تصویب سه مالیات نو برای مسافرت به باربادوس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بارابادوس، جزیره ای کوچک اما پرطرفدار در دریای کارائیب است که بخش زیادی از معروفیت خود را مدیون ساحل های آرام آن است؛ اما مسافرت به این جزیره کوچک مسافرت کم هزینه ای نیست.

تصویب سه مالیات نو برای مسافرت به باربادوس

اگر تصمیم گرفته اید که در تعطیلات سری به باربادوس بزنید، باید سه اقتصادیات نوی را که برای گردشگران تحمیل شده است را هم در بودجه خود لحاظ کنید. باربادوس، جزیره زیبایی که در دریای کارائیب واقع شده است که مسافرانش بیشتر از مسافران هر نقطه دیگری از دنیا راضی از آنجا برمی گردند، این اقتصادیات ها را با هدف برای جبران کسری هنگفت بودجه خود که در حدود 170٪ فراوری ناخالص داخلی است، معین نموده است.

اولین اقتصادیاتی که بر مسافران تحمیل شده، اقتصادیات هزینه اجاره اتاق در هتل است که این اقتصادیات بلافاصله به اجرا درآمده است. این مبلغ از 2.50 دلار تا 10 دلار به ازای هر اتاق در هر شب متغیر است که بستگی به نوع اقامت مسافران دارد. به گفته وزارت گردشگری و حمل و نقل بین المللی باربادوس، این خبر می تواند برای کسانی که اتاق های خود را پیش از این رزرو و هزینه محل اقامت خود در این کشور را پرداخت نموده اند، خبر ناخوشایندی باشد؛ چرا که آن ها باید این هزینه را به محض رسیدن به هتل یا استراحتگاه پرداخت نمایند. برخی از هتل ها به این نکته اشاره نموده اند که هزینه آن دسته از بازدیدنمایندگانی که هم اکنون در این هتل ها ساکن هستند را به عهده خواهند گرفت، ولی هتل های زیادی هستند که از شرایط مناسب برای تقبل چنین هزینه ای برخوردار نیستند.

اقتصادیات دوم، هزینه سفر هوایی و توسعه گردشگری است که برابر با 70 دلار است و در خصوص مسافرانی اعمال می گردد که این کشور را از تاریخ 1 اکتبر به بعد ترک خواهند کرد. اقتصادیات سوم مربوط به اقتصادیات بر ارزش افزوده (VAT) در بخش گردشگری است که از 7.5٪ تا 15٪ در سال 2020 افزایش خواهد یافت. میا ماتلی، نخست وزیر باربادوس، در بودجه ریاضت اقتصادی اخیر خود این اقتصادیات ها را معرفی کرد و ابراز امیدواری کرد که این کار بتواند به حل مشکل رکود اقتصادی کشور یاری کند. کارگزارهای برگزارنماینده تور نارضایتی خود را از اعلام خبر مبنی بر لزوم پرداخت هزینه های بیشتر به افرادی که پیش از این اقدام به رزرو هتل نموده اند، بیان نموده اند.

باید منتظر ماند و دید که آیا این سه مؤلفه اقتصادی نو، گردشگران را از بازدید از این کشور جزیره ای محبوب بازمی دارد یا خیر. در حال حاضر، گردشگری ارزشی برابر با 40٪ از فراوری ناخالص داخلی باربادوس دارد که چهاردهمین نرخ برتر در دنیا است که موضوع شگفت انگیزی نیست؛ زیرا علی رغم معروفیت ساحل های خارق العاده این جزیره با شن های ریز و پودری شکل آن و نیز خلیج های آن که دارای آب های درخشان و فیروزه ای رنگ هستند، باربادوس به خاطر زندگی شبانه آن، شهر بریج تاون، مرکز باربادوس، که به ثبت میراث دنیای یونسکو هم رسیده است، باغ هایی که سرتاسر آن را فرا گرفته اند و نیز، مردم خونگرم آن نیز در دنیا شناخته شده است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 71391

به "تصویب سه مالیات نو برای مسافرت به باربادوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب سه مالیات نو برای مسافرت به باربادوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید