به چین ارزان سفر کنید!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با این 5 روش سفر ارزانی به چین داشته باشید

چین مقصد فوق العاده ای برای هر دو دسته توریست با تجربه و بی تجربه و افرادی است که به سفرهای ارزان علاقه خاصی دارند! این کشور، در کنار مکان های تاریخی و آثار فرهنگی ای که دارد، چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی از کوه، جنگل و مزارع دارد و در نتیجه طبیعی است که تعداد گردشگران آن هر ساله در حال افزایش است. این کشور روز به روز در حال پیشرفت و مردم آن دقیقه به دقیقه در حال پولدارتر شدن هستند بنابراین هزینه ها هم روز به روز در حال افزایش است. با این حال، چین هنوز به نسبت کشورهای دیگر، یک مقصد گردشگری ارزان است اما این هم می تواند خیلی زود تغییر کند. با دنبال کردن این روش ها می توانید سفری ارزان به این کشور داشته باشید، با خبرنگاران همراه باشید:

به چین ارزان سفر کنید!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

1- در حین سفر کمی تدریس کنید!

از آنجاییکه اقتصاد چین بسیار قدرتمند شده و با سرعت نفس گیری در حال پیشرفت است، تقاضای بالایی برای معلم های انگلیسی در این کشور وجود دارد. فرقی ندارد که بومی انگلیس باشید یا نه، تقریبا در هر جایی از این کشور می توانید شغل تدریس را داشته باشید. مدرسه، حتی هزینه رفت و آمد، غذا و اقامت شما را هم می دهد و به علاوه این، حقوق درخوری هم به شما داده می گردد. بنابراین در حین اقامت هم می توانید کمی پول اضافه درآورید و هم به سفرتان ادامه دهید! کافی است استانی که دوست دارید در آن تدریس کنید را انتخاب کنید و همزمان در چین به گشت و گذار بپردازید!

2- کمی چینی یاد بگیرید

همینکه آغاز کنید و چند کلمه ساده چینی صحبت کنید، سریع می بینید که مردم چقدر متفاوت تر از قبل با شما رفتار می نمایند. هیچ چیز برای چینی ها بهتر از این نیست که ببینند یک فرد خارجی به زبان آنها صحبت می نماید؛ آنها حتی پیشنهاد می دهند تا شبی در خانه شان بمانید، ناهار یا شام شما را به بیرون دعوت می نمایند و بالاخره اینکه… هزینه همه چیز را خودشان پرداخت می نمایند!

3- از استانهای های کوچک دیدن کنید، مکان های توریستی را نگردید!

به استثنای برخی از شهرهای بزرگ و توریستی، این امکان وجود دارد که مردم این کشور به شما هدیه بدهند آن هم بدون دریافت پول. اگر در سفر به چین ازاستان هایی مثل هونان دیدن کنید، از اینکه مجبور نیستید هزینه زیادی کنید مطمئنا خرسند می شوید چون برای چینی ها افتخار بزرگی است که بتوانند به افراد خارجی هدیه ای یادگاری بدهند.

4- برای رفت و آمد از قطار بهره ببرید

در این کشور، استفاده از قطار، ارزان ترین راه رفت و آمد است که برای سوار شدن به قطارها، چند نوع بلیط وجود دارد. بلیط ایستاده، بلیط جای سخت، بلیط جای نرم و راحت و بلیطی که می توانید با آن در قطار بخوابید! بلیط سرپایی آنقدر ارزان است که تقریبا می توان گفت اصلا هزینه ای ندارد اما سخت ترین روش است. اگرچه اگر یک بلیط سرپایی خریداری کنید، چینی ها هیچ وقت به شما اجازه نمی دهند تا بایستید چون به محض دیدن یک خارجی، جای خودشان را به او می دهند، البته قطارها معمولا شلوغ و پر سرو صدا هستند. اگر در حین سفر با قطار دیدید که کسی سیگار می کشد، صورتش را می شورد و دندانهایش را مسواک می زند، زیاد تعجب نکنید چون در قطارهای چین عادی است! اگر بتوانید اینها را تحمل کنید تقریبا می توان گفت اصلا لازم نیست پولی برای عبور و مرور در چین بپردازید.

5- غذای محلی بخورید

اگر بخواهم خلاصه بگویم، چین می تواند کشور گران و یا ارزانی باشد و این بستگی به شما دارد! انتخاب های زیادی برای سفر با بودجه کم وجود دارد. کافی است تا به جای امتحان رستوران های گران، از رستورانهای محلی بهره ببرید، کمی تدریس کنید و با قطار سفر کنید تا چین را با پولی بیشتر از آنچه با آن سفر نموده بودید، ترک کنید!

منبع: theplanetd.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13025

به "به چین ارزان سفر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چین ارزان سفر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید