ترامپ جزئیات تحریم ها علیه ترکیه را گفت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه ای بیان کرد به زودی با صدور یک فرمان اجرایی تحریم های جدیدی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در شمال سوریه اعمال خواهد نمود.

ترامپ جزئیات تحریم ها علیه ترکیه را گفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه ای جزئیات تحریم های جدیدی که قرار است علیه ترکیه اعمال کند را خاطرنشان کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه تصریح نموده است: به زودی با انتشار یک فرمان اجرایی، مجوز اعمال تحریم هایی را علیه مقام های فعلی و سابق دولت ترکیه و اشخاصی که به اقدامات بی ثبات نماینده ترکیه در شمال سوریه یاری می نمایند، صادر خواهم کرد.

وی اضافه نمود: مشابهاً تعرفه های فولاد تا 50 درصد اضافه خواهند شد. ایالات متحده همچنین فوراً مذاکرات وزارت بازرگانی آمریکا با ترکیه بر سر یک توافق تجاری به ارزش 100 میلیارد دلار را متوقف خواهد نمود.

ترامپ تصریح نموده این فرمان اجرایی امکان اعمال تحریم هایی را به بهانه هایی مانند نقض حقوق بشر، ممانعت در آتش بس، جلوگیری از بازگشت آوارگان به کشورشان و یا تهدید صلح، ثبات و امنیت در سوریه فراهم خواهد نمود.

ترامپ در ادامه بیانیه خاطرنشان نموده است: این فرمان، همچنین مجوز اعمال طیف وسیعی از تبعات شامل تحریم های اقتصادی، مصادره اموال و جلوگیری از ورود به خاک ایالات متحده را فراهم می نماید.

رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه دولت ترکیه را به تهدید صلح، امنیت و ثبات منطقه و به خطر انداختن جان غیرنظامیان متهم نموده است.

علاوه بر تحریم های دولت آمریکا، کنگره این کشور هم در کوشش برای اعمال تحریم هایی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در شمال سوریه است.

لیندسی گراهام، قانونگذار جمهوری خواه سنای آمریکا روز دوشنبه از موافقت رئیس این مجلس با اعمال تحریم های فراحزبی علیه ترکیه اطلاع داد.

گراهام گفت با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صحبت نموده و او از اعمال تحریم های فراحزبی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در سوریه موافقت نموده است.

او در توئیتر نوشت: همین الان با پلوسی درباره اقدام کنگره در مورد هجوم ترکیه در سوریه صحبت کردم. رئیس مجلس با اعمال تحریم های فراحزبی بابت اقدام خشونت آمیز ترکیه در سوریه موافق است. او علاوه بر این معتقد است که باید از متحدان کرد خودمان حمایت کنیم و نگران ظهور مجدد داعش است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اما گفته که علی رغم فشارها قصد ندارد عملیات در شمال سوریه را متوقف کند.

او امروز، دوشنبه گفت: ترکیه به این سخنان گوش نمی دهد و هرگز دست از عملیات در شمال سوریه نخواهد کشید تا این منطقه را از تروریست ها به طور کامل پاکسازی کند و کاری که آغاز نموده را به سرانجام برساند.

کاخ سفید هفته گذشته بعد از گفت وگوی تلفنی ترامپ و رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب نشینی می نمایند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کرد در این مناطق تفسیر می نمایند.

ترکیه از هفته ها پیش اعلام نموده بود که میخواهد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک منطقه امن ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا نموده که میخواهد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

ترامپ در روزهای گذشته در واکنش به نقدها از راهبردش در سوریه و رها کردن نمودهای سوری عملیات ترکیه را بخشی از جنگ 200 ساله ترکیه با گروهی از نمودها توصیف نموده و گفته که قصد ندارد آمریکا را وارد آن کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15812

به "ترامپ جزئیات تحریم ها علیه ترکیه را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ جزئیات تحریم ها علیه ترکیه را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید