تجهیز واحد های نظامی روسیه در قطب شمال به اس-400

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روسیه اعلام نمود که میخواهد واحد های نظامی خود در شمالگان را به سامانه دفاع هوایی اس-400 مجهز کند.

تجهیز واحد های نظامی روسیه در قطب شمال به اس-400

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی روسیه خاطرنشان کرد که همه هنگ های ناوگان شمال این کشور طی چند سال آینده با سامانه دفاع هوایی اس-400 مجهز خواهد شد تا یک سپر دفاع موشکی در برابر تهدیدات دشمن ایجاد گردد.

به گزارش شبکه راشا تودی، الکساندر موئیسیف فرمانده ناوگان شمالی ارتش روسیه روز یک شنبه خاطرنشان کرد که نیرو های موشکی ضدهواپیمای روسیه و نیرو های فنی-رادیویی مجهزترین سامانه دفاع هوایی دور برد را به تدریج تحویل خواهند گرفت.

وی تاکید نمود که همه واحد های نظامی روسیه در منطقه قطب شمال طی سال های آینده با سامانه اس-400 مجهز خواهند شد تا بتوانند با ایجاد یک گنبد آهنین در برابر هواپیماها، موشک های کروز و بالستیک دشمن ایستادگی نمایند.

راشا تودی اضافه کرد: روسیه طی سال های اخیر حضور نظامی خود را در شمالگان افزایش داده است و پایگاه های هوایی خود در این منطقه را تعمیر و بازسازی نموده است. مسکو اعلام نموده است که این اقدامات در برابر افزایش تحرکات غربی ها در این منطقه است که سرشار از منابع معدنی و از نظر جغرافیایی دارای اهمیت زیاد است.

این درحالیست که سازمان اطلاعات نظامی دانمارک اخیرا در گزارش سالانه خود درباره ارزیابی ریسک های شمالگان درباره رقابت نظامی میان روسیه، آمریکا و چین در این منطقه هشدار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18715

به "تجهیز واحد های نظامی روسیه در قطب شمال به اس-400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز واحد های نظامی روسیه در قطب شمال به اس-400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید