقبل تاریخی دینی در مالتا به شمار می رود. این مکان شامل چهار سازه است. این معابد در سال 1914 میلادی از زیر خاک بیرون آورده شده و شامل منطقه ای به مساحت 5400 متر مربع است که دستاوردهای هنری فرهنگ اسرارآمیز ماقبل تاریخی مالتا بین 3500 تا 2500 سال پیش از میلاد مسیح را به نمایش می گذارد. مجسمه های سنگی کشف شده در این مکان به وسیله نمونه های بازسازی شده آن ها به نمایش در آمده اند. نسخه های اصلی در موزه باستان شناسی در والتا نگهداری می شوند.

دیوارهای سنگی این چهار معبد کنار هم قرار گرفته، با الگوهای پیچیده مارپیچی و پیکرهای حیوانات تزئین شده اند. معبد جنوبی شامل بزرگترین مجموعه هنری شامل نقش برجسته هایی از بزها، خوک ها، گاوها و قوچ است. معابد تاریخی تارکسین در فاصله اندکی از سرداب حل سفلینی واقع شده است.

7- تالاب آبی، جزیره کومینو

Blue Lagoon, Island of Comino: Natures Perfect Swimming Pool

تالاب آبی، یک صحنه بسیار خاطره انگیز از آب های فیروزه ای رنگ در کنار ساحلی با شن های سفید را رقم زده است. این تالاب گسترده، به دلیل دمای معتدل آب آن، یک استخر شنای بزرگ به شمار می رود. هیچ موجی در این آب ها وجود ندارد و آب های کم عمق آن، برای بچه ها بسیار مناسب است. این تالاب بزرگ از لحاظ طولی با چندین استخر شنای المپیک برابری می نماید. شناگران ماهر می توانند به خور و ساحل کوچک آن طرف بروند.

تالاب دارای ساحل کوچکی است که با چترها و جایگاه ها پر شده است. گردشگران و مسافران می توانند در این ساحل به حمام آفتاب مشغول شوند. از ماه می تا اکتبر، گردشگران و مسافران می توانند در تنها هتل این جزیره یعنی هتل کومینو اقامت نمایند. در این زمان، گردشگران کمتری حضور دارند و شما می توانید از یک تعطیلات آرامش بخش لذت ببرید.

8- غار آبی، جزیره مالتا

The Blue Grotto, Island of Malta

در اطراف غار آبی، چشم انداز ها ساحلی بسیار خارق العاده ای قرار گرفته است و در بالای آن، یک جاده ساحلی مدیترانه قرار گرفته است واقعا تماشایی است. غار آبی، یک مکان طبیعی تماشایی به شمار می رود. آب های دریای مدیترانه در نور آفتاب می درخشند که در تضاد خاصی با پرتگاه و غار قرار دارند. این چشم انداز واقعا محسورنماینده و تماشایی است. بنابر افسانه های محلی، غار آبی محل زندگی پری های دریایی بوده است که با جذابیت خودشان، دریانوردان را اسیر می کردند.

گردشگران و مسافران می توانند برای لذت بردن از این چشم انداز ها از تورهای مختلفی استفاده نمایند. زمانی که اوضاع دریا آرام است، قایق های زیادی در این اطراف هستند. در این تورها، در سفری بیست دقیقه ای، گردشگران شاهد شش غار ساحل خواهند بود که یکی از آن ها غار آبی است. غار آبی، دارای ارتفاعی حدود سی متر است که در درون آن، استخری از آب های لاجوردی واقع شده است. برترین زمان برای سفر به این مکان، در اوایل روز است که خورشید باعث درخشندگی آب ها می گردد. غار آبی بعلاوه یک مکان بسیار خوبی برای غواصی به شمار می رود و دلیل آن، طبیعت زیر دریایی آن است.

9- صخره های دینگلی

Breathtaking Views at Dingli Cliffs, Island of Malta

کسانی که از چشم انداز ها ساحلی خارق العاده لذت می برند، باید به سفری به صخره های دینگلی بروند. این صخره ها در فاصله اندکی از غار آبی قرار دارند. جذابیت و در عین حال، نقطه ضعف این مکان گردشگری، دور بودن آن است. صخره های دینگلی در ارتفاع دویست و پنجاه متری از سطح دریای مدیترانه قرار گرفته اند. دامنه های شیبدار این صخره ها، زمین های حاصلخیزی هستند که به وسیله کشاورزان مورد استفاده قرار گرفته اند. نقطه برجسته صخره های دینگلی، چشم اندازی است که از آنجا می توان نگاهی گسترده به افق خیره نماینده دریا داشت. علاوه بر یک جهت کوهنوردی کوتاه، چیز دیگری جز یک کلیسای کوچک در این مکان وجود ندارد. این مکان روی عموم بسته است.

10- ساحل خلیج گلدن

Golden Bay Beach, Island of Malta

خلیج گلدن در شمال غربی مالتا قرار گرفته است و یکی از زیباترین سواحل این جزیره را دارا است. این خلیج دارای سواحلی شنی است که بین صخره های شیب دار و خط ساحلی کوهستانی قرار گرفته است. این سال تماشایی و به خوبی نگهداری شده، در کنار یک هتل پنج ستاره مجلل قرار گرفته است که به نام ردیسون بلو است. این هتل دارای چهار رستوران، یک استخر شنا و مرکز ورزشی است.

به راحتی می توان به خلیج گلدن دسترسی داشت. بر خلاف دیگر سواحلی که در کشور مالتا وجود دارند، ساحل خلیج گلدن از ترافیک خیابانی بسیار دور است و همین، آن را به یک مکان ایده آل برای دوری از خیابان های شلوغ و گذراندن اوقات فراغت تبدیل می نماید. خط ساحلی در این خلیج بسیار پهن است و همراه با شن های طلایی رنگ زیبا و نرمی است. آب های آرام و تمیز این خلیج مناسب شنا هستند. بسیاری از افراد نیز در این سواحل مشغول گرفتن حمام آفتاب می شوند. علاوه بر این، در این ساحل امکانات رفاهی مختلفی وجود دارند که تمیز هستند و گردشگران و مسافران می توانند از آن بهره ببرند. کافه و رستوران هایی در اینجا وجود دارند که می توان از آنجا به تماشای چشم انداز ها نشست.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 80017

به "برترین جاذبه های گردشگری کشور مالتا ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های گردشگری کشور مالتا ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید