تشکیل بزرگترین اتحادیه تجارت آزاد دنیا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مطابق توافق حاصل شده، کاهش یا حذف تعرفه های تجارت محصولات صنعتی و کشاورزی بین 15 کشور عضو طی دو سال آینده اجرایی خواهد شد.

تشکیل بزرگترین اتحادیه تجارت آزاد دنیا

پانزده اقتصاد آسیا و اقیانوسیه روز یکشنبه عظیمترین اتحادیه تجارت آزاد دنیا را با حمایت چین و در غیاب آمریکا تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، امضای پیمان مشارکت مالی جامع منطقه ای(RCEP) در حالی در جریان اجلاسی مجازی به میزبانی ویتنام صورت گرفت که دونالد ترامپ در سال 2017 میلادی و برخلاف توافق اولیه باراک اوباما، آمریکا را از ادامه حضور در مذاکرات این پیمان منع کرد.

پیمان جدید مشارکت مالی جامع منطقه ای شامل 10 کشور عضو آ سه آن به اضافه پنج کشور ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند است و هدف کاهش تدریجی تعرفه تجارت منطقه جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه را دنبال می نماید. این پیمان با عضویت چین، ژاپن و کره جنوبی به عظیم ترین اتحادیه تجاری دنیا بدل شده است.

نگوین ژوان فوک، نخست وزیر ویتنام که به عنوان رئیس دوره ای آسه آن میزبانی این اجلاس را بر عهده داشت، در مورد اهمیت این پیمان گفت: 30 درصد اقتصاد دنیا و 30 درصد جمعیت دنیا از آنِ این 15 کشور است.

او وعده داد که پیمان مشارکت مالی جامع منطقه ای(RCEP) به زودی توسط دولت ها و مجلس های کشورهای عضو به تصویب برسد و اجرای آن همزمان با بهبود شرایط مالی کشورها پس از شیوع ویروس کرونا شروع گردد.

مطابق توافق حاصل شده، کاهش یا حذف تعرفه های تجارت محصولات صنعتی و کشاورزی بین 15 کشور عضو طی دو سال آینده اجرایی خواهد شد.

البته افزون بر آمریکا، هند نیز در نوامبر سال گذشته میلادی از جریان مذاکرات پیمان مشارکت مالی جامع منطقه ای کنار کشیده است؛ با این وجود سران کشورهای عضو آسه آن روز یکشنبه تاکید کردند که آغوش این اتحادیه تجاری برای بازگشت هند همچنان باز است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45135

به "تشکیل بزرگترین اتحادیه تجارت آزاد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل بزرگترین اتحادیه تجارت آزاد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید