بهترین فست فودهای تهران را در این مکان ها جستجو کنید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فست فود از جمله غذاهایی است که به جرات می توان گفت در همه جای دنیا مورد استقبال و توجه عموم مردم هر کشوری قرار گرفته است. فست فود معمولا شامل یک ساندویچ فوری در کنار یک نوشیدنی گازدار و همچنین مقداری سیب زمینی سرخ شده است که در کسری از زمان تهیه شده و آماده نوش جان کردن از سوی شما است. قیمت غذاهای فست فود معمولا از غذاهای رستورانی کمتر است و البته به هر غذایی که سریع آماده و پخته گردد نیز نمی توان عنوان فست فود را اطلاق کرد؛ مثلا به هر غذای خانگی که در مدت زمانی کوتاه تهیه و آماده خوردن گردد، نباید فست فود گفت! با اینکه بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه از مضرات این نوع از خوراکی های لذیذ همواره سخن گفته اند، صنعت فست فود در دنیا فعلی ما از رونق بسیار چشمگیری برخوردار است. بی تردید در بین تمام کشورهای دنیا، فست فودهای زنجیره ای کِی اِف سی و مَک دونالد دارای نام و آوازه بسیار زیادی هستند و به نوعی تداعی گر معنا و مفهوم غذاهای فست فودی در کل دنیا بحساب می آیند. البته در داخل کشور عزیزمان ایران نیز شما می توانید با فست فودهای زنجیره ای مختلفی روبرو شوید که در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران، ما به معرفی معروف ترین فست فودهای تهران خواهیم پرداخت.

بهترین فست فودهای تهران را در این مکان ها جستجو کنید

خبرنگاران های عزیز توجه داشته باشید که عموما برای تاسیس یک ساندویچ فروشی و یا یک فست فودی در هر شهری از کشورمان به ویژه کلانشهر تهران، نیازی به داشتن فضایی خیلی بزرگ با امکاناتی بسیار عالی نیست و می توان در مدت زمان کوتاهی جهت افتتاح یک فست فود کاملا بهداشتی و باکیفیت اقدام نمود. همچنین بد نیست بدانید با توجه به القاء مفاهیم نه چندان مناسبی در مورد غذاهای فست فودی به عموم مخاطبان این دسته از غذاهای فوری جهان، صاحبان بهترین فست فودهای تهران و ایران طی چند ساله گذشته تمام کوشش خود را به کار بسته اند تا بتوانند با جایگذاری عبارتی مناسب تحت عنوان رستوران های خدمات فوری به جای کلمه فست فود که تنها سبب ایجاد بار منفی در ذهن مشتریان و هواداران این نوع از غذاهای حاضری در جهان می گردد، قدری از ضرر و زیان های نهفته شده در این نوع غذاهای فوق العاده خوشمزه را حداقل در ظاهر بکاهند. اکنون توجه شما را به بخش مختصری از تاریخچه ایجاد غذاهای فست فودی از گذشته های بسیار دور جلب می نماییم.

پیشینه تاریخی مربوط به پیدایش غذاهای فست فودی

پیش از آن که سری به بهترین فست فودهای تهران با توجه به شهرت و محبوبیت و همچنین مشتری مداری آنان بزنیم، بد نیست بدانید که این نوع از غذاهای حاضری فوق العاده پرطرفدار در تمام جهان، از تاریخچه بسیار جالبی برخوردار هستند مثلا در گذشته های بسیار دور شما می توانستید در بخش غربی قاره آفریقا با مغازه هایی روبرو شوید که در کسری از زمان و با تهیه کردن کباب هایی چوبی به اسم بروشت به هنگام مراجعه مشتریان، بلافاصله آنان را بر روی آتش قرار داده و آماده سرو می کردند. یا مثلا در هند همواره از قدیم الایام اغذیه فروشی های فوری وجود داشته و در کشورهای شرقی آسیایی نیز تا دلتان بخواهد مغازه هایی بوده اند که به طبخ و فروش انواع رشته های فرهنگی در کنار سایر خوراکی های جانبی در کنار آن مشغول بوده اند. در خاورمیانه نیز همواره این فلافل بوده است که نقش بسیار مهمی در پیشرفت صنعت فست فود در این نقطه از قاره کهن، یعنی آسیا داشته است. البته اگر حقیقتش را بخواهید شروع توجه به این چنین غذاهای حاضری و فوری نیز مربوط به بزرگترین سلطنت جهانی یعنی حکومت خاندان هخامنشیان است که داستان آن بسیار مفصل و شنیدنی است!

با تمام این ها، شکل جدید غذاهای فست فود درست در تاریخ 7 ژوئیهِ سال 1912 میلادی و با تاسیس یک رستوران آمریکایی در ایالت نیویورک بوجود آمد. اتومات نام رستورانی بود که همگی ما باید برای توسعه و گستردگی غذاهای فست فودی حال حاضری که در اقصی نقاط جهان به سرعت تهیه و آماده می شوند، از آن تشکر کنیم. رستوران اتومات در واقع نخستین مکان فروشِ مدرن غذاهای این چنینی در ایالات متحده آمریکا بحساب می آید. در این رستوران غذاها از قبل آماده و به محض دریافت سفارش از سوی مشتریان، وارد دستگاه های شیشه ای می شدند تا به خوبی گرم شوند تا مشتریان رستوران اتومات غذایی داغ را نوش جان کنند. مردم نیویورک و حتی دیگر ایالت های آمریکایی نیز برای خرید این نوع از غذاهای حاضری بایستی خرید خود را به وسیله دستگاه های سکه ای انجام می دادند که شاید در آن روزگاران، این نوع از سبک فروش غذاها مدرن تلقی می شد. به هر حال رستوان اتومات که از شکل و شمایل زیبایی همچون یک کافه تریا نیز برخوردار بود، در حدود 20 سال بدون رقابت در جهانی فست فودهای خوشمزه قدم برداشت و توانست شعبه های مختلفی از خود را نیز در سراسر خاک ایالت متحده تاسیس و افتتاح نماید و بالای درب ورودی هر یک از شعبه های خود نیز عبارت: ما کار مادران را کم نموده ایم را حک کرد.

بعد از تمام شدن جذابیت غذاهای فوریِ رستوران اتومات، غول دیگری در کشور آمریکا ظهور پیدا کرد و توانست خیلی زود از توجه و ذائقه تمایل یافته مردم این کشور به غذاهای فست فود، استفاده نموده و گام بلندتری را در صنعت غذاهای فست فودی نه تنها در آمریکا بلکه در کل جهان بردارد. قلعه سفید یا همان وایت کسل نام مجموعه ای بود که خیلی زود بعد از افول رستوران اتومات بر روی کار آمد و توانست با یک حساب کتاب دقیق، برگرهای گوشتی خود را تنها با 5 سنت به مشتریانش عرضه کند و حسابی بازار را در دست خود بگیرد. البته در کنار کیفیت برگرها و همبرگرهای وایت کسل، نوآوری آنان در ایجاد یک آشپزخانه آن هم درست در مقابل چشمان مشتریان برای اینکه ببینند غذای مورد علاقه شان به چه شکل و صورتی آماده می گردد، از دیگر دلایلی بود که سبب شد به اصطلاح کار این مجموعه فست فودی بسیار گُل کند.

اما با گذشت زمان، نوبت به شروع باشکوه غول صنعت فست فود جهان، یعنی مک دونالد در سال 1940 میلادی رسید. مک دونالد آنقدر در زمینه تهیه و ارائه انواع غذاهای فست فودی پیشرفت نموده و هنوز هم در حال پیشرفت است که محال ممکن است حالا حالا بخواهد جایگاه نخست خود در میان فست فودهای زنجیره ای جهان به مجموعه دیگری واگذار نماید! به هر حال، آنچه مسلم است پیدایش فست فودهای جدید و افزایش تعداد کمی از آنان در اقصی نقاط جهان و به ویژه کلان شهرهای جهان نظیر پایتخت کشور خودمان است که ما را مجبور به پرداختن به تعدادی از بهترین فست فودهای تهران نموده است.

ساندویچ کباب شمرون

اگر فکر کردید همواره این کشورهای آمریکایی و یا اروپایی بودند که سبب رشد و ترقی در صنعت غذاهای فست فودی شده اند، سخت در اشتباه هستید چرا که ما نیز در کشور خود دارای مجموعه های متعددی هستیم که توانسته اند در تهیه و ارائه این قبیل غذاهای حاضری بسیار خلاق و با مهارت ظاهر شوند. شمرون نام یکی از معروف ترین فست فودهای تهران است که البته قبل از پیچیدن ساندویچ های مشهور خود، بایستی آن را یک رستوران معتبر و فوق العاده با کیفیت با توجه به پخت دوست داشتنی کباب های اصیلِ ایرانی اش بدانیم.

در حقیقت همین کباب های خوشمزه رستوران شمرون و کیفیت عجیب و غریب آن ها باعث شد تا مدیران این رستوران مشهور تهرانی به فکر فوق العاده جذاب و خلاقانه سرو کباب های خود به عنوان یک ساندویج خوشمزه برسند و نخستین ساندویچ های کبابی پایتخت را ایجاد کنند. ساندویچ کبابی شمرون از همان ابتدا با استقبال شایسته ای از سوی عموم پایتخت نشینان کشورمان همراه شدند و توانست یک ساندویچ 100٪ ایرانی و اصیل را که از تناسب فراوانی با فرهنگ غذایی کشورمان نیز برخوردار است، تهیه و به مشتریانش ارائه دهد.

نشانی ساندویچ کباب شمرون در تهران: تهران - بلوار اندرزگو - شماره 98

شماره تماس با این مکان از بهترین فست فودهای تهران: 22209992-021 - 22238637-021

آشپزخانه برادران

آشپزخانه برادران یکی دیگر از معروف ترین فست فودهای تهران است که البته در مقایسه با دیگر مجموعه های فعالِ شهر تهران در این زمینه از غذاهای فوری و حاضری دارای تفاوت های بسیاری نیز است. در آشپزخانه برادران همه جور غذای فست فودی وجود دارد که با تازه ترین متریال غذایی تهیه و سرو می گردد. محبوب ترین غذاهای موجود در منوی این آشپزخانه تهرانی، املت های متنوع و مختلف برادران است که برخلاق تصور کلی ما از املت، خیلی کم در آن از گوجه و یا رب گوجه فرنگی استفاده می گردد و بیشتر در آن از انواع و اقسام سوسیس ها، ژامبون ها و همچنین تخم مرغ استفاده می گردد و در نهایت نیز با نان بربری تازه و مقداری آبمیوه کاملا طبیعی که در لحظه برایتان مهیا می گردد، مقابل شما جهت نوش جان کردن قرار می گیرد.

بد نیست بدانید تقریبا تمام خوراک های لذیذ و منحصر به فرد آشپزخانه برادران با نان بربری سرو می گردد. به جز املت ها و خوراک ها، لقمه ها و سالادهای بی نظیری نیز در این مجموعه تهیه می گردد که قطعا تنها با یک بار چشیدن آن ها از جمله مشتریان پروپاقرص آشپزخانه برادران خواهید شد. از قلم نیافتد که در این مکان از میز و جایگاه های تماما چوبی استفاده شده است که سبب القاء بهتری از طبیعی بودن همه چیز از غذا گرفته تا دیزاین کلی آن به شما عزیزان می گردد.

نشانی آشپزخانه برادران در تهران: تهران - ضلع شمالی میدان شیخ بهایی - به سوی خیابان ونک - ابتدای خیابان سئول جنوبی - جنب کوچه نسترن - شماره 9

شماره تماس با این مکان از بهترین فست فودهای تهران: 88044202-021 - 88044203-021

ساندویچی یگانه

اگر دلتان پر کشیده برای مزه کردن یک ساندویچ قدیمی از یک ساندویچ فروشی نوستالوژیکی حتما در اولین فرصت سری به محله آپادانای شهر تهران بزنید و خود را میهمان یکی از ساندویچ های لذیذ با مزه هایی جادویی از سوی ساندویچی یگانه کنید. ساندویچی یگانه یکی از معدود ساندویچی ها و فست فودهای شهر تهران است که توانسته در خلال تمامی این سال ها، سبک و سیاق خود را هم در ظاهر و هم در باطن (در کیفیت غذاهایش) حفظ کند و همچنان نیز در این کلانشهر کشورمان از مشتریان پرشماری برخوردار باشد. در این مجموعه همه نوع ساندویچ و برگر از جمله: ساندویچ مغز، ژامبون گوشت، ژامبون مرغ، سوسیس، بیکن و غیره یافت می گردد و خیلی دور از انتظار است که این ساندویچی با اصالت نتواند از پس سلیقه و ذائقه شما با غذاهای بی نهایت لذیذش برآید. ناگفته نماند که یکی دیگر از فاکتورهای اصیل بودن غذاهای این مکان، استفاده از نان بولکی، پیاز، جعفر تازه و همچنین خیار شور در لقمه های این ساندویچ فروشی است که بی شک آن را به یکی از معروف ترین فست فودهای تهران تبدیل نموده است.

نشانی ساندویچی یگانه: تهران - سهروردی شمالی - خیابان خرمشهر - خیابان نیلوفر (عشقیار) - شماره 61

شماره تماس با این مکان از بهترین فست فودهای تهران: 88768505-021

ساندویچ فروشی هایدا

نه تنها در شهر تهران بلکه در کل ایران نیز ساندویچی هایدا به معنای خوردن یک ساندویچ سرد با تازه ترین ژامبون های گوشتی و همچنین سایر مخلفات دیگر همچون: خیار شور، گوجه و کاهو و کلی سُس تلقی می گردد. بی تردید نام هایدا را باید در هر مقاله و مطلبی که در مورد بهترین های فست فودی کشورمان تهیه می گردد، قرار داد. هایدا یکی از مهمترین فست فودهای همواره فعال و همواره به دنبال ترقی در شهرهای مختلف کشورمان بوده است و از شعبات متعددی نیز در سراسر ایران برخوردار است. تفاوت عجیب و دوست داشتنی ساندویچ فروشی هایدا با دیگر فست فودهای فعال در شهر تهران، تمرکز غذایی این مجموعه بر روی تهیه و ارائه انواع مختلفی از ساندویچ های سرد است که قطعا باعث راحتی هر چه بیشتر شما در زندگی و خصوصا در روزهایی می گردد که توان رساندن خود به خانه تان را ندارید تا با غذای همواره خوشمزه و محبوب مادرتان، خود را سیر کنید.

این جا است که ساندویچ هایدا با شعبات گوناگون خود بویژه در شهر تهران به یاری شما می آید تا بتوانید ظرف مدت زمانی واقعا ناچیز به داخل مغازه رفته، ساندویچ مورد علاقه تان را از منو انتخاب نموده و آن را نوش جان نمایید. تهرانگردهای عزیز و علاقه مندان به غذاهای فست فودی توجه داشته باشید که با توجه به ازدیاد شعبه های این ساندویچ فروشی در سراسر کشورمان، حتما به اصل بودن شعبه ای از هایدا که قصد خرید از آن را نموده اید، دقت نمایید.

نشانی و شماره تماس با ساندویچ فروشی هایدا (شعبه شهرک غرب): تهران - شهرک غرب - بلوار دادمان - تقاطع فلامک | 88096868-021

نشانی و شماره تماس با ساندویچ فروشی هایدا (شعبه سعادت آباد): تهران - سعادت آباد - ضلع شمالی میدان کاج | 22062894-021

نشانی و شماره تماس با ساندویچ فروشی هایدا (شعبه قلهک): تهران - خیابان شریعتی - مقابل خیابان یخچال | 22264614-021

نشانی و شماره تماس با ساندویچ فروشی هایدا (شعبه انقلاب): تهران - میدان انقلاب - ابتدای خیابان آزادی | 66568957-021

ساندویچی آرزو

آرزو نام یکی از خوشمزه ترین و در عین حال معروف ترین فست فودهای تهران است که سالیان زیادی است در این شهر و در خیابان قائم مقام قرار گرفته است. هات داگ های این ساندویچ فروشی در سراسر شهر تهران محبوب و فوق العاده زبانزد هستد و بی اغراق مثل و مانند آن ها را نمی توان به راحتی در پایتخت جستجو کرد. چیزی که حتما ضروری است در مورد ساندویچی آرزو بدانید این است که مجموعه غذاخوری آرزو هیچوقت کیفیت و طعم فوق العاده غذاهای خود را فدای نوسانات بازار مواد غذایی و سایر اتفاقاتی که همواره باعث دردسر رستوران داران و صاحبان فست فودها می گردد، ننموده و نخواهد کرد!

قطب هات داگ تهران از ساندویچ های بی نظیر دیگری نیز برخوردار است که از جمله آن ها می توان به ژامبون های آن اشاره کرد. صاحبان ساندویچی آرزو ارمنی هستند و کاملا از اخلاق مشتری مداری خاصی نیز برخوردارند و قطعا یکبار معاشرت شما با آنان تا مدت ها از یادتان نخواهد رفت چه برسد به طعم و مزه عجیب و فوق العاده عالی ساندویچ های این مکان! از دیگر مورادی که امروزه گریبانگیر تعداد بیشماری از ساندویچ فروشی های کشورمان شده است، وجود نان بیشتر با محتویاتی بسیار کم است که البته این مورد هنوز به ساندویچی آرزو سرایت ننموده است و می توان در این مجموعه با لقمه هایی روبرو شد که آشپزان ارمنی با دست و دلی باز آن ها را پیچانده و حسابی از سُس مخصوص آرزو نیز بر روی آن ها ریخته اند.

نشانی ساندویچی آرزو در تهران: تهران - خیابان قائم مقام فراهانی - خیابان مشاهیر - تقاطع غفاری - شماره 38

شماره تماس با این مکان از بهترین فست فودهای تهران: 88826717-021

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12662

به "بهترین فست فودهای تهران را در این مکان ها جستجو کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فست فودهای تهران را در این مکان ها جستجو کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید