تست تشخیص نوع مو ، چگونه نوع مو را تشخیص دهیم؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تشخیص نوع مو برای مراقبت درست از مو و پوست سر، لازم است. در کل، انواع مو و پوست سر به چهار دسته چرب، خشک، معمولی و مختلط تقسیم می شوند. آیا می دانید موهای شما از کدام نوع است؟ اگر نمی دانید، با من همراه شوید.

تست تشخیص نوع مو ، چگونه نوع مو را تشخیص دهیم؟

شرایط پوست، مو و پوست سر تا حد زیادی به اندازه سبوم فراوریی بدن فرد بستگی دارد. سبوم، ماده ای روغنی و مومی شکل است که خاصیت مرطوب نمایندگی دارد. فراوری سبوم فرآیندی طبیعی است که باعث استحکام و درخشندگی ساقه مو می گردد.

راه های زیاد برای تشخیص نوع مو سر وجود دارد. در این مقاله به آنالیز این روش ها و تست تشخیص نوع مو می پردازیم. با من همراه شوید تا ببینیم چند نوع مو داریم و هر کدام چه مشخصه هایی دارند.

نکات کلیدی

  1. شرایط مو و پوست سر تا حد زیادی به اندازه سبوم فراوریی بدن بستگی دارد.
  2. محصولات مراقبت از مو، آب و هوا، سن و شرایط مختلف پوستی می توانند باعث خشکی پوست سر و مو شوند.
  3. افراد دارای موهای خشک احتیاجی به شستشوی هر روز موهای خود ندارند.
  4. موهای مختلط در قسمت ریشه و ساقه، خشک هستند، اما پوست سر، کاملا چرب است.

چگونه نوع مو را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص نوع مو، باید به موهای خود نگاه دقیق تری بیندازید. به گفته متخصصان، بیشتر افراد بر اساس دفعات شستشوی موها، متوجه می شوند که موهایشان چرب است یا نه.

موی چرب ممکن است هر دو روز یکبار احتیاج به شستن داشته باشد تا چرب به نظر نرسد. در حالی که موی معمولی را می توان هر سه روز شست بدون اینکه احساس چربی داشته باشید.

افرادی که پوست سرشان خشک است می توانند یک بار در هفته موهای خود را بشویند، بدون اینکه چربی روی موهایشان احساس نمایند. یادتان باشد موهای ضخیم تر، چربی را جذب می نمایند و پوست سر کمتر چرب می گردد.

راه های تشخیص نوع مو

برای شناخت انواع مو باید مشخصات و ویژگی های هر نوع مو را بدانیم. در ادامه درباره مشخصه های انواع مو بیشتر صحبت می کنیم. یادتان باشد سلامت پوست سر ارتباطی مستقیم با سلامت موهای شما دارد.

  1. ویژگی های موی خشک

تارهای موی خشک، شنمایندگی بالایی دارند. احتمال شوره زدن و موخوره در موهای خشک بیشتر است. علاوه بر این افرادی که این نوع مو را دارند با مشکل ریزش مو روبرو هستند.

موهای خشک، شفافیت و درخشندگی زیادی ندارند و حین شانه زدن، گره می خورند. موهای خشک به مراقبت های خاصی احتیاج دارند و در صورت عدم توجه، به طاسی و کم پشتی منجر می شوند.

  1. ویژگی های موی چرب

چربی موها، نتیجه ترشح بیش از حد غدد چربی داخل پوست سر است. این چربی فراوری شده که سبوم نام دارد وارد فولیکول های مو شده و تارهای موها را چرب می نماید. این چربی به سست شدن ریشه موها و خارش پوست سر منجر می گردد.

چربی موی سر، جنبه ارثی ندارد و عوامل مختلف دیگری در این فرایند، دخیل هستند. بیشتر افرادی که موهای چربی دارند، از چسبندگی دسته دسته تارها و کم پشت به نظر رسیدن موهای خود شکایت دارند.

  1. ویژگی های موی معمولی

موهای معمولی، برترین نوع مو محسوب می شوند. ترشح چربی سر در این نوع موها، در حد تعادل است و سلامت موها در حد متعادلی واقع شده است. افرادی که موهای معمولی دارند، با خارش و تورم پوست سر روبرو نمی شوند.

موهای معمولی، در بیشتر موارد، شفاف و براق هستند و موخوره و شوره در آن ها کمتر دیده می گردد. شستشوی این نوع مو، با شامپوی معمولی در فواصل زمانی مشخص، امکان پذیر است.

  1. ویژگی های موهای مختلط

افراد دارای موهای مختلط معمولا با مسائل زیادی برای شستشو و مراقبت از موهای خود روبرو هستند. این نوع موها، در قسمت ریشه و ساقه، خشک هستند، اما پوست سر، کاملا چرب است.

از آنجایی که در این نوع مو، جنس پوست سر و تارهای مو با هم فرق دارد، افراد برای انتخاب شامپو و محصولات مراقبتی به دردسر می افتند. می توان گفت موی مختلط یکی از بدترین انواع موها است.

تست تشخیص نوع مو

برای تشخیص نوع مو می توانید تست ساده ای را انجام دهید. برای این کار، موهای خود را داخل حمام به خوبی بشویید. سپس با یاری حوله ای تمیز، رطوبت موها را بگیرید. از ماساژ دادن پوست سر حین خشک کردن موها، خودداری کنید.

در مرحله بعد، بعد از گذشت 48 ساعت، فرق موهای خود را از وسط باز کنید. ورق کاغذ کوچکی در ابعاد 4 در 4 سانتی متر را روی پوست سر خود بکشید.

اگر هر دو طرف کاغذ، چرب شده باشد، مو و پوست سر شما چرب است. اگر تنها یک سمت کاغذ چرب باشد، پوست سر و موهای شما، معمولی هستند. اگر کاغذ بدون چربی باشد، شما پوست سر و موی خشکی دارید.

جمع بندی

در این مقاله با نکات و روش های تشخیص نوع مو آشنا شدیم. همانطور که گفتیم، چهار نوع مختلف مو وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. برترین نوع مو، موی معمولی است و شاید بدترین نوع، موی مختلط باشد.

با انجام آزمایشی که در انتهای مقاله شرح دادیم، می توانید نوع موی خود را تشخیص دهید. با شناخت نوع مو و پوست سر خود، بهتر می توانید برای خرید شامپو و محصولات مراقبتی دیگر، برنامه ریزی کنید.

سوالات متداول

انواع مو کدامند؟

انواع موها را می توان به چهار دسته خشک، چرب، معمولی و مختلط تقسیم کرد.

آیا نوشیدن آب از خشکی پوست سر جلوگیری می نماید؟

نوشیدن اندازه کافی آب، موهای شما را هیدراته نگه می دارد و از بیشتر مسائل پوست سر و مو مانند خارش، شوره سر و موهای خشک یا شنماینده جلوگیری می نماید.

برترین نوع مو کدام است؟

موی معمولی، برترین و بی دردسرترین نوع مو است و شستن و مراقبت از آن به محصولات خاصی احتیاج ندارد.

منبع: آچاره
انتشار: 30 مهر 1403 بروزرسانی: 30 مهر 1403 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 92555

به "تست تشخیص نوع مو ، چگونه نوع مو را تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست تشخیص نوع مو ، چگونه نوع مو را تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید