ترامپ از اتهام اول استیضاح تبرئه شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رای گیری در مورد بندهای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجلس سنای آمریکا آغاز شده است.

ترامپ از اتهام اول استیضاح تبرئه شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مجلس سنای آمریکا در حال رای گیری در خصوص استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست. پیش از شروع این رای گیری نمایندگان موافق و مخالف استیضاح در خصوص آن به سخنرانی پرداختند. چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا و میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا آخرین سخنرانان صحن علنی سنا پیش از رای گیری بودند.

در ابتدا در خصوص اتهام سوءاستفاده از قدرت در پفراینده اوکراین گیت رای گیری شد. در این رای گیری 52 نفر از سناتورها ترامپ را تبرئه کردند و تنها 48 نفر به گناهکار بودن او رای دادند. برای رای آوردن استیضاح، 67 سناتور باید ترامپ را گناهکار تشخیص می دادند.

مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ 18 دسامبر سال 2019 میلادی به استیضاح رئیس جمهور آمریکا در خصوص سوءاستفاده از قدرت و ایجاد مانع در اجرای عدالت (کارشکنی در کار کنگره در راستا تحقیقات استیضاح) رای داد. مجلس نمایندگان آمریکا دارای اکثریت دموکرات است. در پی این رای مجلس نمایندگان، استیضاح ترامپ برای برگزاری دادگاه استیضاح به مجلس سنای آمریکا ارجاع شد.

بر اساس مورد اول، رئیس جمهور آمریکا با سوءاستفاده از قدرت خود و تهدید به توقف یاری های آمریکا به اوکراین، خواستار آن شده که دولت اوکراین در خصوص شرکتی که فرزند جو بایدن، رقیب احتمالی او از حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری در هیات مدیره آن حضور دارد، تحقیق کند. قصد ترامپ از این اقدام، آسیب زدن به موقعیت بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 ارزیابی شده و این پفراینده به اوکراین گیت شهرت یافته است.

در خصوص دومین مورد استیضاحی ترامپ هم گفته شده که او در کار دستگاه های تحقیق نماینده در خصوص فوق ایجاداخلال نموده است.

ترامپ، پس از اندرو جانسون و بیل کلینتون، سومین رئیس جمهور آمریکاست که استیضاح می گردد. دو رئیس جمهور قبلی با استیضاح از قدرت برکنار نشده بودند.

سناتورهای دموکرات کوشش داشتند شهود بیشتری را به فرایند دادگاه سنا دعوت نمایند اما با رای روز یازدهم بهمن سنا، کوشش آنها ناکام ماند. یکی از این شهود، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید بود که با کتاب اخیر خود خشم دونالد ترامپ را برانگیخته است.

رئیس جمهور آمریکا از ابتدا فرایند استیضاح را امری حزبی توصیف نموده و گفته دموکرات ها از ابتدا هم نمی خواستند که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 را بپذیرند.

از ابتدا پیش بینی می شد که با توجه به اکثریت جمهوری خواستار در مجلس سنای آمریکا، استیضاح ترامپ در سنا پیروز نباشد. 53 کرسی از یکصد کرسی مجلس سنای آمریکا در اختیار اعضای حزب جمهوری خواه آمریکاست.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21500

به "ترامپ از اتهام اول استیضاح تبرئه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از اتهام اول استیضاح تبرئه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید