بیوگرافی مجید اخشابی و علت مجرد ماندن وی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مجید اخشابی 27 دی 1351 در شهر تهران به دنیا آمد، وی خواننده پاپ ایرانی است و ساز تخصصی وی سنتور است. مجید اخشابی هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است و با مادرش زندگی میکند و پدرش در سال 1381 فوت کرد. اون مهندس عمران است و اکنون در حال تحصیل در رشتهٔ پژوهش هنر دانشگاه هنر در مقطع دکترا هست.

بیوگرافی مجید اخشابی و علت مجرد ماندن وی

بیوگرافی مجید اخشابی

مجید اخشابی در 27 دی 1351 در بیمارستان بهار، شهر تهران به دنیا آمد. وی تا سن شش سالگی در تهران زندگی می کرد و دوران پیش دبستانی را در شهر تهران به انتها رساند و در هفت سالگی به علت انتقال محل کار پدرش به همراه خانواده به شهر پدری اش تنکابن رفت و تحصیلات ابتدایی خود را شروع کرد.

شروع فعالیت و علاقه به موسیقی

او در سن 8 سالگی با ساختن یک کاردستی که سنتور شباهت داشت شروع به نواختن کرد و عاشق این ساز شد و راستا زندگی اش به سمت موسیقی جهت پیدا کرد.

مجید اخشابی استعداد زیادی داشت و همین او را قادر ساخت تا بدون استاد و مربی، کار نواختن را شروع کرد و توانست در روزهای اول از عهدهٔ کوک کردن سنتور برآید، کاری که هنرجویان پس از چندین سال، باراهنمایی استاد، آن هم به زحمت می توانند آن را یاد بگیرند و انجام دهند؛ و پدر و مادرش ترغیب شدند تا برای او سازی را تهیه کنند.

بدین ترتیب او بدون داشتن استاد نواختن را دنبال کرد و بامطالعهٔ کتاب های موسیقی با خط نت آشنا شد و در این راه گاهی از یکی از بستگانش به نام ابوالقاسم تفنگ ساز و محمدابراهیم حکیم لعلی کمک می گرفت.

در مدت کوتاهی پس از اجرای سنتور نوازی در صبحگاه مدرسه و برنامه های پرورشی، متقاضیان زیادی برای فراگیری این ساز علاقه مندی نشان دادند و او را مجبور کردند در کسوت یک معلم نیز نقش آفرینی کند.

بعد از مدتی از طرف اداره ارشاد تنکابن و کانون پرورش فکری برای تشکیل کلاس موسیقی از وی دعوت به کار شد و تا سال 1370 این همکاری ادامه داشت. در همان سال های اولیه با تشکیل گروه های سرود و بعدها گروه های موسیقی سنتی به اجرای برنامه در سطح شهرستان، شهر و اندک اندک استان و حتی استان های هم جوار پرداخت و در منطقه به عنوان نوازنده ای چیره دست شهرت یافت.

تحصیل در رشته مهندسی عمران

وی در سال 1370 در رشتهٔ مهندسی عمران، دانشگاه چالوس مشغول به تحصیل شد و در دوران دانشجویی بیشتر به تهران رفت وآمد داشت و درر گروه های هنری شرکت می کرد و درنهایت یک گروه ارکستر تشکیل داد و آهنگ هایی که ساخته بود را در استودیو ضبط کرد. همچنین وی هم اکنون در حال تحصیل در رشتهٔ پژوهش هنر دانشگاه هنر در مقطع دکترا هست.

علاقه به سنتور

مجید اخشابی علاقهٔ شدیدی به سنتور دارد و ساز همیشگی و تخصصی اش سنتور است که در کنار آن با سازهایی از قبیل سه تار، تنبک، پیانو، دیوان و گیتار نیز آشنایی کامل دارد. او در آهنگسازی دل بستهٔ نواها و الحان موسیقی شرق بخصوص موسیقی ایران است بطوریکه همیشه در ساخته هایش اصالت ایرانی قابل تشخیص است.

مجید اخشابی در آغوش پدرش

ازدواج و همسر مجید اخشابی

وی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است و با مادرش زندگی می کند و پدرش در سال 1381 فوت شد، او می گوید: فعلاً ازدواج نخواهم کرد به دلیل اینکه دنیای موسیقی با دنیای هنر بسیار متفاوت است و بدون شک با ازدواج با دنیای هنر فاصله خواهم گرفت.

مجید اخشابی در آغوش مادرش

فعالیت های مجید اخشابی

  • عضویت در شوراهای مرکز موسیقی سازمان صداوسیما بین سال های 1376 تا 1386
  • عضویت در شورای تولید شرکت سروش
  • رهبر ارکستر ملی سازمان صداوسیما و اجراهای متعدد ازجمله آهنگسازی و اجرا در دومین و سومین جشنوارهٔ سیما (اجرای خوانندگی با ارکستر سمفونیک در دومین همایش چهره های ماندگار)
  • عضویت در شوراهای موسیقی رادیو، شبکه جوان
  • تحصیل در مقطع کارشناسی موسیقی در دانشکدهٔ هنر و معماری سال های 1378 تا 1384
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکدهٔ هنر سراسری از سال 1385 تا 1388
  • ارائه سه آلبوم گمگشته (1381)، همراز (1383) و پریزاد (1384) با صدا و آهنگسازی بیشتر قطعات توسط شخص وی.
  • از فعالیت های جنبی او می توان به تأسیس استودیو مهر آوا با امکانات ضبط دیجیتال در حوزهٔ تخصصی موسیقی اشاره نمود که از سال 1383 به بعد تمامی آثار او و بسکمک از هنرمندان دیگر در این استودیو ضبط شده اند.
  • همچنین در راستای آموزش نیز با تأسیس آموزشگاه موسیقی همراز تلاش در پرورش استعدادهایی جوان و نوخاسته (درست مثل گذشته خودش درزمانی که هیچ آموزشگاهی وجود نداشت) دارد که خوشبختانه از سال 1387 تا به امروز توانسته است شاگردان زیادی را در این واحد آموزشی تحت تعلیم و تربیت قرار دهد.
  • تأسیس شرکت فرهنگی هنری مهرآواهنر و انتشار نشریه فرهنگی اجتماعی زیروبم در سمت مدیرمسئولی، صاحب امتیازی و سردبیری این نشریه، در مهرماه سال 1391 اشاره نمود.

آلبوم ها

  • گمگشته (1381)
  • همراز (1383)
  • پریزاد (1384)

اینستاگرام مجید اخشابی

در مطلب بالا بیوگرافی مجید اخشابی را خواندید، همچنین شما برای پیگیری فعالیت های هنری وزندگی روزانه وی می توانید به آدرس اینستاگرام وی مراجعه کنید.

[email protected]

مجله خبرنگاران

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: setare.com
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47763

به "بیوگرافی مجید اخشابی و علت مجرد ماندن وی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی مجید اخشابی و علت مجرد ماندن وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید