ترامپ: هیچ کس نماینده ما برای مذاکره با ایران نیست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اظهار داشت که آمریکا هیچ کشوری را نماینده خود در مذاکره با ایران نمی داند.

ترامپ: هیچ کس نماینده ما برای مذاکره با ایران نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه با انتشار پیغامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر تأکید کرد که آمریکا به هیچ کشوری اجازه نداده است که نماینده واشنگتن در مذاکره با ایران باشد.

دونالد ترامپ در این پیغام توئیتری با تکرار ادعاهای قبلی خود مبنی بر وخیم بودن اوضاع مالی ایران، گفت: آنها [ایران] ناامیدانه می خواهند با آمریکا مصاحبه نمایند اما سیگنال های متناقضی از طرف همه کسانی که نشان می دهند که نماینده ما هستند، از جمله امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، دریافت می نمایند.

ترامپ در توئیت دیگری اضافه کرد: من می دانم که امانوئل [ماکرون] و دیگران قصد خوبی دارند، اما هیچ کس به جز آمریکا نمی تواند از طرف آمریکا صحبت کند. ما به هیچ وجه، شکل یا شیوه ای به کسی اجازه نداده ایم که نماینده ما باشد.

رئیس جمهور آمریکا سعی دارد وانمود کند که سفر بعضی مقامات خارجی به تهران طی ماههای اخیر در راستای خواست آمریکا برای مذاکره با ایران نبوده است، اما اظهارات قبلی وی خلاف این را اثبات می نماید.

ترامپ پس از سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به تهران، در پیغامی توئیتری از وی تشکر و تمجید نموده بود. وی همچنین پس از اعلام آمادگی امانوئل ماکرون برای مصاحبه با رؤسای جمهور ایران، آمریکا و روسیه در راستای کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا در منطقه نیز از این اقدام استقبال نموده بود.

از طرفی دونالد ترامپ در حالی به شدت کوشش می نماید تا ایران را مشتاق مذاکره نشان دهد که مقامات ایران بارها قاطعانه مذاکره با آمریکا را رد نموده اند. در واقع در ماههای اخیر رئیس جمهور آمریکا خود را به آب و آتش زده است تا نظر ایران را برای مذاکره جلب کند و با پیروز جلوه دادن خود در عرصه سیاست خارجی، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات 2020 کسب کند.

حسین امیرعبداللهیان، مدیر کل امور بین الملل و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی، چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی درباره سیاست خارجی ترامپ گفت: تمامی سیاست ترامپ در کاخ سفید در قبال کشور هایی همچون ایران، چین، و... مبتنی بر تهدید، اعمال فشار و وادار کردن به مذاکره است. او می خواهد ایران را پای مذاکره بیاورد و هدفش نیز پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا است. ترامپ با اتخاذ سیاست هایی همچون تحریم در کوشش است که بتواند در انتخابات پیروز گردد.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت 97 تاکنون تحریم های مالی مختلفی را علیه ایران وضع نموده است تا به زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند.

آمریکا حدود سه ماه قبل با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه کوشش کرد تهدید جنگ را برای ایران واقعی جلوه دهد تا شاید از این طریق ایران را به پای میز مذاکره بکشاند، اما وقتی نشانه ای از عقب نشینی ایران ندید بار دیگر به تمنای مذاکره روی آورد و شماره ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده گردد.

مقامات ایران بارها تأکید نموده اند که سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران کشوری نیست که مذاکره تحت فشار ، آن هم با کشوری که به توافقات بین المللی پایبند نیست، را بپذیرد.

.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11178

به "ترامپ: هیچ کس نماینده ما برای مذاکره با ایران نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: هیچ کس نماینده ما برای مذاکره با ایران نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید